• LinneaWookie

IVF/ICSI 2024

EFW skrev 2024-07-01 11:04:33 följande:

Ja illamående är ju ett väldigt tydligt symptom. 

Jag mått förfärligt med mina äldre barn, och då önskade man sig bara att få må bra. Nu när man mår bra är man istället otrolig över frånvaron av illamående 😂 Man blir aldrig nöjd ☺️ 

Vist hade du vul också snart? 😍

Nej men visst är det så😅 Sist mådde jag illa mellan ca v9 och 18 men kunde äta hela tiden, mådde mest illa när jag inte ätit. Så det var ändå hanterbart.

Ja jag har VUL nu på fredag, du har någon dag efter mig va? Heja oss☺️
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-07-01 12:51:32 följande:

Jag har också på fredag och även EB90 😍
    Gud så spännande 🥰

Ja det kan ju komma senare också, men hoppas på positiva besked på fredag och tror det blir enklare att slappna av efter ul.😅

Jag går på semester på fredag också och när man kommer tillbaka till jobbet är det ju dags för kub och sedan är ju den jobbigaste perioden över. ❤️

Vi eller jag har bara berättat för två vänner som vet att vi gör ivf men ingen annan vet nått ännu. Har ni berättat för vänner och familj? 

Vi har berättat för mina föräldrar (eftersom de vet om hela IVF-grejen förstås och min mamma frågade nyligen hur det går😅. Även för 2 st vänner som också vetat om hela processen.
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-07-02 16:03:05 följande:

Åh idag fick vi tillbaka ett embryo🙏🍀🍀🍀min sambo tyckte det liknande en måne så nu har vi döpt den till det! Nu ska jag försöka verkligen koppla av och inte stressa för mkt! Testdag 14/7!❤️❤️❤️❤️

Grattis, håller alla tummar för er och lilla månen😍😍
  • LinneaWookie

Håller tummarna hårt och innerligt för oss som har UL imorgon.....EFW och EB90 jag tänker på er😍☺️☺️
    Nu är det lite nervöst måste jag säga.....Heja oss och de små liven!!!!🌈

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-07-05 10:33:49 följande:

Hej tjejer,
    Vi fick tyvärr tråkiga nyheter i dag. Fans inget foster och hinnsäcken var lika stor som i vecka 4-5. 💔 Vi är såklart besvikna och ledsna. Jag kände dock på mig då jag blödde lite i morse och haft enstaka färgade flytningar i veckan. 

Läkaren var dock inte beredd att ge mig några abortpiller utan ville att jag gör ett nytt ul i slutet av nästa vecka. Jag är dock skeptiskt till att det finns liv där inne. Hoppas på att kroppen ska sköta det själv och att få gör en sista FET (i denna ivf) efter semestern. 😊 

Åh nej så ledsamt, jag beklagar💔💔💔💔 Men som du säger själv så klarade kroppen av att bli gravid, och moder jord ser till att det som inte är livsdugligt inte går vidare liksom. Har själv varit med om samma sak två gånger tidigare och vet hur tungt det är, men man får hitta lugnet i tilliten till kroppen och att nästa gång är det ännu större chans att det går hela vägen. Tänker på dig🌸🌸🌸
  • LinneaWookie

Det känns så orättvist att vissa får dåliga nyheter och vissa tvärtom på samma dag, men måste väl ändå berätta hur det gick idag (fastän det känns motigt med tanke på ditt UL idag EFW😥)

Allt såg jättebra ut för oss och vi fick se det lilla hjärtat slå❤️Jag kan knappt fatta att det är sant, men storleken passade precis in på var jag borde ligga (v7+1 eller 7+2) och vi kunde inte vara mer lättade.

• LinneaWookie
    EB90 skrev 2024-07-05 15:46:11 följande:
    Nej så himla himla tråkigt att höra 💔 kan bara föreställa mig besvikelsen och tomheten 😔 skickar kramar! 

