• Filuren888

BF aug 2024

Hej!

Nyligen plussat och har BF i början av augusti.
    Ni som också plussat nyligen kasnke vill dela glädje oro, symtom, besök på MVC osv.

Hjärta

• Svar på tråden BF aug 2024
  • Nojjig
    Sani006 skrev 2023-12-06 09:18:04 följande:

Hej hej! Här blev det ett efterlängtat plus första advent! En sladdis då jag har två barn sen tidigare förhållande på 13 och 11 år. 35 år gammal och längtar som aldrig förr! Vecka 5 beräknas jag vara i. Fler i samma vecka? Hur mår ni ?känner ni av några symtom ännu?

Jag är 5+0 idag och mår inte illa, inte bra tecken brukar må illa direkt när jag plussar, gått en vecka nu (varit gravid 6 gånger tidigare, har 2 barn) utom en gång då det inte hade utvecklats något mer än två hinnsäckar, fick missfall då också. Har superömma bröst bara. Så förväntar mig missfall men hoppas så. Är 40 så är nog försent 
  • Linu

Hej hej! Är 37 år och väntar mitt andra barn och plussade 1:a december. Borde vara BF 6:e augusti (5+1 idag).

Gick på andra ÄL vi försökte och hann bara med ett samlag kring ÄL men inte på dagen eller ens dagarna före den här gången så trodde inte alls det hade tagit!

Det enda som oroar mig är att jag går in i den här graviditeten med en övervikt. Inför förra hade jag gått ner ca 15kg. Hoppas kunna sköta kosten så jag inte går upp så mycket i alla fall. Svårt i juletider bara!

Går gärna med på FB. :) 

• Granen123
    MagganTop skrev 2023-12-09 23:02:27 följande:

Nån mer som tycker tiden går långsamt nu? v 5+4

Ja väldigt långsamt? 👀 har tidigt ultraljud inbokat på onsdag nästa vecka. Jag är både förväntansfull, orolig och nervös inför vad det ska visa. Känslomässig (långsam) bergochdalbana det här att vara gravid.. vet inte när jag ska våga ta in det här på riktigt? känns som jag försöker skydda mig själv känslomässigt genom att inte våga glädjas 100% ännu. Kommer man komma till en punkt när man väl vågar göra det? Är så otroligt rädd för att det inte ska gå vägen..  
  • Daisydiamond

Hej, bf 3/8 barn nummer 3. Har ett mf bara för 2 månadersedan så vi håller detta för oss själva just nu. 

Vänta på en ny aktiv fb länk för denna hemsidan är så invecklad tycker jag.
    Grattis till oss alla som plussat

• Villblimamma98
    Daisydiamond skrev 2023-12-10 08:19:32 följande:

Hej, bf 3/8 barn nummer 3. Har ett mf bara för 2 månadersedan så vi håller detta för oss själva just nu. 

Vänta på en ny aktiv fb länk för denna hemsidan är så invecklad tycker jag.
    Grattis till oss alla som plussat

https://fb.me/g/p_PZp1tsZ9S26nTV8Z/wYaF2p4L  giltig 48h😀
  • Anelaaa89

Hej på er, plussat precis och är i ca 4+5 🌸🙏🏼
    Så fruktansvärt rädd att något ska gå fel.. Känner extremt starka symtom, såå trött och varm och flåsig, illamående så jag knappt får i mig något, brösten känns som att de är på väg att brista, mycket molvärk, annan stark smärta i ländrygg/ben/höfter som är svår att beskriva men stundtals riktigt illa. 
    Någon som vet om det är vanligt att känna graviditeten så starkt så tidigt? Negativt tecken med så mycket smärta eller positivt tecken med starka symptom?
    Fick negativa gravtest varje dag (även med testa tidigt) fram till Bim då jag äntligen fick plus, succesiv stegring efter det.

Mycket jobbiga tankar och känslor helt enkelt, men också tacksamhet! Hoppas ni alla mår bra 🥰

• Mamapolarbear

Hej alla! I onsdags fick jag ett tydligt plus på Äl+11. Bekräftade det igår med ett digitalt test på bim+1. Vi väntar vårt tredje barn! Blivande storasyskonen kommer vara 6 och 3 år när bebisen kommer. Bf verkar vara runt 17 Aug. 

Jag är i v 4+2 och har lättare symptom än. Yrsel, sköra slemhinnor (sår i näsan, blöder från tandköttet), kissnödig, ett väldigt lätt illamående som kan komma sent på kvällen och tidigt på morgonen (vill inte klaga då det inte ens är 1% av det jag gått igenom med de andra två 😅 men det kommer nog lite senare!), trötthet, får lätt kramp i vaden, öm och svullen i magen, lätt rapig och förstoppad redan? mycket symptom, men alla är på ett lätt nivå (förutom förstoppningen) än så länge. 

Det är väl dags att ringa barnmorskan i veckan så jag kan boka in inskrivningssamtal. känns helt sjukt att det är dags för tredje och sista graviditeten!

• Mamapolarbear
    Anelaaa89 skrev 2023-12-10 16:00:07 följande:

Hej på er, plussat precis och är i ca 4+5 🌸🙏🏼
    Så fruktansvärt rädd att något ska gå fel.. Känner extremt starka symtom, såå trött och varm och flåsig, illamående så jag knappt får i mig något, brösten känns som att de är på väg att brista, mycket molvärk, annan stark smärta i ländrygg/ben/höfter som är svår att beskriva men stundtals riktigt illa. 
    Någon som vet om det är vanligt att känna graviditeten så starkt så tidigt? Negativt tecken med så mycket smärta eller positivt tecken med starka symptom?
    Fick negativa gravtest varje dag (även med testa tidigt) fram till Bim då jag äntligen fick plus, succesiv stegring efter det.

Mycket jobbiga tankar och känslor helt enkelt, men också tacksamhet! Hoppas ni alla mår bra 🥰

låter helt normalt! De flesta plussar inte förrän efter BIM (en kompis till mig plussar först 3 dagar efter bim och hon har tre friska barn). vissa har starka symptom tidigt och andra har inga symptom alls. Att ha de symptom du beskriver i v 5, snart 6 låter helt normalt. Försök slappna av och njut av tiden så gott du kan. Du är gravid, det du känner är normalt. Kram! 

• Granen123

Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 

Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭

Svar på tråden BF aug 2024