• Trast

Tesla konflikten

Jag vill höra folks åsikter om tesla konflikten. Vad tycker du?

• Svar på tråden Tesla konflikten
  • Anonym (Hm)
    Anonvm skrev 2023-12-06 21:56:39 följande:
    Jag tycker det är roligare att fundera på varför "lobbyisten" som skrev brevet inte arbetar kvar i bolaget nån vecka efter att det sändes....
    Intressant
  • Anonvm
    Trast skrev 2023-12-06 23:18:49 följande:
    Det står inget om att lobbyisten fått sparken.
    Vem påstod det?
  • Trast
    Anonvm skrev 2023-12-06 23:21:52 följande:
    Vem påstod det?
    Du
    Jag tycker det är roligare att fundera på varför "lobbyisten" som skrev brevet inte arbetar kvar i bolaget nån vecka efter att det sändes....

• Anonvm
    Trast skrev 2023-12-06 23:28:20 följande:
    Du

Kan du fetmarkera den delen av texten där du menar att jag skriver att han fått sparken.
  • Trast
    Anonvm skrev 2023-12-06 23:30:55 följande:
    Kan du fetmarkera den delen av texten där du menar att jag skriver att han fått sparken.
    Varför inte länka till något där det står om anledningen till lobbyisten inte jobbar kvar i stället?
  • Anonvm
    Trast skrev 2023-12-06 23:33:35 följande:
    Varför inte länka till något där det står om anledningen till lobbyisten inte jobbar kvar i stället?
    Det skulle jag väldigt gärna göra, om jag hade tillgång till den informationen.

Anledningen till varför han inte arbetar kvar är det nog enbart ett fåtal som vet säkert...
    Jag vet det garanterat inte, och har heller aldrig påstått att jag vet.

Lika lite som jag skrev att han fått sparken.....

Spekulera kan jag dock, det är inte svårt.
  • Trast
    Anonvm skrev 2023-12-06 23:39:57 följande:
    Det skulle jag väldigt gärna göra, om jag hade tillgång till den informationen.

Anledningen till varför han inte arbetar kvar är det nog enbart ett fåtal som vet säkert...
    Jag vet det garanterat inte, och har heller aldrig påstått att jag vet.

Lika lite som jag skrev att han fått sparken.....

Spekulera kan jag dock, det är inte svårt.
    Om det sant så är antagligen lobbyisten enbart en konsult, inhyrd för den anledningen 
  • Anonvm
    Trast skrev 2023-12-06 23:47:49 följande:
    Om det sant så är antagligen lobbyisten enbart en konsult, inhyrd för den anledningen 
    Om vad är sant?
    Att han inte arbetar kvar? Det framgår ganska tydligt i artikeln som du själv länkade till.
    Om det i artikeln stämmer så kommer ju informationen direkt från lobbyisten själv, han om någon borde ju veta om han arbetar kvar eller inte kan man tycka?

Det kan mycket väl handla om en inhyrd konsult, det låter på inga sätt osannolikt då tjänster som denna ganska ofta hyrs in....

Men magkänslan (och det faktum att jag är betydligt mer insatt än de flesta i detta) säger mig att detta är intressant att gräva lite i, så säger jag inte för mycket.

• Trast
    Anonvm skrev 2023-12-07 17:37:45 följande:
    Om vad är sant?
    Att han inte arbetar kvar? Det framgår ganska tydligt i artikeln som du själv länkade till.
    Om det i artikeln stämmer så kommer ju informationen direkt från lobbyisten själv, han om någon borde ju veta om han arbetar kvar eller inte kan man tycka?

Det kan mycket väl handla om en inhyrd konsult, det låter på inga sätt osannolikt då tjänster som denna ganska ofta hyrs in....

Men magkänslan (och det faktum att jag är betydligt mer insatt än de flesta i detta) säger mig att detta är intressant att gräva lite i, så säger jag inte för mycket.
    Jag vet inte var du har läst att han inte arbetar kvar. Det skulle jag vilja ha en källa på. Det står ingenting om det i artikeln jag länkade till vad jag kan se.

Det skulle gissningsvis vara en inhyrd konsult med kunskaper om lagstiftning. Då kan man fundera över vad det var tänkt att mötet skulle leda till. Regeringens makt är begränsad. Möjligen en begäran att tesla ska gå med på kollektivavtalet om tesla blir skattebefriad som företag, annars drar tesla från Sverige och folk blir utan arbete. Bara fantasin sätter gränser.

Får känslan att du insinuerar att lobbyisten valde att sluta själv pga etik.
Svar på tråden Tesla konflikten