• Karl Alexander

Exakt vad tillför kvinnor i relationer?

Hade ett intressant samtal om detta med en arbetskollega nyligen. Trots att vi chattade i fyra timmar kunde hon inte svara på konkret vad kvinnor tillför i en relation.

Hennes initiala svar var att de tillför ömhet och värme. Det lät ju ganska flummigt tyckte jag, så jag bad henne utveckla. Det kunde hon inte.

Städning? Jag städar själv.
    Matlagning? Jag lagar min egen mat.
    Tvätt? Det fixar ju tvättmaskinen (haha).
    Pengar? Jag har redan så jag klarar mig.
    Någon att prata med? Jag har familj och vänner.

Försök komma på något konkret, inget flum, som kvinnor tillför i en relation.

Det enda jag kan komma är fysisk intimitet och sex. Allt annat kan man fixa själv eller genom vänner och familj.

• Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?
  • Anonym (Brent)
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 10:28:53 följande:
    Och så börjas det igen. Anklagelser, rykten och skvaller om vilka man tror delar samma konto. Helt sinnessjukt att moderatorerna tillåter detta.
    Det är enkelt att bevisa att jag har fel. Gör det vettja! 
  • Anonym (Man delar på glädje och sorg!)
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 10:38:25 följande:
    Wall of text med massa flum. Var konkret, tack.
    Ok om du inte uppfattade vad jag ville med det jag skrev och du vill ha ett ord om vad en partner tillför ett förhållande:

KÄRLEK!!!!!!!!!!!Hjärta

Ja man får kärlek av vänner också men inte på samma sätt.
    Du väljer hur du vill leva, tycker du inte att en partner tillför något ska du ju givetvis inte ha en partner, det är ju upp till dig, inget man måste ha
    men de flesta uppskattar att ha en partner i sitt liv någon gång.
    Men om du inte förstår vad det tillför kan du väl ändå tänka att andra uppskattar att ha en partner, andra kan väl uppskatta en partner även om du inte gör det eller hur? det är som med allt annat, vi gillar och uppskattar olika saker i livet, jag uppskattar saker som inte alla mina vänner gör och tvärtom men för det ifrågasätter jag inte det mina vänner uppskattar i livet även om inte jag gör det.
    Kan du alltså inte förstå att andra ser en mening med en partner även om inte du gör det eller hur menar du?
  • Anonym (Wa)

TS försöker med det här inlägget bevisa att det är bara sex man som partner kan bidra med som ingen vän eller någon annan kan bidra med. 

• Anonym (berta)
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 09:38:23 följande:

Hade ett intressant samtal om detta med en arbetskollega nyligen. Trots att vi chattade i fyra timmar kunde hon inte svara på konkret vad kvinnor tillför i en relation.

Hennes initiala svar var att de tillför ömhet och värme. Det lät ju ganska flummigt tyckte jag, så jag bad henne utveckla. Det kunde hon inte.

Det enda jag kan komma är fysisk intimitet och sex. Allt annat kan man fixa själv eller genom vänner och familj.

Om du inte ser någon anledning att bilda familj eller par så gör inte det då. Det är ju ingen som tvingar dig. 

Finns ju många män som hellre umgås med andra män av olika skäl...anses vara helt naturligt. 
  • EnAnonumius
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 11:03:09 följande:
    Du blir inte sexuellt attraherad av en vän.
    Hört talas om KK(KnullKompis)?🙄

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 10:49:57 följande:
    Det handlar inte om gråskalor, utan om att kunna konkretisera. Det är bara du som inte kan förklara. Känslor går också att förklara, och ska man hårddra det handlar kärlek om vilka substanser som aktiveras av hjärnan.

Nu har inte det direkt bara med kärlek att göra, men dopamin är ett bra exempel på en konkret förklaring varför man känner sig glad eller befinner sig i ett rus. Men folk som bara går på känslor, och som kanske är oförmögna att uttrycka sig konkret, förstår inte det.
    Okey, du gillar inte svaren du får..
    Men behöver du vara arrogant och nedlåtande för den saken skull?

Och du, även om man kan förklara känslor, så kommer det situationer när det inte går att förklara dem.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Trent

Ponera att alla människor på hela jorden håller med dig. Vad blir då nästa steg?

• Sk007
    Anonym (Wa) skrev 2023-11-28 11:25:46 följande:

TS försöker med det här inlägget bevisa att det är bara sex man som partner kan bidra med som ingen vän eller någon annan kan bidra med. 

Men det måste väl vara fler än jag som "råkat" ligga med en kompis?
    Så ts argument haltar en del.
  • Anonym (Bitjejen)
    Karl Alexander skrev 2023-11-28 09:38:23 följande:

Mental och fysisk intimitet för mig. Inget slappande eller slarv med klädtvätt på fel gradtal t ex. Ett känslomässigt djup och kul intressen.
Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?