• LinneaWookie

IVF/ICSI 2024

EFW skrev 2024-03-10 08:26:11 följande:

Å så spännande med testdag så snart 😍 

Satte ni in en 2-3 dagars eller blasto? 

Åh så spännandeHjärtaHåller alla tumnar!
  • LinneaWookie
    LMSM skrev 2024-03-11 07:16:23 följande:
    Inte så bra.

av ngn anledning fick jag för mig att jag kanske testat för tidigt och började känna mig hoppfull ändå i lördags. Blev så törstig och konstig mensvärk osv. Testade med testa tidigt igen igår söndag Ruvardag 10, 12 sedan äggplock och det var negativt. Nu känner jag tyvärr att det är kört då det är extremt ovanligt att ha lägre värde än 10 så många dagar efter befruktning. börjar känna mig väldigt deprimerad av den här situationen alltså ångesten i kroppen är helt olidlig vet fan inte hur jag ska fortsätta när det blir samma dåliga resultat gång på gång.
    om jag bara lyckades få en enda blastocyst hade förutsättningarna känts så mkt bättre. 
    Tänker på digHjärtaDet känns ju helt förfärligt, jag vet så väl.... Skickar en massa positiv energi {#emotions_dlg.flower}
  • LinneaWookie
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-03-19 11:17:37 följande:

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka! 

Jättegrattis!!! En underbar känsla verkligen SoligHjärta
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-04-03 10:07:25 följande:

Tack underbara du för lite peppande ord🙏❤️ja så kan de säkert vara! Du har helt rätt!!! 

jag har bara sån sjuk otur med mkt så tror alltid det värsta, och de tär så mkt på en! 😔❤️

Håller alla tummar! Man blir ju nojig för minsta lilla och det känns som varje dag är en evighet. Jag skulle nog också be om ett blodprov för att få lite lugn i sinnet. Det är säkert ingen fara alls{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • LinneaWookie

Länge sen jag skrev nu...Hoppas det går bra för alla Hjärta

Vi ska ju försöka göra återföring nu vid nästa ÄL efter att ha gjort äggplock i februari och det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Vi fick tyvärr bara två st 2-dagars till frysen. Vi fick till fyra befruktade men hälften klarade sig inte så de vågade inte försöka få till blastos utan frös ned dem som 2-dagars.
    Bara det känns ju lite jobbigt, men försöker hålla hoppet uppe.

Vi valde vänta en månad extra pga att det var så mycket som hände i mars och det kändes inte som att den extra stressen var något positivt i samband med detta så det blir i nästa cykel.

Är det många som varit med om dubbel ägglossning efter hormonstimulering inför ÄP?
    Min första mens efter plocket kom ungefär en vecka för tidigt, och sen tror jag jag hade ÄL i rimlig tid enligt den tidiga mensen men nu har jag haft massa ÄL-sekret igen och det sammanfaller ungefär med när jag skulle haft i vanliga fall om inte mensen varit så tidig. Men jag har läst att det ska vara rätt vanligt...

Så nu känns det som jag kanske får vänta till vanlig tid för nästa mens ist för att den hoppat till tidigare (permanentDrömmer) som jag hade hoppats på haha.

Vill bara att det ska ske så snart som möjligt, men är samtidigt så nervös för det har misslyckats så många gånger tidigare, och nu när vi har ett barn redan så blir varje försök så oerhört kostsamt. Ugh...

Ta hand om er allihop!

• LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-04-10 07:39:02 följande:
    Samma här, jag har fått de starkaste resultaten dagtid eller kväll, typ aldrig på morgonen. Jag tänker att jag kommer testa så ofta jag kan!! Det känns ju verkligen viktigt den här gången att veta exakt när ÄL är så allt blir så optimalt som möjligt inför FET Solig
    Oj wow, det var ett bra tips! Det har jag inte fått höra förut, tack för det{#emotions_dlg.flower}

Just nu går jag och väntar på min mens så vi kan komma framåt här och få göra vårt FET någon gång....Har två små 2-dagars i frysen så en liten chans finns det ju ändå även om det kunde varit bättre.

Väntade en månad efter ÄP av olika anledningar (livspusslet/mycket som hände den månaden etc) och mensen efter ÄP kom drygt en vecka för tidigt vilket kanske inte var jättekonstigt med tanke på alla hormoner.

Har haft extrem "PMS" dessa två månader, som jag inte brukar ha annars....En massa finnar, EXTREMT uppsvullen/gasig/konstig mage, och lite annat strul.

Den förra mensen kom 9/3 och jag brukar annars få runt 15-16e i varje månad.
    Nu är det 15e och nästa har inte kommit än. Har dock haft PMS-liknande symtom i nästan 2v. Kul! Obestämd
  • LinneaWookie
    Anonym (J) skrev 2024-04-15 22:17:54 följande:

Hej, jag har skrivit ett par inlägg tidigare, men tog en paus från tråden då jag blev så ledsen efter misslyckad ET för ett par månader sedan. Nu RD 6 efter FET och fick ett + imorse på tidigt test, kan knappt förstå att det är sant, nu hoppas jag bara att inget händer och att det fortsätter vara positivt på TD. 

Det är ganska surrealistiskt med alla känslor upp och ned, förhoppning och förtvivlan som man själv känner och som jag också ser i era inlägg. Jag hoppas så innerligt att det går hela vägen för alla här inne. Tack för att ni alla delar med er och tack för att jag får följa er här ❤️

Åhhh stort grattisHjärtaHåller alla tummar att det går bra denna gång! Statistiken är på din sida{#emotions_dlg.flower}
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-04-15 12:59:54 följande:
    Men oj så jobbigt 😩
    Har du nån känsla för när du kan ja haft ä? 

Jag ska få mens i morgon och är också så rädd att gå över tiden. Vet ju att jag kommer börja hoppas på att ett mirakel ska ha skett. 
    Fick mens idag och har fått Letrozol utskrivet som jag ska ta dag 3-7. Någon som har erfarenhet av Letrozol och IVF?Skäms
    Jag har bara kört i naturlig cykel innan utan någon som helst medicinering så jag vet inte alls.
  • LinneaWookie
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-18 11:57:01 följande:

Jag tror att jag kanske kanske fick ett litet positivt streck idag 5 dagar efter återföring. Känner mig överväldigad av det första positiva testet på nästan ett år. 2 IVF, 4 återföringar och 2 missfall. Vill så himla gärna att det är dags nu.

ÅHHHH vad härligt, GRATTIS! Håller verkligen alla tummar för dig!HjärtaSkrattande
    Det låter nästan exakt som det var för mig vid vårt första barn, vi hade också 4 återföringar och 2 missfall i bagaget innan det äntligen gick vägen och det resulterade i vår fantastiska lilla son som snart fyller 4.
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-04-19 05:56:33 följande:

Men så skönt! Min kom nu på morgonen 😍 
    Jag har ingen erfarenhet av Letrozol, har du lyckats få nån info om vad den ska göra? 

Har du fått tid för ul?  😊

Yay vad härligt!

Jag är lite osäker eftersom jag brukar få ÄL och ha regelbunden cykel men tror att min hormonstimulering innan äggplocket fuckade upp allt lite så vi ville bara vara extra säkra på att vi gjort allt vi kan för att optimera, och då föreslog de Letrozol och skrev ut direkt.
    Tror att det är ett östrogenhämmande medel som gör att ägglossningen ska bli "starkare"/att äggblåseutvecklingen stimuleras, men är lite osäker på hur det faktiskt går till.

Har UL inbokat 26/4 Glad
Svar på tråden IVF/ICSI 2024