EmmyLO skrev 2024-02-22 17:37:18 följande:
LinneaWookie: Så var det för oss också, men på ultraljud dag 9. Precis som Razorcrest skriver så beror det på att det är större risk för överstimulering om man utvecklar många äggblåsor. Uppfattade att varje äggblåsa producerar hormoner och att det därför är större risk för överstimulering om man har många och dessutom återför i samma cykel eftersom det ökar hormonbildandet ännu mer. Kände precis som du att det kändes extremt tråkigt att behöva vänta på återföring, men har också läst om de som blivit kraftigt överstimulerade - det lät ingen vidare. Hur mår du i kroppen? Känner du av något av stimuleringen? <3
Razorcrest: Tack gulliga du! <3 Jag mår ok ändå, lite ont i magen och fortfarande svullen. I dag har jag gått runt och varit så otroligt nervös för att de ska ringa från kliniken. Har alltid ljudlöst på mobilen men idag vågade jag inte riskera att missa ett eventuellt samtal... Stackars mina kollegor som fick höra alla ring- och SMS-signaler hela dagen... Hur mår du? Känner du fortfarande något från stimuleringen/ÄP?
Inspireras av dig och ska också passa på att äta och dricka gott samt hitta på roliga saker. Det är vi så värda!:) Ikväll ska jag unna mig ett glas vin på AW:n och imorgon har sambon lovat att det blir champagne för att fira att vi tagit ännu ett steg.
Masa: Tack snälla du! Jag håller tummarna för dig också! Förstår din besvikelsen, men så himla starkt och bra att du fokuserar på att det var ett ägg som befruktades. Man får inte glömma att bli glad över delsegrar. Vad är nästa steg för dig? :)
Ja jag misstänkte att det var risken för överstimulering som var "boven". Men vi får se. Nu är jag mest nervös för ÄP eftersom jag tyckte det gjorde så ont senaste gången. Men det verkar ju vara helt random
Åh vad gullig du är som frågar! Hmm har känt mig emormt trött hela veckan, spänd och tung i magen, lite öm...Och igår efter sprutorna mådde jag illa och trodde nästan jag skulle spy. Mådde lite konstigt i morse också men inte lika illa.
Hon som gjorde mitt UL sa typ bara "du kommer bli mycket mer svullen". Man bara okkkkk tack
haha.
Hur har det gått för dig nu under kvällen? Firat lite?