• Trast

Tesla konflikten

Jag vill höra folks åsikter om tesla konflikten. Vad tycker du?

• Svar på tråden Tesla konflikten
  • Anonvm
    Trast skrev 2023-12-07 17:47:31 följande:
    Jag vet inte var du har läst att han inte arbetar kvar. Det skulle jag vilja ha en källa på. Det står ingenting om det i artikeln jag länkade till vad jag kan se.
    Jag klistrar in ett stycke ur den artikel du själv länkade till i inlägg #127

Läste du ens alls artikeln själv innan du länkade till den? Du kanske tröttnade efter överskriften?

Har slutat på Tesla

Aftonbladet har varit i kontakt med lobbyisten för att ställa frågor om syftet med mötet, men han meddelar att han har slutat på Tesla. Han hänvisar till kommunikationschefen i Sverige, Maria Lantz.

Hon svarar inte i telefon men skickar ett sms där hon ber om ?detaljer i ärendet?. Aftonbladet svarar men Lantz återkommer inte.

• Trast
    Anonvm skrev 2023-12-07 18:31:29 följande:
    Jag klistrar in ett stycke ur den artikel du själv länkade till i inlägg #127

Läste du ens alls artikeln själv innan du länkade till den? Du kanske tröttnade efter överskriften?

Har slutat på Tesla

Aftonbladet har varit i kontakt med lobbyisten för att ställa frågor om syftet med mötet, men han meddelar att han har slutat på Tesla. Han hänvisar till kommunikationschefen i Sverige, Maria Lantz.

Hon svarar inte i telefon men skickar ett sms där hon ber om ?detaljer i ärendet?. Aftonbladet svarar men Lantz återkommer inte.

Tack för att du klargjorde. Förstår inte varför du är irriterad däremot.
  • Anonvm

Nu hjälper Finska Hamnarbetarna med sympatistrejk....

https://svenska.yle.fi/a/7-10046952

Som jag skrev tidigare i tråden så fick transport nyligen klart att de har fullt stöd för sina sympatiåtgärder av ETF.

Trast skrev 2023-12-07 18:49:53 följande:
    Tack för att du klargjorde. Förstår inte varför du är irriterad däremot.
    Du länkar själv till en artikel som du inte ens bemödat dig läsa igenom, trots att den inte är längre än att det tar nån minut att läsa igenom den.

Stycket jag klistrade in var ju runt 25% av artikeln som helhet....
  • Bejje

Man hade ju hoppats på att kunna köpa en Tesla "Model 2" när de väl kommer ut, men nu vettefan om det blir möjligt. Kanske IF metall och alla andra fack som leker maffia kommer få Tesla att lämna Sverige.

Deras huvudmål är så klart att få till kooektivavtal, men chansen är i min mening mycket hö gatt Tesla fortsätter vägra det och facket kommer inte ge sig utan bara lägga på mer utpressning tills Tesla inte har något större val än att lämna landet.

Folk får då sparken från sina jobb och många av de som nu sympatistrejkar kommer få mindre att göra om Tesla försvinner, så de kommer nog få dra in några personers jobb också.

Sen blir det så klart trist och jobbigt för alla som har en Tesla idag eller tänkt att köpa en.

• Trast
    Bejje skrev 2023-12-09 20:14:45 följande:

Man hade ju hoppats på att kunna köpa en Tesla "Model 2" när de väl kommer ut, men nu vettefan om det blir möjligt. Kanske IF metall och alla andra fack som leker maffia kommer få Tesla att lämna Sverige.

Deras huvudmål är så klart att få till kooektivavtal, men chansen är i min mening mycket hö gatt Tesla fortsätter vägra det och facket kommer inte ge sig utan bara lägga på mer utpressning tills Tesla inte har något större val än att lämna landet.

Folk får då sparken från sina jobb och många av de som nu sympatistrejkar kommer få mindre att göra om Tesla försvinner, så de kommer nog få dra in några personers jobb också.

Sen blir det så klart trist och jobbigt för alla som har en Tesla idag eller tänkt att köpa en.

Skulle nog välja en annan elbil. Allt med tesla känns osäkert.
  • Anonym (Skönt tyst elbil)
    Bejje skrev 2023-12-09 20:14:45 följande:

Läs #155. Där beskriver en äkta IF metallare vad de tycker om Teslaägare. De skulle älska om de fick problem.
    Jag uppskattar att jag tillhör ett annat fackförbund.
  • Bejje
    Trast skrev 2023-12-09 20:35:40 följande:
    Skulle nog välja en annan elbil. Allt med tesla känns osäkert.
    Har idag annan elbil, men Tesla gör i min mening de bästa elbilarna sett till vad man betalar.

Om de nu kan släppa en mindre modell som passar mig bättre både storleksmässigt och ekonomiskt så vill jag ha en.
  • Bejje
    Anonym (Skönt tyst elbil) skrev 2023-12-09 20:37:21 följande:
    Läs #155. Där beskriver en äkta IF metallare vad de tycker om Teslaägare. De skulle älska om de fick problem.
    Jag uppskattar att jag tillhör ett annat fackförbund.
    155 är mitt inlägg och jag har absolut ingenting med IF metall att göra.
  • Anonym (Skönt tyst elbil)
    Bejje skrev 2023-12-09 20:48:57 följande:
    155 är mitt inlägg och jag har absolut ingenting med IF metall att göra.
    Sorry. #159
Svar på tråden Tesla konflikten