• LinneaWookie

IVF/ICSI 2024

Stöttning och pepp till alla! Det är inte lätt allt det här, när både hormoner, känslor, tidsaspekten och även ibland stora summor pengar är inblandade... Tänk vad vi klarar av{#emotions_dlg.flower}Hjärta!

Jag hade första UL idag efter att ha tagit Gonal-F sedan den 16/2 och 2 doser Fyremadel hittills.
    Hon såg många äggblåsor (28 st tror jag) och de flesta var rätt jämnstora, men behöver växa till sig mer.

Hon var så snabb och hurtig när hon pratade och jag blev lite ställd och frågade inte riktigt varför, men hon sa att hon inte tror att det kan bli återförande av färskt utan att vi får satsa på frys denna gång. Vad kan anledningen vara till det tro? Det har inte hänt oss innan. Är det risken för överstimulering? Jag vill ju helst inte vänta en månad till men är det så så är det så.
    Har nytt UL på lördag och då bestämmer vi väl dag för ÄP.

• LinneaWookie
    EmmyLO skrev 2024-02-22 17:37:18 följande:

LinneaWookie: Så var det för oss också, men på ultraljud dag 9. Precis som Razorcrest skriver så beror det på att det är större risk för överstimulering om man utvecklar många äggblåsor. Uppfattade att varje äggblåsa producerar hormoner och att det därför är större risk för överstimulering om man har många och dessutom återför i samma cykel eftersom det ökar hormonbildandet ännu mer. Kände precis som du att det kändes extremt tråkigt att behöva vänta på återföring, men har också läst om de som blivit kraftigt överstimulerade - det lät ingen vidare. Hur mår du i kroppen? Känner du av något av stimuleringen? <3

Razorcrest: Tack gulliga du! <3 Jag mår ok ändå, lite ont i magen och fortfarande svullen. I dag har jag gått runt och varit så otroligt nervös för att de ska ringa från kliniken. Har alltid ljudlöst på mobilen men idag vågade jag inte riskera att missa ett eventuellt samtal... Stackars mina kollegor som fick höra alla ring- och SMS-signaler hela dagen... Hur mår du? Känner du fortfarande något från stimuleringen/ÄP? 

Inspireras av dig och ska också passa på att äta och dricka gott samt hitta på roliga saker. Det är vi så värda!:) Ikväll ska jag unna mig ett glas vin på AW:n och imorgon har sambon lovat att det blir champagne för att fira att vi tagit ännu ett steg. 

Masa: Tack snälla du! Jag håller tummarna för dig också! Förstår din besvikelsen, men så himla starkt och bra att du fokuserar på att det var ett ägg som befruktades. Man får inte glömma att bli glad över delsegrar. Vad är nästa steg för dig? :)

Ja jag misstänkte att det var risken för  överstimulering som var "boven". Men vi får se. Nu är jag mest nervös för ÄP eftersom jag tyckte det gjorde så ont senaste gången. Men det verkar ju vara helt randomFörvånad
    Åh vad gullig du är som frågar!  Hmm har känt mig emormt trött hela veckan, spänd och tung i magen, lite öm...Och igår efter sprutorna mådde jag illa och trodde nästan jag skulle spy. Mådde lite konstigt i morse också men inte lika illa. 
    Hon som gjorde mitt UL sa typ bara "du kommer bli mycket mer svullen". Man bara okkkkk tack Drömmer haha.
    Hur har det gått för dig nu under kvällen? Firat lite?{#emotions_dlg.flower}Solig
  • LinneaWookie
    EmmyLO skrev 2024-02-22 21:38:13 följande:

Ja, jag har förstått att det kan variera från gång till gång. Är det andra plocket? Håller tummarna att det inte ska göra lika ont för dig denna gång 🙏 

Känner igen mig i den spända och lite ömma känslan i magen. hade på mig långa tjocka tröjor så jag kunde ha byxor och kjol halvt uppknäppta sista dagarna 😅 Låter verkligen inget vidare med illamåendet. Hoppas verkligen du ska slippa det! Kanske ringa kliniken om det blir värre? Tänker att de kanske kan skriva ut något mot det?

