• LinneaWookie

IVF/ICSI 2024

Sola13 skrev 2024-05-08 06:30:50 följande:

Idag (5+2) tog jag ett nytt test, som visade Gravid 3+, har ju så svårt att lita på detta men nu ska jag sluta testa i alla fall och försöka vara glad för här och nu ❤️❤️

Åh grattis 🥹🥹❤️Wow!
  • LinneaWookie

Jag kunde inte låta bli utan testade med ett sånt där "testa supertidigt"-test men det var negativt 😓😓
    Är på RD9 med en 2-dagars, och 10 dagar efter ÄL.
    Känns dumt att testa så tidigt men jag kunde inte hålla mig. Ja ja, testar nog inte igen förrän måndag. Min riktiga testdag är på tisdag. 

• LinneaWookie
    Sola13 skrev 2024-05-08 18:17:47 följande:
    Var det med morgonurin? 10 dagar efter ÄL är fortfarande väldigt tidigt, säger ingenting ❤️
    Nej det var eftermiddag så det var egentligen väldigt onödigt😅 Men tänkte att det kanske kunde visa något eftersom det var ett sånt där "testa supertidigt" som ska kunna känna av så lite som 10mlU/ml hCG.

• LinneaWookie
    Sola13 skrev 2024-05-08 19:57:07 följande:
    Jaa jag förstår, och det är ju möjligt att det kanske skulle kunna synas med morgonurin men tror att det är väldigt ovanligt att det syns så tidigt på eftermiddagen, oavsett test! 🥰 
    Tack för stödet❤️. Vet ju det egentligen också men ingen logik funkar som den ska just nu🙈
  • LinneaWookie
    Sanavd skrev 2024-05-10 16:10:56 följande:

Hej alla kämpar! 

Jag är lite dålig med att läsa och uppdatera här, tycker det är lite bökigt att svara och blir det att jag struntar i det helt.

MEN jag vill bara återkoppla att jag gjorde mitt allra första FET den 13/4. På min testdag den 29/4 var det positivt ❤️ Otroligt glädjande att det tog sig men har svårt att glädjas fullt ut. Kan inte riktigt slappna av och går runt med katastroftankar hela tiden om att jag kommer få missfall eller att det kommer visat sig att jag har fått ett MA när jag gör mitt första ultraljud den 22/5. Hjärnspöken deluxe men antar hela den här resan gör så med en.. 

Så nu är jag i v.7 och har typ inga symptom. Lite upplåst i magen och somnar vid 21 om kvällarna men det är allt! 

Åh grattis🥹🥹❤️🥳Förstår verkligen hur du menar....Men det finns ju också en jättestor chans att allt faktiskt går hur bra som helst! Håller alla tummar!
  • LinneaWookie

Tog ett vanligt test (sticka) som jag hade till övers (har inte öppnat mina CB än) och det var negativt. RD12, morgonurin 😭😭. Jag känner mig så uppgiven. 

Eftersom vi redan har ett barn så blir det då att betala 19.000 till för att prova med det sista 2-dagars vi har i frysen.....

Vill knappt våga tänka att det fortfarande inte behöver vara kört, det känns bara i hela kroppen som att det är det

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-05-11 08:42:03 följande:
    Förstår att det känns tungt ❤️ Men måste bara påpeka att morgonrutiner inte alltid ger bästa svaret. Om man är som jag som dricker mest på en och kväll är mitt morgonrutiner det mest utspädda och lunch eftermiddag mycket starkare. Bara en liten tanke 😊

När är din testdag? 
    ❤️❤️Testdag tisdag egentligen men det känns ju som att det borde visa något nu... Jag vet inte riktigt när jag dricker som mest vatten, det är rätt så utspritt över hela dagen.
  • LinneaWookie
    Sanavd skrev 2024-05-12 19:48:50 följande:
    Jättetack för alla grattis, det värmer ❤️ jag hoppas också det går vägen. Det som gör att dagarna ändå rullar på fort är det fantastiska vädret. Så enkelt att sysselsätta sig den här tiden på året ☀️ 

LinneaWookie: beklagar så om det inte tar sig. Så tråkigt att behöva bekosta alla syskonförsök själv, det är galet. Men er lilla bebis ligger där i frysen så fortsätt kämpa ????🏻

Grunkemoj: men WOW dubbel kärlek, vad underbart! Stort grattis till två ❤️ vad det väntat eller inte?

EmmyLo: ja det är så psykiskt påfrestande att vara så på spänn. Är orolig varje gång jag går på toa och torkar mig, eller varje gång det spänner till lite i magen. Och när man behöver som mest positivitet så känns det som att man bara läser om massa MA så nu är det nästan som att jag inbillar mig att inget kmr finnas där på ultraljudet den 22/5. Men så finns stunder där jag ändå lyckas tänka precis så som du säger: att det är störst sannolikhet att allt ser ut precis som det ska ❤️ 

Så glad för din skull❤️❤️🥹Håller alla tummar att allt går bra nu! Heja lilla pyret❤️❤️🌱

Testade med CB idag och det var också negativt. Så nu känns det helkört. Kan nästan känna mensen komma men vågar inte sluta med progesteronet än så det skjuter väl på det lite...Känns tungt just nu...Men hade detta varit det sista embryot hade jag mått 100 gånger sämre så det är ju alltid något.
  • LinneaWookie
    Sola13 skrev 2024-05-13 06:25:43 följande:
    Åh, så tråkigt! Men precis, du har en i frysen som bara väntar på dig ❤️ tror du att du kommer vilja köra så
    snabbt som möjligt eller ta en liten paus mellan?
    Definitivt så snart som möjligt.

Tack för stödet❤️❤️❤️

Hur går det för dig?😍
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-05-20 07:05:45 följande:

Godmorgon tjejer 😊
    Som förväntat kom mensen nån dag försent (lördag) och testade negativt på testdagens i söndags. Antar att det blir en ny insättning i början på Juni. 

Är det någon annan här inne som också ska börja om på en ny ruvar cykel snart?

☀️❤️☀️

Ja samma här, eller jag fick min mens 16/5 och vet att ÄL är på G nu. Den här gången känns det extra nervöst eftersom det med 99,9% säkerhet är sista gången vi försöker nu. Vi har ju ett barn och vi har nog inte råd att fortsätta. Eller snarare att det inte är rimligt ekonomiskt att betala för en hel omgång till. Vi skulle väl kanske ha råd eftersom det går att göra på avbetalning men då man helt plötsligt uppe i nästan 100.000 totalt och vi är inga höginkomsttagare direkt.

Så som svar på din fråga- JA, det är dags vilken dag som helst nu men jag är extra nojjig nu över att missa tajmingen med ÄL+återföring?? Jag har hela tiden kört tester från billiga-tester.se och de testerna jag har säger tydligt och klart att det bara är positivt om teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. När man väl nått det så blir det ÄL inom 48h.

Inför förra återförandet så blev jag så osäker för de sa "ring så fort du får utslag på stickan så räknar vi från det", och jag frågade typ "men måste inte strecken vara lika starka" etc, och hon sa nej utan att fråga vilken typ av test/ vilket märke jag använde så jag tänkte att det kvittade.

Nu när det är sista försöket (vi har bara en liten stackare kvar i frysen, en till 2-dagars dessutom så ingen blasto) så vill man ju absolut inte att det ska slarvas med något.

Anyway vi ligger rätt så lika i tiden EFW så heja oss! HjärtaSolig
Svar på tråden IVF/ICSI 2024