• LinneaWookie

IVF/ICSI 2024

BubblanJ skrev 2024-02-28 15:23:52 följande:
    Jaa vi ligger verkligen nära! Otroligt med 27 äggblåsor 😳 7 mogna tycker jag låter som en toppensiffra! Jag blev också förvånad över att jag fick ut så lite med tanke på att jag hade 19 st på UL, fick ut 3 st bara. Vi får hålla tummarna att det är ägg av toppkvalitet och att så många som möjligt blir befruktade. Hur har det gått för dig med befruktningen, har du hört något?❤️ 
    Ja det är verkligen många steg och besked man måste vara nervös över, herregud vad vi klarar av!Obestämd

De ringde idag och sa att 4 av 7 blev befruktade så det var ju ändå bra. Jag känner att jag hade varit nöjd med allt över 2.
    De ska ringa igen på måndag och meddela hur det gått för dem att växa på sig och sen fryser de ner dem antar jag.

Men 3 är bättre än 1 BubblanJ det är ju jättebra{#emotions_dlg.flower}Glad Heja oss!
  • LinneaWookie
    BubblanJ skrev 2024-02-28 18:25:10 följande:
    Ja verkligen! Otroligt hur man klarar av allt egentligen. Det är också så lätt att imponeras av vad andra klarar av men svårt att peppa sig själv när man är mitt i det tycker jag. Kommer garanterat vara ett liv innan och ett liv efter IVF, när man får lite helikopterperspektiv på allt.

Ja men det var väl ändå bra! Blir lite nervös för min egen skull, jag har inte råd med något bortfall känner jag 🙊 Måtte iaf 2 st klara sig 🙏

Det har du så rätt i!
    Jag håller alla tummar för dig att dina fyra krigare växer som dom ska och får komma till frysen ???? hur funkar det sen, när blir insättning? Jag har lite dålig koll på FET. 
    Ja de vill att man ringer när nästa mens kommer så får man börja planera. Jag har alltid kört i naturlig cykel innan när jag gjort FET så jag vet inte alls hur stimulerad cykel funkar.

Dock blev det lite knepigt nu för min man kom på att om vi skulle göra en återföring nu i nästa cykel (i mars) så kommer ett ev barn födas i slutet av december. Det kände han inte var så sjysst lot barnet i.o.m så nära jul och fylla sist på året etc. Jag hade inte reflekterat så mycket över det utan vill bara bli gravid så snart som möjligt, men han har absolut en poäng Obestämd

Så eftersom vi ändå fryser lär en månad mer eller mindre inte spela någon roll så vi kanske väntar till april då....Ughhhhh

Håller alla tummar för dina 2 små kämparHjärta{#emotions_dlg.flower}
  • LinneaWookie
    EmmyLO skrev 2024-02-29 09:41:50 följande:
    Ah, jag fattar! Tänkte på dig häromdagen och blev återigen glad över att de lyssnade på dig. Så himla spännande med 2 april, blir pirrig för din skull! Då har du också en månad av fri hopp och lek! Hjärta Känns det som att du lite grann kan vila i det?

Tack snälla du för stöd och pepp! Du ska veta att jag uppskattar det jättemycket. Efter en lång veckas väntan ringde Livio igår. Jobbade hemifrån för jag gjorde mig beredd på att klappa ihop, haha. Vi fick ju ut åtta ägg och barnmorskan berättade att alla åtta befruktades, och bara det gjorde mig så glad. Sen var det fyra som utvecklades vidare dag 5-6, så nu har vi fyra blaston i frysen. Hjärta Trots min initiala oro och besvikelse, så är jag så otroligt tacksam.
    Åhhhh så skönt! Vilken bra nyhet Solig
    Grattis!
  • LinneaWookie
    theremustbeabetterway skrev 2024-02-29 15:03:02 följande:

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

Samma här, min nästa mens bör komma ca 15e mars. Men jag är lite i valet och kvalet då min man hellre vill vänta en månad pga vill "unna barnet att vara född i januari ist för december" men jag känner väl att det kvittar egentligen och är mer otålig och vill köra direkt i nästa cykelRynkar på näsan

Visst att han har kanske en poäng och vi "kan ju välja" men att vänta till slutet av april känns olidligt långt..

Men ja i stort sett är jag i samma sits, hade ÄP i tisdags.
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-02-29 20:25:02 följande:
    Här har vi en som ska på första ul på måndag! Tog sista letrozol igår, gjorde plock i januari totalfrys! Vi fick 5 embryo till frysen, så tacksam❤️ska ni göra stimuletad eller naturlig?
    Åh wow, 5 st till frysen HjärtaGrattisSolig{#emotions_dlg.flower}
  • LinneaWookie
    theremustbeabetterway skrev 2024-03-01 09:18:47 följande:

Chrystal, Razorcrest, LinneaWookie, EmmyLO och J000ssan - kul att följas åt! Hoppas att våra mensar inte blir så försenade. Har läst att cykeln kan bli konstig efter äggplock. Efter mitt senaste gjorde vi en färskåterföring som blev ett missfall så jag har ingenting annat att jämföra med själv. 

