IVF/ICSI 2024
Hej
Hoppar in i denna tråd efter att inte ha skrivit på Familjeliv på typ 4 år!
Fick barn 2020 med hjälp av IVF. Hade försökt "vanliga vägen" i 2 år ungefär när vi gjorde en utredning 2018, och de kom fram till att det var väldigt liten chans att lyckas naturlig väg pga min mans låga spermieantal.
2 IVF-omgångar, flera återföringar och 2 horribla MF senare så fick vi äntligen vår fantastiska son 2020.
Han är nu snart 4 och jag längtar så efter ett till barn.... Vi hade ett embryo kvar i frysen som vi gjorde återföring med i oktober, men det blev inget alls, mensen kom och så var det slut med det.
Jag hade hela tiden tänkt att jag skulle vara nöjd med ett barn och om det sista embryot inte blev något så skulle det kännas OK, men mina känslor ville annat tydligen. Jag kan inte sluta vara ledsen över att det kanske inte blir fler barn, och börjar typ gråta så fort jag ser en bäbis eller pratar om barn. Kul!
Så nu har vi bestämt oss för att göra en helt ny omgång. Det svider ju rejält ekonomiskt med 37.000 kr (sist var det billigt/statligt subventionerat eftersom vi inte hade barn sedan innan, men nu är det fullt pris).
Och om det färska embryot som "ingår" inte tar sig så kostar det 19.000 till per överföring av fryst. Vi betalade 19 i oktober också men det blev ju inget av.
Så jag har panik över pengarna men kan heller inte släppa tanken på ett till barn. Och ja blir 36 i år så vi har inte 100 år på oss direkt.
Avbetalning blir vår räddning, och vi ska köra igång nu vid nästa mens.
Ska bli spännande att se hur det går för er andra, och att ha möjlighet att bolla och ventilera här inne igen.
Lycka till allihopa!