IVF/ICSI 2024
Å så spännande med testdag så snart 😍
Satte ni in en 2-3 dagars eller blasto?

Å så spännande med testdag så snart 😍
Satte ni in en 2-3 dagars eller blasto?
Hej!
Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka!
Tack underbara du för lite peppande ord🙏❤️ja så kan de säkert vara! Du har helt rätt!!!
jag har bara sån sjuk otur med mkt så tror alltid det värsta, och de tär så mkt på en! 😔❤️
Länge sen jag skrev nu...Hoppas det går bra för alla
Vi ska ju försöka göra återföring nu vid nästa ÄL efter att ha gjort äggplock i februari och det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Vi fick tyvärr bara två st 2-dagars till frysen. Vi fick till fyra befruktade men hälften klarade sig inte så de vågade inte försöka få till blastos utan frös ned dem som 2-dagars.
Bara det känns ju lite jobbigt, men försöker hålla hoppet uppe.
Vi valde vänta en månad extra pga att det var så mycket som hände i mars och det kändes inte som att den extra stressen var något positivt i samband med detta så det blir i nästa cykel.
Är det många som varit med om dubbel ägglossning efter hormonstimulering inför ÄP?
Min första mens efter plocket kom ungefär en vecka för tidigt, och sen tror jag jag hade ÄL i rimlig tid enligt den tidiga mensen men nu har jag haft massa ÄL-sekret igen och det sammanfaller ungefär med när jag skulle haft i vanliga fall om inte mensen varit så tidig. Men jag har läst att det ska vara rätt vanligt...
Så nu känns det som jag kanske får vänta till vanlig tid för nästa mens ist för att den hoppat till tidigare (permanent) som jag hade hoppats på haha.
Vill bara att det ska ske så snart som möjligt, men är samtidigt så nervös för det har misslyckats så många gånger tidigare, och nu när vi har ett barn redan så blir varje försök så oerhört kostsamt. Ugh...
Ta hand om er allihop!
Hej, jag har skrivit ett par inlägg tidigare, men tog en paus från tråden då jag blev så ledsen efter misslyckad ET för ett par månader sedan. Nu RD 6 efter FET och fick ett + imorse på tidigt test, kan knappt förstå att det är sant, nu hoppas jag bara att inget händer och att det fortsätter vara positivt på TD.
Det är ganska surrealistiskt med alla känslor upp och ned, förhoppning och förtvivlan som man själv känner och som jag också ser i era inlägg. Jag hoppas så innerligt att det går hela vägen för alla här inne. Tack för att ni alla delar med er och tack för att jag får följa er här ❤️
Jag tror att jag kanske kanske fick ett litet positivt streck idag 5 dagar efter återföring. Känner mig överväldigad av det första positiva testet på nästan ett år. 2 IVF, 4 återföringar och 2 missfall. Vill så himla gärna att det är dags nu.
Men så skönt! Min kom nu på morgonen 😍
Jag har ingen erfarenhet av Letrozol, har du lyckats få nån info om vad den ska göra?
Har du fått tid för ul? 😊