• LinneaWookie

IVF/ICSI 2024

theremustbeabetterway skrev 2024-04-25 09:57:01 följande:

Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF. Gråter

BeklagarRynkar på näsanVet hur jävligt det är..Kramar
  • LinneaWookie
    Razorcrest skrev 2024-04-22 12:15:34 följande:

Tusen tack bästa ni! Hjärta Jag tog ett test idag vid lunch igen och det var ännu starkare! Så nu vågar nog jag också lita på det Skrattande Så sjukt glad, pirrig och nervös! Känns overkligt efter så här lång tid. Hoppas att allt går bra för er andra nu också Hjärta Håller tummarna superhårt Hjärta

Jättegrattis RazorcrestHjärta{#emotions_dlg.flower}SoligSå kul!

Jag har återföring (FET) på måndag f.m efter att ha tagit Letrozol denna cykel. UL i torsdags såg jättebra ut och plus på ÄL-stickan igår e.m så nu är det snart dags!
  • LinneaWookie

Ja det är lite oklart med progesteronets betydelse tycker jag...Jag har också fått höra att det egentligen inte finns något som säger att proggisarna hjälper, men att inga kliniker vågar sluta med dem heller eftersom man inte riktigt vet, och man vill inte vara den som säger till en ruvare att det inte behövs och sen går det åt skogen och man kommer älta det till förbannelse.
    Så det är väl lite både och, det KAN hjälpa men kan lika gärna vara vilket som. 

Så spännande, allihopa!!!{#emotions_dlg.flower}Skäms

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-04-29 06:30:30 följande:
    Lycka till i dag! 😍🤞🤩
    Tack snällaSolig Det gick jättebra!
    Har fått både Cyclogest och Trombyl utskrivet nu så nu är det bara att vänta och hoppas.....{#emotions_dlg.flower}
  • LinneaWookie
    Awesomeginger skrev 2024-05-01 11:19:35 följande:
    Vet att det är olika överallt, men jag slutar idag, har dragit ner på dosen i 4 veckor nu. Går in i vecka 16 imorgon.
    Gjorde FET i naturlig cykel. Läkaren sa att fortsätta med det kan hjälpa så varför inte? Sen i vecka tolv när bebis får närining från moderkakan istället för gulkroppshormnet så börjar man dra ner. 
    Men alla säger olika, men kände att om de kan hjälpa så kör jag.
    Nej men absolut, jag gjorde samma sak när jag var gravid förra gången (har en 4-åring som också blev till genom IVF), känner också att man gör allt man kan bara för att inte behöva älta något man inte gjort om det skulle gå fel.
    Heja digHjärtaSolig
  • LinneaWookie
    EmmyLO skrev 2024-05-02 17:07:40 följande:

Gjorde återföring av 5-dagars förra veckan och testade negativt dagarna efter men (svagt) positivt igår! ❤️ Med tre olika test och två olika märken? Känns så overkligt - mitt första positiva test, ever! 🥹 Är fortfarande helt skakis när jag tänker på det, och livrädd för att den inte ska vilja stanna?

Åhhhhh wow GRATTISFörvånadHjärta
    Vilken ruvardag testade du positivt på? 
    Jag har ju "bara" ett 2-dagars denna gång så samma ruvardag blir väl tidigare i processen för mig men jag är bara på RD3 och är redan helt nipprigOskyldig
  • LinneaWookie
    Sola13 skrev 2024-05-03 17:53:20 följande:
    Kunde inte hålla mig och tog några test nu på em också. Såg ut såhär! Vet inte alls vad jag ska tro och om jag ska våga hoppas eller inte.. denna berg-och-dalbana.. har inte heller så många som känner till Processen och känner mig ensam och galen i alla tankar och känslor.. 
    Det där ser väl solklart utSolig
    GRATTIS!!!!!Hjärta
    När har/hade du testdag?
  • LinneaWookie

Vad har ni andra fått för skumma biverkningar/symtom av Cyclogest?
    Jag är på ruvardag 8 med en 2-dagars, och får mensliknande smärtor ibland och har bitvis känt att det typ "drar och spänner" i den regionenDrömmer
    Man läser ju in i alla symtom som en galning nu men jag minns inte vad jag hade för symtom sist, det var så länge sen...

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-05-07 12:11:00 följande:
    Jag har inga denna gång, sist vid äggplock och ET hade jag massor 😊 

Låter ju lovande, har du/ska du testa nått? 😊
    Ja jag lär testa innan officiell TD i alla fall. Detta är ett FET så det finns inga risk för spår av sprutor och så.
    Tror jag kommer testa om ett par dagar, kan nog inte vänta längre än såDrömmer
    Sist jag gjorde detta (och det faktiskt resulterade i ett barnHjärta) var 2019-2020 så jag minns inga tidiga symtom alls....

Håller alla tummar för dig!
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-05-07 18:04:03 följande:

Jag gör också FET 😊 Men fick ta ovitrelle vid äl ändå. Så testar ut den nu redan. Min testdag är den 19/5 när är din? 

Håller tummarna för oss 🥰

14/5 😅😅😅😅❤️
    Hur känns väntan för dig? Jag känner mig konstigt hoppfull denna gång men försöker att inte hoppas för mycket....
Svar på tråden IVF/ICSI 2024