• Karl Alexander

Exakt vad tillför kvinnor i relationer?

Hade ett intressant samtal om detta med en arbetskollega nyligen. Trots att vi chattade i fyra timmar kunde hon inte svara på konkret vad kvinnor tillför i en relation.

Hennes initiala svar var att de tillför ömhet och värme. Det lät ju ganska flummigt tyckte jag, så jag bad henne utveckla. Det kunde hon inte.

Städning? Jag städar själv.
    Matlagning? Jag lagar min egen mat.
    Tvätt? Det fixar ju tvättmaskinen (haha).
    Pengar? Jag har redan så jag klarar mig.
    Någon att prata med? Jag har familj och vänner.

Försök komma på något konkret, inget flum, som kvinnor tillför i en relation.

Det enda jag kan komma är fysisk intimitet och sex. Allt annat kan man fixa själv eller genom vänner och familj.

• Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?
  • Anonym (Brent)
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 12:52:55 följande:
    Du är anmäld. Nu får vi se om sajtägarna tycker det är OK att sitta och hitta på rykten.
    Lämna honom i fred. Han är ett geni!
  • Trent
    Anonym (Brent) skrev 2023-11-28 12:57:14 följande:
    Lämna honom i fred. Han är ett geni!
    Tack (jag håller med).
  • Anonym (Brent)
    Trent skrev 2023-11-28 12:57:43 följande:
    Tack (jag håller med).
    Ingen orsak. Jag är inte så korkad själv.
  • Trent
    Anonym (Brent) skrev 2023-11-28 12:58:31 följande:
    Ingen orsak. Jag är inte så korkad själv.
    Nä du verkar klipsk och trevlig. Ska vi ta en kaffe nån dag?
  • Anonym (Love)

De tillför kärlek och vänskap, precis som mannen. vänskap, stöd, omtanke osv.

Varför måste man tillföra en massa praktiska saker? Jag klarar de sakerna själv med (jag behöver ingen mansv pengar eller hjälp med bil och renovering, men det är klart att det är trevligt och dela vissa av de sakerna med någon och lätta "bördan".

i slutändan är det roligare och laga mat ihop eller bli överraskad med något nytt gott av den man älskar. Mer utvecklande att vara i relation än inte.

• Tukt
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 12:48:55 följande:
    Klart det gör. God mat är god för att den är lagom salt, söt eller bitter, en perfekt smakupplevelse där alla smaker kompletterar varandra.

En bra film går att analysera varför den är bra. Samma sak med semester.

Det är kul att folk sitter och anklagar mig för att vara autistisk, när det i själva verket är de själva som inte klarar av att tänka ordentligt, utan bara gå på känsla.
    Nu var mina frågor till dig inte på något sätt anklagande, vilket var något jag försökte vara noga med. Men jag och andra gör seriösa försök att försöka hjälpa dig i den här frågeställningen. Men är det mer att du inte vill ha hjälp, utan  tror du kan övertyga andra att "tänka ordentligt" är det bättre du säger det. 
    Så applicera mer din egna tankevärd på frågeställningen.
    Vill du resonera eller övertyga?
    Kan känslor aldrig ha ett värde?
    Måste allt vara nyttigt? Och så vidare.

Men fr att svara på det andra. Ja, men det som är för salt för någon, kanske är perfekt för den andra. En, som du skriver "smakupplevelse" är en känsla. Det är det som skiljer en upplevelse från en händelse.
  • Anonym (Bliven)

Observera, ts tar inte upp förhållanden eller fördelar med partnerskap. 

Bara nedvärdering av kvinnor.

• Anonym (Man delar på glädje och sorg!)
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 12:34:32 följande:
    Jag har fortfarande inte sett ett enda konkret argument för hur kvinnor duger till något annat än fysisk närhet och sex. Det är mycket flum, mycket anklagelser, mycket gissningar, lite konkreta exempel.
    Men vad anser du om mitt svar.

KÄRLEK, att man älskar varandra?
    Har du aldrig älskat någon på det viset? alltså som en partner?
    Kan du tänka dig in i att andra ändå älskar varandra och känner kärlek till en partner även fast du inte kanske har haft dom känslorna?

Menar du att andra män inte har sådana känslor även om inte du har känt dom?
    kan inte andra personer känna på ett annat sätt än vad du gör?
    Även om andra lever på ett annat sätt än än själv, kan man då inte tänka sig in i andras val och känslor? 
    Kan du bara förstå dina känslor och ditt val?
    För dig betyder inte en kvinna något i en relation men menar du att då kan det inte göra det för andra män heller? eller ifrågasätter du andras val?
    Du kan inte ta in att andra känner annorlunda? eller vad?
    Vad är det du antyder? att andra män inte vet varför du är tillsammans med en kvinna? att dom inte är det pga kärlek?
  • Anonym (Bliven)

Snart dyker det väl upp någon som säger att kvinnor bara klankar ner på män också.

• EnAnonumius
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 12:52:55 följande:
    Du är anmäld. Nu får vi se om sajtägarna tycker det är OK att sitta och hitta på rykten.
    Vad anmälde du honom för? Vad skrev du för flum i anmälan för att försöka få bort Trents inlägg?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?