• Filuren888

BF aug 2024

Hej!

Nyligen plussat och har BF i början av augusti.
    Ni som också plussat nyligen kasnke vill dela glädje oro, symtom, besök på MVC osv.

Hjärta

• Svar på tråden BF aug 2024
  • Cinapuffen
    Kåtisroinen skrev 2023-12-05 08:54:36 följande:
    Vad skönt att det visade så ❤️ alla graviditeter kan vara så himla olika! Känner mig inte det minsta gravid än heller, haha! Men bara v 5 än så kanske inte så konstigt.

Men jag känner igen ditt namn, har du barn födda september -17 eller mars/april -20 också? Känns som lite dejavú här 😂 
    Haha, jasså? 😅 Näe, jag har söner födda -08, -12 och dec -22. 😊
  • MagganTop
    Cinapuffen skrev 2023-12-05 11:04:47 följande:
    Haha, jasså? 😅 Näe, jag har söner födda -08, -12 och dec -22. 😊
    Fick oxå en son i dec 22 😊 
  • Cinapuffen
    MagganTop skrev 2023-12-05 11:40:47 följande:
    Fick oxå en son i dec 22 😊 
    Vad roligt! 😃
  • Kåtisroinen
    MagganTop skrev 2023-12-04 05:38:15 följande:

Någon mer med konstant molvärk? Livrädd för mf Gråter v 6 idag

Det hör till att ha molvärk, livmodern växer och alla möjliga saker händer i kroppen just nu! Vet att det är läskigt och oroligt, särskilt såhär i början, var själv ett vrak när jag väntade första ???? men molvärken är helt normal ❤️
  • MagganTop
    Kåtisroinen skrev 2023-12-05 19:15:59 följande:
    Det hör till att ha molvärk, livmodern växer och alla möjliga saker händer i kroppen just nu! Vet att det är läskigt och oroligt, särskilt såhär i början, var själv ett vrak när jag väntade första ???? men molvärken är helt normal ❤️
    Tack snälla för lugnande ord Hjärta nu har molvärken lugnat sig, så nu oroar man sig för det istället Gråter haha
  • Finafiluren
    MagganTop skrev 2023-12-04 05:38:15 följande:

Någon mer med konstant molvärk? Livrädd för mf Gråter v 6 idag

Jag har med jätte mycket verk denna gången, har också varit väldigt orolig men det är ju egentligen helt naturligt. Försöker tänka på det som ett gott tecken, det händer saker där inne och det behöver växa. ????
  • Sani006

Hej hej! Här blev det ett efterlängtat plus första advent! En sladdis då jag har två barn sen tidigare förhållande på 13 och 11 år. 35 år gammal och längtar som aldrig förr! Vecka 5 beräknas jag vara i. Fler i samma vecka? Hur mår ni ?känner ni av några symtom ännu?

• Kåtisroinen
    MagganTop skrev 2023-12-05 20:14:26 följande:
    Tack snälla för lugnande ord Hjärta nu har molvärken lugnat sig, så nu oroar man sig för det istället Gråter haha
    Försök ta det dag för dag och inte känna efter för mycket. Andas när du blir stressad; in på 4, håll i 7 och ut på 8. Minst fem gånger på rad. Stressen/oron hjälper ingenting. Försök skriva av dig, mind dump, när det blir mycket i huvudet. Vad som skrivs är inte viktigt, bara det kommer ur huvudet en stund. Och så blickar vi framåt ❤️
  • Kåtisroinen
    Sani006 skrev 2023-12-06 09:18:04 följande:

Hej hej! Här blev det ett efterlängtat plus första advent! En sladdis då jag har två barn sen tidigare förhållande på 13 och 11 år. 35 år gammal och längtar som aldrig förr! Vecka 5 beräknas jag vara i. Fler i samma vecka? Hur mår ni ?känner ni av några symtom ännu?

Grattis :D är också v 5, beräknad till 10 augusti enligt apparna :) än så länge känner jag ingenting direkt, lite molande till o från, men inte mycket. Och ömma bröst då. Mina andra graviditeter har varit lite likadana, väldigt lite första veckorna. Hur har du det själv?
Svar på tråden BF aug 2024