Jag har haft lite ont i magen idag, dock inte så farligt at jag behövt ta Alvedon eller så. Har unnat mig ett glas vin, mitt första på två månader. Njöt så! 🥰

Nej det blir tredje för mig, men båda mina tidigare var under 2018 och 2019 så det är ett tag sen. Det första kändes knappt alls och det andra gjorde mycket ondare. Så det kan bli hur som helstTungan ute

Åh så härligt! Lite vin och god mat är verkligen balsam för själenSolig
  • LinneaWookie
    Chrystal skrev 2024-02-23 09:58:18 följande:

Anonym (Molli­e)- stort grattis ❤️❤️

Jag är på sprutdag dag 5 ikväll , var på ulj idag och läkaren såg 16 äggbåsor som var gämnlika på 11mm flera mindre, inbokad på ulj på måndag igen och ska fort med samma dos gonalf (125). Hon sa de måste växa till minst 2cm för att kunna tas ut. Jag är rädd att bli överstimulerande när det är vad jag förstod på läkren många ägg så tidigt  och det redan spänner på rätt bra över äggstockarna men lika orolig över att de inte får ut ägg, att de inte blir befruktade (ska göra icsi) , att dem överlever, till återföring, ruvdagar jaaa ni vet hela ivf är ju en karusell 🙈

Känner igen mig så. Jag har mitt andra UL imorgon. Igår hittade de typ 27 eller 28 st äggblåsor- den största var 14mm men sen var det många på 13mm, 11mm, 9mm etc och några småttisar också. Jag vet inte alls vad jag ska tro, jag känner mig också spänd och det känns obehagligt i hela regionen och BM trodde inte på färskt återförande,trots att hon inte kan vara säker förstås. Hon ba "du kommer bli ännu mer svullen!"

Håller tummarna för oss! Hjärta
  • LinneaWookie
    Chrystal skrev 2024-02-23 12:04:03 följande:
    tack för du delar, du ligger 3 dagar före mig, jag startade 19/2 Glad  det var många äggblåsor, skönt att ha täta ulj känner jag, jag håller tummarna för dig imorn Hjärta
    Tack detsamma för måndagHjärtaGlad
  • LinneaWookie

Update för mig: hade mitt andra UL igår och mina 27 (!) äggblåsor hade absolut växt till sig men inte tillräckligt, så de ville att jag skulle ta Gonal-F och Fyremadel en kväll till (alltså igår kväll) men då en lägre dos eftersom en av äggblåsorna var hela 21mm. 
    Äggplock är inbokat till tisdag morgon (tar Ovitrelle ikväll), men hon sa samma sak som innan att det förmodligen inte blir ET utan FET i nästa cykel.

BubblanJ då är vi ganska jämna i tid! Heja hejaSolig

• LinneaWookie
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-25 18:45:25 följande:

Jag är helt darrig, jag tog just ett Clearblue digital pga att jag tyckte att jag kunde ana kanske kanske ett streck när jag testade med RFSU imorse. Gravid 2-3 veckor stod det!! Jag har tagit så ofattbart många graviditetstester sista 2åren (de väller ut ur alla lådor här hemma) och det har inte blivit positivt en enda gång tidigare. 

Wowwwww GRATTIS!!!!HjärtaSolig
  • LinneaWookie
    Razorcrest skrev 2024-02-25 13:32:53 följande:
    Åh vad spännade! 27 stycken låter ju strålande! Håller tummarna för dig att äggplocket går smidigt och du får ut många ägg Skrattande
    Tack så jättemycket Hjärta
  • LinneaWookie

Äggplocket är klart! Skönt var det då inte, men för mig denna gång var det inte nålarna som kändes utan när de behövde bända/trycka ner livmodern för att komma åt äggstockarna.
    Men nu är det över. Världens mysigaste och bästa personal Hjärta
    De fick ut 7 mogna ägg vilket är ganska lite med tanke på att det var så många äggblåsor, men bättre än inga alls!
    Imorgon ringer de och berättar hur många som blev befruktade.
    Det blir totalfrys pga risk för överstimulering även efter men det känns ganska bra faktiskt.

• LinneaWookie
    Anonym (Masa) skrev 2024-02-27 22:48:49 följande:

Jag har fått lite brunt/blod och mensvärk. Jag tror att det är kört för mig. 
    Det är ruvardag 12 idag. Känner mig ledsen ena stunden har jag hoppet. Andra stunden är jag helt förstörd och ledsen. 

Så skrämmande att behöva titta varje gång man torkar för o se om det kommit nått färg. 
    Sista dagar har varit som jobbigast för mig. Jag har inte mått så här tidigare i mitt liv. Det är tufft. 
    Sprutorna och äggplock  det hela är smidig process. Men dagarna efter är riktigt jobbiga med oro och osäkerhet.
    Vill verkligen sova och vakna se allt är över. 

Masa jag förstår dig verkligen...Har varit med om det många gånger och det gör lika ont varje gång Rynkar på näsan Det finns ju inte så mycket som någon kan säga som gör det bättre när man är i det skedet, men på något vis kommer man ju över det och vill försöka igen så snart man kan. Det kommer gå bra till slutHjärta Och som flera sagt det behöver ju inte vara kört än. Håller alla tummar.
Svar på tråden IVF/ICSI 2024