Tesla konflikten
Jag vill höra folks åsikter om tesla konflikten. Vad tycker du?
Jag vill höra folks åsikter om tesla konflikten. Vad tycker du?
#64. Borgarbrats som inte vet hur man byter spolarvätska. Sen fylls det på med ena dummare fördomen än den andra. Av någon som inte ens vet hur man laddar en elbil. Tyvärr är jag inte förvånad. Som sagt, väldigt glad att sådan här fördomsfull dynga motarbetad av kloka människor i mitt fack.
#64. Borgarbrats som inte vet hur man byter spolarvätska. Sen fylls det på med ena dummare fördomen än den andra. Av någon som inte ens vet hur man laddar en elbil. Tyvärr är jag inte förvånad. Som sagt, väldigt glad att sådan här fördomsfull dynga motarbetad av kloka människor i mitt fack.
Jag har blivit så jävla äcklad av fackverksamhet efter detta med Tesla.
Jag har varit med i facket nästan hela mitt arbetsliv, men nu mår man ju för fan dåligt av de jävla fasoner de håller på med.
Ska tillägga att jag varken äger en Tesla eller jobbar för Tesla eller har någon anknytning till Tesla.
Kunde lika gärna varit vilket företag som helst, tycker bara att maffiametoderna facket använder är så sjukt störda och tycker det är ännu märkligare att det är lagligt med maffiaverksamheet i Sverige.
Detta måste så klart ändras. Borde vara grovt kriminellt att utöva utpressning på ett sätt som annars är grovt olagligt.
Polestar
Vilken skillnad gör ett kollektivavtal på priset på en tesla tror du? Det jag försöker utröna är om det här egentligen är en onödig konflikt (med tanke på förlusten för strejken och publiciteten)
Hur kommer det sig att tesla gör ett såpass osmart beslut? Jag är av den uppfattningen att det handlar om kultur och toppstyrning. Då kan du nog räkna med en sämre slutprodukt också.
Hörde om spaceX. Musk hade sett "the dictator" därför tyckte han att raketen skulle ha en spetsig topp också. Musk har tydligen velat att teslan inte ska ha en ratt heller, men där gjorde dom en ändå. (Dom ville väl att företaget inte skulle kånka)
https://www.tiktok.com/@entrelligence/video/7206686384898313473