Säger som LinneaWookie att det känns så orättvist att vissa får bra besked och andra dåliga, när alla kämpar och hoppas så 💔 vi fick se ett pyttelitet hjärta slå idag, känns overkligt. Sen är vi bara i 6+5 så det var liiite för tidigt egentligen så de vill att vi gör nytt UL 15/7. 
    Ååååh stort grattis till er också ❤️❤️❤️🌸🥹Overkligt helt klart!
  • LinneaWookie
    EB90 skrev 2024-07-05 15:46:11 följande:
    Nej så himla himla tråkigt att höra 💔 kan bara föreställa mig besvikelsen och tomheten 😔 skickar kramar! 

Säger som LinneaWookie att det känns så orättvist att vissa får bra besked och andra dåliga, när alla kämpar och hoppas så 💔 vi fick se ett pyttelitet hjärta slå idag, känns overkligt. Sen är vi bara i 6+5 så det var liiite för tidigt egentligen så de vill att vi gör nytt UL 15/7. 
    Ååååh stort grattis till er också ❤️❤️❤️🌸🥹Overkligt helt klart!
  • LinneaWookie
    Babyddust skrev 2024-07-08 18:47:50 följande:

Kunde inte hålla mig och testade idag på ruvardag 9, ser att det är positivt men är väldigt svagt? ska man räkna med tidigt missfall? 

Jag skulle absolut räkna det som ett äkta positivt och sen ta ett par tester till av andra tillverkare om någon dag. Mina två första var också svaga (ruvardag 10-11) men sen blev de starkare. Har tagit både Apoteket Kronans egna, RFSU, och sen CB digital (plus samt veckoindikator), samtliga mellan RD 10 och 14.
    Lycka till och GRATTIS❤️Håller tummarna 
  • LinneaWookie
    EB90 skrev 2024-07-16 17:10:58 följande:

Var på nytt ultraljud idag där de inte längre kunde se något foster eller hjärta ticka. Känns overkligt och så tungt när det såg bra ut förra veckan. Läkaren var väldigt okänslig och stressig, allt kändes helt fel. Fick gå hos någon annan nu när vår klinik har sommarstängt. Vill egentligen ha ett nytt ultraljud om någon vecka för säkerhets skull, men antar också såklart att läkaren kan sin grej. Hon trodde att blödning dröjt pga cyklogest, men att det kan komma igång om jag slutar ta det. Någon som har erfarenhet? Ska vi avvakta och be om nytt ultraljud innan jag slutar ta cyklogest? Vill egentligen bara ringa kliniken (som vi verkligen gillar) och rådfråga men det går ju inte.

💔

Åh nej😭😭😭Så oerhört sorgligt när man får det beskedet och att det dessutom känns som de helst bara vill att man ska gå därifrån så snabbt som möjligt så de kan göra annat.
    Tänker på dig❤️❤️❤️Jag tror att jag nog hade bett om nytt UL och fortsatt med cyclo, eftersom ni ändå hade ett bra UL så nyligen. Men det är så svårt.....Tungt mentalt att fortsätta hoppas också. Men jag håller alla tummar och tår❤️❤️
  • LinneaWookie
    EB90 skrev 2024-07-25 10:31:38 följande:
    Tack ❤️ 

Går fortfarande och väntar på att kroppen ska stöta ut fostret. Kom pyttelite brunt igår, men inget mer. Känner mig fortfarande gravid med eskalerande illamående så det är rätt segt. Borde kanske bara ha tagit tabletter direkt.. Verkar som att läkare rekommenderar väldigt olika. Min sa att jag skulle vänta 1-2 veckor, men en vän till mig som precis samtidigt fick MA fick tabletter direkt.

Oavsett är det snart över och vi är inställda och peppade inför nästa försök ❤️
    Förstår att det känns som att tiden går jättelångsamt nu. Och jobbig känsla när de verkar rekommendera så olika. Har också  upplevt ibland att de "struntar i" att göra det extra smidigt för en för att det är en kostnadsfråga (???) Oklart. Men jag håller tummarna att det går smidigt och så smärtfritt som möjligt. Men så skönt att hopp och nya positiva känslor inför nästa försök redan infunnit sig lite smått. Hjärta
Svar på tråden IVF/ICSI 2024