LinneaWookie: Jag kan på ett sätt förstå hur din sambo tänkte, men här hemma har vi gjort IVF sen förra årsskiftet och har inte riktigt ro att vänta en månad av en sån anledning, då det inte direkt känns som att det finns några garantier för att det ens blir ett barn. 😢

J000ssan: Jag kommer göra naturlig cykel denna gång med. Det blir tredje frysåterföringen för mig och fjärde återföringen totalt. Har du gjort några återföringar innan? Härligt med 5 till frys! Vi fick hela 8 stycken denna gång. Dock har vi gjort ett äggplock med 7 blastocyster i mars förra året och inget ledde till ett levande barn så förhoppningarna är ändå inte jättehöga. Men såklart vill jag att det ska gå. 

Nej jag fattar precisHjärta
    Hade vi inte haft ett barn sedan innan (som också blev till med hjälp av IVF efter många misslyckande försök) så hade jag absolut inte accepterat att vänta längre än nödvändigt. 

Håller alla tummar och tår för dig{#emotions_dlg.flower}
  • LinneaWookie
    BubblanJ skrev 2024-03-01 11:50:12 följande:
    Åh vad spännande!! Jag hoppas så mycket för dig!! ❤️

Tyvärr ringde dom imorse och sa att inget av mina 3 hade tagit sig.... Bottenlös sorg just nu. 1 av 3 försök som bara brunnit inne utan att vi ens fick chansen känns det som.. 😭 Och att behöva gå igenom äggplock igen känns skit. Fy.
    Åh nej kära du jag beklagar verkligen Gråter tänker på dig!

Så himla jobbigt att behöva gå igenom samma sak igen men då får man försöka fokusera på tanken att statistiken säger att det är större chans nästa gångHjärta
  • LinneaWookie

Ugh.... De ringde från kliniken/labbet idag och förklarade att av de fyra som blev befruktade var det bara två st som verkade dela sig som de ska. Så nu har de fryst två st 2-dagars.

Jag tror att vi fått till blastocyster tidigare gånger om jag inte minns fel så det känns lite läskigt det här. Har fattat det som att om det är väldigt få befruktade ägg (som i vårt fall) så vågar de inte chansa på att låta dem ligga längre i labbet utan de fryser dem som 2-dagars...Även om 5-dagars ger bättre chans till graviditet.

Det känns ju inte helt bra men förstås bättre än inget {#emotions_dlg.flower}

Nu har vi bestämt hemma att vi väntar till nästa cykel, alltså inte mensen som kommer nu i mars utan april istället. Även om jag inte bryr mig alls om när på året ett barn är fött så måste jag erkänna att det rent livspussel-mässigt är bättre att vänta en månad för mig med. 
    Mars månad innehåller en massa grejer för mig som innebär extra stress och ganska intensiv fysisk aktivitet, så att vänta till den perioden är över är rimligt. Det känns dock väldigt långt borta.

Om inte det första frysta embryot tar sig behöver vi betala 19.000 till utöver de 37.000, efter som det bara "ingår" ett återförande.

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-03-04 14:19:18 följande:
    Men vad skönt att ni ändå kommit fram till att vänta en cykel. 😊 Vi får hoppas att dessa två är riktiga guldägg ❤️
    Tack gulliga du, och stort grattis till 11 äggHjärtaSolig
  • LinneaWookie
    Razorcrest skrev 2024-03-05 15:54:42 följande:
    Åh, förstår att det känns läskigt men håller verkligen tummarna för era 2-dagars Hjärta Har sett flera som lyckats med det också :) Skönt att ni också har landat i hur ni vill göra med återföringen så kan ni fokusera på det när det väl är dags Hjärta
    Liten uppdatering här. Vi har ju 2 st 2-dagars i frysen nu efter totalfrys pga överstimulering, och tänker vänta med återföring till nästa cykel efter denna (april/maj), men alltså wow jag hade missat att mensen kunde komma så här sabla tidigt efter stimulering/äggplock?!?
    De har inte påmint mig om det på kliniken eller sagt något alls haha.
    Jag blev helt chockad nyss när det bara började rinna som tusan. Det är bara den 9:e idag och jag brukar få mens runt den 15:e-16:e.
    Dessutom börjar alltid min mens med liiite blod först och den större mängden kommer först efter några timmar. Nu var det bara BAM! utan förvarning Skrikandes

Men det kanske brukar vara så? Vi gjorde ju ET de tidigare gångerna så det lär väl vara därför jag inte minns detta från de gångerna.

Någon som vet något om ifall cykeln stannar på detta datum sen eller om den tenderar att hoppa tillbaka?
    För isf behöver jag ju inte vänta riktigt lika länge senOskyldig
Svar på tråden IVF/ICSI 2024