• Karl Alexander

Exakt vad tillför kvinnor i relationer?

Hade ett intressant samtal om detta med en arbetskollega nyligen. Trots att vi chattade i fyra timmar kunde hon inte svara på konkret vad kvinnor tillför i en relation.

Hennes initiala svar var att de tillför ömhet och värme. Det lät ju ganska flummigt tyckte jag, så jag bad henne utveckla. Det kunde hon inte.

Städning? Jag städar själv.
    Matlagning? Jag lagar min egen mat.
    Tvätt? Det fixar ju tvättmaskinen (haha).
    Pengar? Jag har redan så jag klarar mig.
    Någon att prata med? Jag har familj och vänner.

Försök komma på något konkret, inget flum, som kvinnor tillför i en relation.

Det enda jag kan komma är fysisk intimitet och sex. Allt annat kan man fixa själv eller genom vänner och familj.

• Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?
  • Anonym (Wa)

En sån typisk mansgris som tycker att kvinnor finns för att tillfredsställa mannen sexuellt. 

så vad tillför en man i en relation då?

• Karl Alexander
    Anonym (Wa) skrev 2023-11-28 09:39:40 följande:

En sån typisk mansgris som tycker att kvinnor finns för att tillfredsställa mannen sexuellt. 

så vad tillför en man i en relation då?

Ingenting. Så varför ska man bilda par när man de facto inte behöver varandra?
  • Anonym (Wa)
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 09:40:44 följande:
    Ingenting. Så varför ska man bilda par när man de facto inte behöver varandra?
    För att man tycker om varandra?
  • Karl Alexander
    Anonym (Wa) skrev 2023-11-28 09:42:39 följande:
    För att man tycker om varandra?
    Och det baseras på fysisk attraktion. Annars räcker det med vänner.
  • Sk007

Som jag ser det är vitsen med att ha partner att hon tar fram bra sidor hos, att jag tar fram bra sidor hos henne och att vi presterar bättre som team än var för sig.
    Om det inte fungerar på det viset så avstår jag relationen. Att vara tillsammans med någon bara för att ha sex är inte värt besväret.

• Karl Alexander
    Sk007 skrev 2023-11-28 09:46:07 följande:

Som jag ser det är vitsen med att ha partner att hon tar fram bra sidor hos, att jag tar fram bra sidor hos henne och att vi presterar bättre som team än var för sig.
    Om det inte fungerar på det viset så avstår jag relationen. Att vara tillsammans med någon bara för att ha sex är inte värt besväret.

På vilket sätt är det unikt för kvinnor? Umgås du med goda vänner vill ni hjälpa varandra, och lyfter fram de goda sidorna hos varandra då det känns bra att hjälpa andra.
  • Mandel

Håller med Anonym (wa)

Jag förutsätter att alla oavsett kön kan klara av det du räknar upp på egen hand så det handlar väl om att man tycker att det är trevligt att dela det med någon.
    Och man kan inte förutsätta att vänner har tid i vardagen att vara med och dela på saker och ting och det är ju det som är det unika för kärleksrelationer.
    Att man finns där för varandra, delar på ansvar och göromål och så klart har sex. 

Är själv så pass gammal att jag mer och mer landat i att leva utan någon man resten av livet för de tar oftast mer energi än vad de ger tillbaka. Tyvärr. 
    Finns inte en man som är i närheten av att vara intressant på "alla" plan - inte ens hälften av planen..., och då är jag hellre ensam.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Karl Alexander
    Mandel skrev 2023-11-28 09:49:59 följande:

Håller med Anonym (wa)

Jag förutsätter att alla oavsett kön kan klara av det du räknar upp på egen hand så det handlar väl om att man tycker att det är trevligt att dela det med någon.
    Och man kan inte förutsätta att vänner har tid i vardagen att vara med och dela på saker och ting och det är ju det som är det unika för kärleksrelationer.
    Att man finns där för varandra, delar på ansvar och göromål och så klart har sex. 

Är själv så pass gammal att jag mer och mer landat i att leva utan någon man resten av livet för de tar oftast mer energi än vad de ger tillbaka. Tyvärr. 
    Finns inte en man som är i närheten av att vara intressant på "alla" plan - inte ens hälften av planen..., och då är jag hellre ensam.

OK, så kvinnor har som syfte att fungera som permanent sällskap eftersom vänner inte har tid? Men om man träffar vänner som tänker likadant och har tid så är inte det ett problem. Du kan till exempel ha delat boende med en vän.

Återigen, ingenting unikt för kvinnor.
  • PH76

Men ditt tankesätt är väll inte unikt för kvinnor? Frågeställningen borde väll i så fall vara "Exakt vad tillför en partner i en relation?

Sen så resonerar du utifrån någon som är barnlös och inte vill ha en familj antar jag? Detta stämmer ju inte med större delen av mänskligheten.

• Karl Alexander
    PH76 skrev 2023-11-28 09:56:05 följande:

Men ditt tankesätt är väll inte unikt för kvinnor? Frågeställningen borde väll i så fall vara "Exakt vad tillför en partner i en relation?

Sen så resonerar du utifrån någon som är barnlös och inte vill ha en familj antar jag? Detta stämmer ju inte med större delen av mänskligheten.

Barn kräver sex, och sex är något bara kvinnor kan tillföra i en relation.
Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?