Inlägg från: Anonym (Bliven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bliven)

Exakt vad tillför kvinnor i relationer?

Karl Alexander skrev 2023-11-28 09:38:23 följande:
    Exakt vad tillför kvinnor i relationer?

Hade ett intressant samtal om detta med en arbetskollega nyligen. Trots att vi chattade i fyra timmar kunde hon inte svara på konkret vad kvinnor tillför i en relation.

Hennes initiala svar var att de tillför ömhet och värme. Det lät ju ganska flummigt tyckte jag, så jag bad henne utveckla. Det kunde hon inte.

Städning? Jag städar själv.
    Matlagning? Jag lagar min egen mat.
    Tvätt? Det fixar ju tvättmaskinen (haha).
    Pengar? Jag har redan så jag klarar mig.
    Någon att prata med? Jag har familj och vänner.

Försök komma på något konkret, inget flum, som kvinnor tillför i en relation.

Det enda jag kan komma är fysisk intimitet och sex. Allt annat kan man fixa själv eller genom vänner och familj.

Det är många män som resonerar som du gör. Att kvinnor enbart är bra för en sak.Inget nytt.
  • Anonym (Bliven)
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 12:34:32 följande:
    Jag har fortfarande inte sett ett enda konkret argument för hur kvinnor duger till något annat än fysisk närhet och sex. Det är mycket flum, mycket anklagelser, mycket gissningar, lite konkreta exempel.
    Jag tror att de flesta inser att din agenda är att berätta att kvinnor bara är bra att ha för sex och värdelösa som partner. Ganska föraktfullt, men inget nytt under solen.
  • Anonym (Bliven)

Observera, ts tar inte upp förhållanden eller fördelar med partnerskap. 

Bara nedvärdering av kvinnor.

• Anonym (Bliven)

Snart dyker det väl upp någon som säger att kvinnor bara klankar ner på män också.

• Anonym (Bliven)

Jag är tillsammans med min fru för att hon klipper gräsmattan.

är det rätt svar?

Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?