BF aug 2024
Hej hej! Jag klämmer mig in här lite i sista sekunden :D.
Jag har två barn sedan tidigare - 16 och 13 år gamla, så det känns typ som att det är första barnet... det har ju gått så himla lång tid sen sist!
Jag har precis fyllt 40 vi började försöka i augusti, så det tog sig på femte försöket.
Jag får dock inte riktigt grepp på mina uträkningar, men det verkar som att alla steg har gått superfort!
Fösta dagen senaste mensen: 25/11
Ägglossning: 6/12 (cykeldag 13)
Första känningarna: Ömma bröst 10/12 (jag vet, det är otroligt tidigt, men det var denna dag ömheten började och sedan har den eskalerat därifrån)
Test #1: 13/12 (otroligt svagt streck, som jag trodde var inbillning)
Test #2: 16/12 (svagt streck, men omöjligt att ta miste på - här visste jag att jag var gravid)
Test #3+4: 21/12 (tydliga plus på både digitalt och vanligt Clearblue)
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro vad gäller bf och sådär. Äl kom tidigt och av vad det verkar har även befruktningen av ägget och att det fäste skett väldigt snabbt.
Efter lite hit och dit har jag satt 29 augusti som bf. Nästa torsdag har jag tid för första kontrollen så då får vi väl se vad läkaren säger.
Nu har jag superömma bröst och molvärk, småhugg och spänningar i livmodern. I övrigt mår jag prima!
Vi är så himla glada och peppade :D och jag tycker att det ska bli så kul att få följas åt med er. <3