• Filuren888

BF aug 2024

Hej!

Nyligen plussat och har BF i början av augusti.
    Ni som också plussat nyligen kasnke vill dela glädje oro, symtom, besök på MVC osv.

Hjärta

• Svar på tråden BF aug 2024
  • Fisenlisen123

Jag plussade i förrgår! Jag har inte berättat för sambon än! Vi vill ha barn så vill överraska honom på julafton med det! Vill så gärna berätta för honom men jag vet att det kommer bli mer speciellt för honom om han får reda på det på julafton! ❤️  Enligt olika graviditetsappar är jag v4+2 ungefär med bf runt 25-26 augusti. Jag har lite olika symptom, kissnödig, trötthet, stickningar i magen, anfådd, snurrig i huvudet (slö typ), illamående och minskad matlust. Men väldigt lycklig! ❤️

• MammaÅsa

Kan någon skicka en ny länk till Facebookgrupp? Den ovan funkar inte för mig.  Tack! 

• Villblimamma98
    MammaÅsa skrev 2023-12-20 21:35:59 följande:

Kan någon skicka en ny länk till Facebookgrupp? Den ovan funkar inte för mig.  Tack! 

Hej den är giltig i 48h från i morse så jag kan tyvärr inte skapa en ny innan den löpt ut. testa en annan webbläsare, flera har lyckats ansöka idag genom den länken så kanske är webbläsaren 
  • MammaÅsa

Här. Jag hamnar bara i facebookappen på min förstasida. Måste kanske använda datorn då. Får testa med den. 

• Jenny2024

Hejsan!

jag plussade i fredags och är enligt BM beräknad till 26/8. Det blir vårt första barn, men dessvärre inte min första graviditet då den slutade i ett missfall i somras. Har dock en bättre känsla denna gång :) 

• inezp

Plussade för 2 veckor sedan är idag på 5+2 och kom nyss hem från första samtalet med barnmorskan.

Kändes skönt (och konstigt!) att någon annan än vi två får reda på vår hemlighet!

Är orimligt nervös och orolig och har därför, förutsatt att vi klarar oss dit, bokat in ett tidigt UL 8+0. 

• Jo i solen

Hej hej! Jag klämmer mig in här lite i sista sekunden :D.

Jag har två barn sedan tidigare - 16 och 13 år gamla, så det känns typ som att det är första barnet... det har ju gått så himla lång tid sen sist!

Jag har precis fyllt 40 vi började försöka i augusti, så det tog sig på femte försöket.

Jag får dock inte riktigt grepp på mina uträkningar, men det verkar som att alla steg har gått superfort!

Fösta dagen senaste mensen: 25/11

Ägglossning: 6/12 (cykeldag 13)

Första känningarna: Ömma bröst 10/12 (jag vet, det är otroligt tidigt, men det var denna dag ömheten började och sedan har den eskalerat därifrån)

Test #1: 13/12 (otroligt svagt streck, som jag trodde var inbillning)

Test #2: 16/12 (svagt streck, men omöjligt att ta miste på - här visste jag att jag var gravid)

Test #3+4: 21/12 (tydliga plus på både digitalt och vanligt Clearblue)

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro vad gäller bf och sådär. Äl kom tidigt och av vad det verkar har även befruktningen av ägget och att det fäste skett väldigt snabbt.

Efter lite hit och dit har jag satt 29 augusti som bf. Nästa torsdag har jag tid för första kontrollen så då får vi väl se vad läkaren säger.

Nu har jag superömma bröst och molvärk, småhugg och spänningar i livmodern. I övrigt mår jag prima!

Vi är så himla glada och peppade :D och jag tycker att det ska bli så kul att få följas åt med er. <3
  • Kvinna1989

Hej alla! 

Jag är 34 år och fick veta när jag var på akuten pga njusten att jag är tidigt gravid (vecla 5+2 idag) och om allt går bra blir de mitt tredje.

Min yngsta är bara 6 månader och min äldsta 2 år. :D

Är glad men väldigt nervös över graviditeten. Min första var en dröm graviditet min andra (nu i år :D) var inte lika härlig. Var sjuk heeeela tiden, fick alla möjliga sjukdomar förutom covid konstigt nog. Men var inte lätt att orka ta hand om en då 1-åring medan sambon jobbade.

Hoppas på det bästa!

Har BF 20/8 enligt senaste mens.

• MagganTop
    Kvinna1989 skrev 2023-12-21 22:55:05 följande:

Hej alla! 

Jag är 34 år och fick veta när jag var på akuten pga njusten att jag är tidigt gravid (vecla 5+2 idag) och om allt går bra blir de mitt tredje.

Min yngsta är bara 6 månader och min äldsta 2 år. :D

Är glad men väldigt nervös över graviditeten. Min första var en dröm graviditet min andra (nu i år :D) var inte lika härlig. Var sjuk heeeela tiden, fick alla möjliga sjukdomar förutom covid konstigt nog. Men var inte lätt att orka ta hand om en då 1-åring medan sambon jobbade.

Hoppas på det bästa!

Har BF 20/8 enligt senaste mens.

Mina barn är sk pseudotvillingar, skiljer bara ett år och två månader på dem och dom har så roligt ihop. Så kul med barn så tätt 😊
Svar på tråden BF aug 2024