Anonvm skrev 2023-12-07 17:37:45 följande:
Om vad är sant?
Att han inte arbetar kvar? Det framgår ganska tydligt i artikeln som du själv länkade till.
Om det i artikeln stämmer så kommer ju informationen direkt från lobbyisten själv, han om någon borde ju veta om han arbetar kvar eller inte kan man tycka?
Det kan mycket väl handla om en inhyrd konsult, det låter på inga sätt osannolikt då tjänster som denna ganska ofta hyrs in....
Men magkänslan (och det faktum att jag är betydligt mer insatt än de flesta i detta) säger mig att detta är intressant att gräva lite i, så säger jag inte för mycket.
Jag vet inte var du har läst att han inte arbetar kvar. Det skulle jag vilja ha en källa på. Det står ingenting om det i artikeln jag länkade till vad jag kan se.
Det skulle gissningsvis vara en inhyrd konsult med kunskaper om lagstiftning. Då kan man fundera över vad det var tänkt att mötet skulle leda till. Regeringens makt är begränsad. Möjligen en begäran att tesla ska gå med på kollektivavtalet om tesla blir skattebefriad som företag, annars drar tesla från Sverige och folk blir utan arbete. Bara fantasin sätter gränser.
Får känslan att du insinuerar att lobbyisten valde att sluta själv pga etik.