• Filuren888

BF aug 2024

Hej!

Nyligen plussat och har BF i början av augusti.
    Ni som också plussat nyligen kasnke vill dela glädje oro, symtom, besök på MVC osv.

Hjärta

• Svar på tråden BF aug 2024
  • Villblimamma98
    Sjundehimlenfinns skrev 2023-12-25 23:03:01 följande:

hoppar in även jag 🥰

bf 30 aug, tredje barnet. 

missade precis senare länken till fb som nu gått ut. Får jag plats att vara med? Hade också en mindre fb grupp med förra barnet som är såå mycket trevligare än de stora grupperna. 

grattis till alla plus ❤️

Välkommen :)

https://fb.me/g/p_tKfCmvz7czNuDZtW/UPuJnrVI
  • MagganTop

Hur mår alla? Jag var tvungen o beställa gravidbyxor idag då jag känner mig så uppblåst 😇 

• Nomen123

Tack snälla, följde länken nu 🤗
    men det är inget som någon på Fb kan se, att man är med i den Gruppen typ? 🙈

• Lugnoro
    Nomen123 skrev 2023-12-27 17:36:52 följande:

Tack snälla, följde länken nu 🤗
    men det är inget som någon på Fb kan se, att man är med i den Gruppen typ? 🙈

Nej, det är en dold grupp. 
  • Kommendör

Hej!

Även vi väntar på en till liten! Vi har gjort IVF, och är beräknade typ 15/8.

Det är nummer 2, och väldigt efterlängtad!

Jag går hemskt gärna med i FB-gruppen, men lýckas inte få FB-länken att funka. Vad heter gruppen, så kan jag kanske söka upp den?

• Kommendör
    Kommendör skrev 2023-12-28 10:13:44 följande:

Hej!

Även vi väntar på en till liten! Vi har gjort IVF, och är beräknade typ 15/8.

Det är nummer 2, och väldigt efterlängtad!

Jag går hemskt gärna med i FB-gruppen, men lýckas inte få FB-länken att funka. Vad heter gruppen, så kan jag kanske söka upp den?

Lol, bara för det så fungerade det denna gång. Undrar om man behöver skriva en kommentar för att länken ska funka?
  • MagganTop

Känner sån oro. Har inga direkta symtom och blev även tillbakaflyttad en vecka på privat ultraljud. trodde jag var i v 10. när jag fick missfall för några år sedan så blev jag oxå tillbakaflyttad så det är en bidragande faktor till min oro. Jag pratade med min bm om detta och om det fanns möjlighet att få ett ultraljud via dem innan mitt första möte med dem för att minska min oro samt fastställa graviditet, men fick ett bestämt nej då dom inte gör ultraljud innan vecka 12.

Tänk om jag får en tid i vad som är vecka 12 för kub, sen visar det sig att mitt privata ultraljud med datering stämmer och jag är för tidig för att få göra kub. Orolig att jag inte kommer få någon ny tid med så kort varsel för att det är fullbokat. Eller gå med en avstannad graviditet ända till vecka 12! 

usch för denna väntan och ovisshet

• Eli05

Hej alla! 

BF 30/8, och har precis hittat hit, Skulle också gärna vara med i Facebookgruppen om det finns plats? :) 

• Hallonglass91
    MagganTop skrev 2024-01-02 20:10:03 följande:

Känner sån oro. Har inga direkta symtom och blev även tillbakaflyttad en vecka på privat ultraljud. trodde jag var i v 10. när jag fick missfall för några år sedan så blev jag oxå tillbakaflyttad så det är en bidragande faktor till min oro. Jag pratade med min bm om detta och om det fanns möjlighet att få ett ultraljud via dem innan mitt första möte med dem för att minska min oro samt fastställa graviditet, men fick ett bestämt nej då dom inte gör ultraljud innan vecka 12.

Tänk om jag får en tid i vad som är vecka 12 för kub, sen visar det sig att mitt privata ultraljud med datering stämmer och jag är för tidig för att få göra kub. Orolig att jag inte kommer få någon ny tid med så kort varsel för att det är fullbokat. Eller gå med en avstannad graviditet ända till vecka 12! 

usch för denna väntan och ovisshet

Hej! Förstår din oro. Tänk dock att detta är en ny gravidite, och det behöver inte alls bli som sist. Har också en avstannad graviditet i bagaget och bokade också ett privat UL. Tycker det var lite lugnande. Kan du inte boka ett till privat UL nu då ex 2 veckor efter de senaste och se om graviditeten vuxit så mycket den ska på 2 veckor?

Om du är orolig för att KUB blir för tidig kan du väl också påpeka det till BM och be att de bokar om tiden till vecka 13? Skadar ju inget att göra det den veckan. Jag tror dock inte du behöver vara orolig för att du inte ska få en ny KUB tid om KUB görs för tidigt. De blir nog ofta avbokningar och tror de kommer prioritera dig. 

Lycka till!

• MagganTop
    Hallonglass91 skrev 2024-01-03 10:28:43 följande:

Hej! Förstår din oro. Tänk dock att detta är en ny gravidite, och det behöver inte alls bli som sist. Har också en avstannad graviditet i bagaget och bokade också ett privat UL. Tycker det var lite lugnande. Kan du inte boka ett till privat UL nu då ex 2 veckor efter de senaste och se om graviditeten vuxit så mycket den ska på 2 veckor?

Om du är orolig för att KUB blir för tidig kan du väl också påpeka det till BM och be att de bokar om tiden till vecka 13? Skadar ju inget att göra det den veckan. Jag tror dock inte du behöver vara orolig för att du inte ska få en ny KUB tid om KUB görs för tidigt. De blir nog ofta avbokningar och tror de kommer prioritera dig. 

Lycka till!

Tack för lugnande ord ❤️ Jag får helt enkelt ta en dag i taget och inte överanalysera. Skönt att kunna ventilera här❤️
Svar på tråden BF aug 2024