• Filuren888

BF aug 2024

Hej!

Nyligen plussat och har BF i början av augusti.
    Ni som också plussat nyligen kasnke vill dela glädje oro, symtom, besök på MVC osv.

Hjärta

• Svar på tråden BF aug 2024
  • Mikan91

Hej allihopa 😊

Kul med en tråd för bf i Augusti  😁
    Det har jag med, planerad bf 17 Augusti, supernervös dock hade mf i november så blev gravid fort igen, ska på vul imorgon då är jag 6+4 pga blödning allt såg bra ut på sista vul när blödningen var så hoppas allt utvecklas som det ska 😊

• Anelaaa89
    Mikan91 skrev 2024-01-03 14:15:55 följande:

Hej allihopa 😊

Kul med en tråd för bf i Augusti  😁
    Det har jag med, planerad bf 17 Augusti, supernervös dock hade mf i november så blev gravid fort igen, ska på vul imorgon då är jag 6+4 pga blödning allt såg bra ut på sista vul när blödningen var så hoppas allt utvecklas som det ska 😊

Grattis och välkommen 🥳💕
    Håller tummarna för dig imorgon 🙏🏼
  • Jenmpansnummerett

Hej alla!
    Jag slutade med ppiller i augusti 2023 och tänkte att det är smart då det kan dröja upp till 2 år att bli gravid. 
    Vi har gökat på och sagt händer det så händer det, försökt varit lite lugnare vid ägglossning men jag är nog hyperfertil.
    2 menstruationer och sedan blev de uppehåll.
    Jag var på träningsläger vecka 5/6 och var helt slut i backarna så jag tänkte covid först.

Då gjorde jag test samma natt jag landade på arlanda.
    Jag plussade för 5 veckor sedan, nu går vi in i vecka 11 med plan 1 augusti som barn.

Då jag är 37 och han 41, första barn och vi är väldigt aktiva personer på hög nivå inom våra sporter så vela vi göra ett ultraljud. Vi gjorde ett första  för en vecka sedan.
    Krabat växer som den ska, hjärtat gick för fullt så något intervallpass var på gång där inne.

Vecka 5-7 var jag trött och blev andfådd snabbt. Magen känner jag växer och det är värst på kvällen. Men som barnmorska  sa, gör de lite ont så växer det.
    Illamående har jag haft extremt lite med och ingen spya. 
    Rännskita var tredje dag iaf 😅🤭
    Övrigt mår jag bra! Underbart att kunna hålla igång varje dag med träningen.

Nu väntas Nipt test och ultraljud i mitten på januari. Spännade och se om allt fortsatt ser bra ut.
    Någon mer här som tränar nästan varje dag på elit nivå? :)

• Mikan91

Vill också gärna gå med i fb gruppen så ifall någon kan skicka länken vore det snällt 🙏😊

• Hallonglass91
    Jenmpansnummerett skrev 2024-01-03 19:43:01 följande:

Hej alla!
    Jag slutade med ppiller i augusti 2023 och tänkte att det är smart då det kan dröja upp till 2 år att bli gravid. 
    Vi har gökat på och sagt händer det så händer det, försökt varit lite lugnare vid ägglossning men jag är nog hyperfertil.
    2 menstruationer och sedan blev de uppehåll.
    Jag var på träningsläger vecka 5/6 och var helt slut i backarna så jag tänkte covid först.

Då gjorde jag test samma natt jag landade på arlanda.
    Jag plussade för 5 veckor sedan, nu går vi in i vecka 11 med plan 1 augusti som barn.

Då jag är 37 och han 41, första barn och vi är väldigt aktiva personer på hög nivå inom våra sporter så vela vi göra ett ultraljud. Vi gjorde ett första  för en vecka sedan.
    Krabat växer som den ska, hjärtat gick för fullt så något intervallpass var på gång där inne.

Vecka 5-7 var jag trött och blev andfådd snabbt. Magen känner jag växer och det är värst på kvällen. Men som barnmorska  sa, gör de lite ont så växer det.
    Illamående har jag haft extremt lite med och ingen spya. 
    Rännskita var tredje dag iaf 😅🤭
    Övrigt mår jag bra! Underbart att kunna hålla igång varje dag med träningen.

Nu väntas Nipt test och ultraljud i mitten på januari. Spännade och se om allt fortsatt ser bra ut.
    Någon mer här som tränar nästan varje dag på elit nivå? :)

Vad spännande! :) Grattis!! :) 

Jag har tränat väldigt mycket, men ingen elit satsning, men trappat ner träningen nu i några år för att bli gravid. Vet att det inte ska behövas, men upplevde att jag inte blev gravid och då försökte jag med alla knep.

Nu tränar jag bara 3-4 gånger i veckan. Känns i kroppen som att jag skulle kunna träna mer, får hög puls snabbare men kroppen känns stark. Men nu är jag van vid denna nivå så bibehåller det just nu och kanske ökar efter vecka 12. Just nu är jag bara i vecka 9. :)

Kul att du kan träna på trots graviditeten och roligt med elitsatsningen!
  • Granen123

Jag är nu inne i v 9+3. På måndag har jag en tid bokad för nipt och ultraljud. Då har det gått nästan 3 veckor sedan jag senast såg ett tickande hjärta på skärmen. Är så nervös men vill samtidigt bara spola fram tiden. Någon annan som ska göra nipt? Detta är min första graviditet så allting är nytt och känns fortfarande väldigt overkligt. 

• MagganTop
    Granen123 skrev 2024-01-04 15:30:59 följande:

Jag är nu inne i v 9+3. På måndag har jag en tid bokad för nipt och ultraljud. Då har det gått nästan 3 veckor sedan jag senast såg ett tickande hjärta på skärmen. Är så nervös men vill samtidigt bara spola fram tiden. Någon annan som ska göra nipt? Detta är min första graviditet så allting är nytt och känns fortfarande väldigt overkligt. 

Har bokat nipt privat. Gjort i alla mina tre graviditeter 😊 
  • Granen123

Okej :) Jag har valt att göra nipt på ett ställe i Sthlm där dem hade kort svarstid, endast 2-6 arbetsdagar. 

Är väldigt nervös för vad provsvaren ska visa men vill ju samtidigt få svar så snart som möjligt. Tydligen ringer dem för att meddela provsvar samt skickar skriftligt. 

Jag hat valt att göra nipt för de tre mest ?vanligt förekommande? kromosomavvikelserna. Men tydligen kunde man välja att kolla alla kromosomavvikelser på detta ställe, velade länge om jag skulle göra det eller inte.. är min första graviditet som sagt så är inte alls så insatt. 👀 

• Anelaaa89

Idag trillade alla kallelser till barmorska/provtagning/ultraljud in! Börjar kännas verkligt på riktigt nu.
    Första UL (kub) blir i veckan 13+2,  känns så himla långt bort då jag är i vecka 9 nu bara..  vilken orimlig väntan mellan plusset till att faktiskt faktiskt få svart på vitt att det finns ett litet liv där inne 😩🤣

• Crullina

Hittade denna tråd nyss.. 
    Har också plussat och har bf 25 augusti.  Väntar mitt fjärde barn 😊
    Finns det ngn facebook-grupp? Är sällan inne på familjeliv...

Svar på tråden BF aug 2024