• Karl Alexander

Exakt vad tillför kvinnor i relationer?

Hade ett intressant samtal om detta med en arbetskollega nyligen. Trots att vi chattade i fyra timmar kunde hon inte svara på konkret vad kvinnor tillför i en relation.

Hennes initiala svar var att de tillför ömhet och värme. Det lät ju ganska flummigt tyckte jag, så jag bad henne utveckla. Det kunde hon inte.

Städning? Jag städar själv.
    Matlagning? Jag lagar min egen mat.
    Tvätt? Det fixar ju tvättmaskinen (haha).
    Pengar? Jag har redan så jag klarar mig.
    Någon att prata med? Jag har familj och vänner.

Försök komma på något konkret, inget flum, som kvinnor tillför i en relation.

Det enda jag kan komma är fysisk intimitet och sex. Allt annat kan man fixa själv eller genom vänner och familj.

• Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?
  • Anonym (M)

Du får ju fråga männen varför de är tillsammans eller vill vara tillsammans med en kvinna. Frågar du en kvinna så blir det ju självklart fel, det förstår ju inte hon. Om hon inte själv vill ha en kvinna då.

• Anonym (Sann Kärlek är värdefullare än guld)
    beli skrev 2023-11-28 13:36:06 följande:
    Asexuella par, då?
    De känner ju ofta förälskelse och kärlek även om de inte blir kåta.
    Många lever också lyckligt  i vita förhållanden där sex inte alls förekommer. Men i de fallen brukar annan fysisk beröring förekomma. De flesta asexuella tror jag inte vill avstå relationer.
  • Mimosa86
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 12:34:32 följande:
    Jag har fortfarande inte sett ett enda konkret argument för hur kvinnor duger till något annat än fysisk närhet och sex. Det är mycket flum, mycket anklagelser, mycket gissningar, lite konkreta exempel.
    Kärlek är inte konkret. Den är inte logisk. Den är ofta inte heller praktisk. Ibland är den direkt livsfarlig.

Men oftast är den fantastisk och gör en lycklig.
  • Anonym (M)

Män i relationer med en kvinna lever längre tror jag
    jag låste nånstans . Så det kan ju vara ett skäl. Man kan ju spekulera i att någonting i mannen talar indirekt om för honom att han borde ha en kvinna för sin egen hälsas skull.

• Anonym (Ägretthäger)

Vilken partner som helst kanske inte tillför något särskilt alls.

Jag är å andra sidan rätt fantastisk, men tyvärr upptagen sedan länge.

Jag inbillar mig att det har visst samband.

• Anonym (On point)

Tror att både män och kvinnor kan klara sig fint som singlar. Det enda de avstår från är fasta relationer. Det finns gott om singlar som har ett väldigt utvecklat socialt liv med både vänner och bekanta, erotiska äventyr och tillfällig romantik.

Jag tror att det handlar om man trivs med sig själv och att vara ensam

• Kotti
    Anonym (Wa) skrev 2023-11-28 09:39:40 följande:

En sån typisk mansgris som tycker att kvinnor finns för att tillfredsställa mannen sexuellt. 

så vad tillför en man i en relation då?

Jättebra fråga till en urbota dum frågeställning.
    Ha en fin dag! Have a nice day!
  • Anonym (A)
    Anonym (On point) skrev 2023-11-28 20:09:36 följande:

Tror att både män och kvinnor kan klara sig fint som singlar. Det enda de avstår från är fasta relationer. Det finns gott om singlar som har ett väldigt utvecklat socialt liv med både vänner och bekanta, erotiska äventyr och tillfällig romantik.

Jag tror att det handlar om man trivs med sig själv och att vara ensam

Det tror jag med
  • Anonym (A)
    Kotti skrev 2023-11-28 22:16:49 följande:
    Jättebra fråga till en urbota dum frågeställning.
    Ja, verkligen
  • ClumsySmurf

Karl Alexander skrev 2023-11-28 09:57:01 följande:
    PH76 skrev 2023-11-28 09:56:05 följande:

Men ditt tankesätt är väll inte unikt för kvinnor? Frågeställningen borde väll i så fall vara "Exakt vad tillför en partner i en relation?

Sen så resonerar du utifrån någon som är barnlös och inte vill ha en familj antar jag? Detta stämmer ju inte med större delen av mänskligheten.

Barn kräver sex, och sex är något bara kvinnor kan tillföra i en relation.
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 09:40:44 följande:
    Anonym (Wa) skrev 2023-11-28 09:39:40 följande:

En sån typisk mansgris som tycker att kvinnor finns för att tillfredsställa mannen sexuellt. 

så vad tillför en man i en relation då?

Ingenting. Så varför ska man bilda par när man de facto inte behöver varandra?

😂
Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?