• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2024-05-29 09:23:14 följande:

Hur ser planen ut nu? Strategi? Hur ska du vinna ditt hjärtas mö?

Är det bara hopp om "hamnande" under event som gäller?

Jag vet inte helt ärligt. Vill verkligen bli ihop med henne om det går. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-29 08:10:21 följande:

Du vill leva resten av ditt liv med henne, men det känns inte helt rätt att dejta henne?

Precis, du är inte mogen ännu. Du fixar inte detta med att uppvakta, dejta, ta kontakt, prata osv. Du håller det på en ytlig kompisnivå, för du är livrädd för att öppna dig, visa känslor osv. 

Du kommer inte närmre henne än så här om du fortsätter som du gjort hittills. .Förstår du det? 

Nej jag vill leva resten av mitt liv men den jag blir ihop med. Inte lagt ett specifikt mål att göra det med henne då vi inte är ihop, vill som mål leva mitt liv med den tjejen jag blir ihop med.

Jo jag är mogen för en relation. Inte mitt fel att dejtning inte är det roligaste. Jag föredrar hellre att växa in i ett förhållande. Jag vill öppna upp mig  känslomässigt efter jag lärt känna henne ytterligare.

Behöver inte vara så. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-29 10:30:01 följande:
    Nej jag vill leva resten av mitt liv men den jag blir ihop med. Inte lagt ett specifikt mål att göra det med henne då vi inte är ihop, vill som mål leva mitt liv med den tjejen jag blir ihop med.

Jo jag är mogen för en relation. Inte mitt fel att dejtning inte är det roligaste. Jag föredrar hellre att växa in i ett förhållande. Jag vill öppna upp mig  känslomässigt efter jag lärt känna henne ytterligare.

Behöver inte vara så. 
    Det kommer inte att bli något växande eller hamnande och i synnerhet inte mellan två personer som bor "långt" (fniss) ifrån varandra, inte utbyter djupa tankar, inte vet vad den andre tänker med relationen och inte heller tänker tala om det.
    Det är HEEEEELT garanterat. Ett möjligt undantag hade kunnat vara om ni växt upp eller tillbringat varje arbetsdag tillsammans eller så, men även det vore osannolikt.

Så behöver det vara. Punkt jävla slut.

Följaktligen behöver man som minst hinta något, för att öht ge ödet någon form av puff alls.

Så behöver det vara. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 10:30:01 följande:

Behöver inte vara så. 
    Hur växer man in i ett förhållande? Hur ser den planen ut?

Varför skriver du att hon är den du vill leva med, när du nu skriver att det inte behöver vara specifikt henne? 

Jo, det är så. Du har ingen plan, du gillar inte att dejta, du vågar inte dejta eller ens ta kontakt med henne. Så jo, det blir inget. Det händer inte av sig själv. Och hon tar ju ingen kontakt med dig.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-28 23:07:22 följande:

Herregud, det är därför jag skriver med henne. 

Varför skriver du med henne menar du?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-29 12:40:47 följande:
    Varför skriver du med henne menar du?
    För att lära känna henne bättre.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-29 11:11:13 följande:
    Hur växer man in i ett förhållande? Hur ser den planen ut?

Varför skriver du att hon är den du vill leva med, när du nu skriver att det inte behöver vara specifikt henne? 

Jo, det är så. Du har ingen plan, du gillar inte att dejta, du vågar inte dejta eller ens ta kontakt med henne. Så jo, det blir inget. Det händer inte av sig själv. Och hon tar ju ingen kontakt med dig.
    Genom att bara träffas och inte nödvändigtvis kalla det dejt. 

Hela tiden sagt att jag inte kan sätta ett sånt mål när man inte är ihop. Utan har det som generellt mål. Modern dejtning är problemet. 

Nej så är det inte. Jag vill träffa henne och växa in i ett förhållande. Inte omöjligt att det blir oss. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-29 12:50:48 följande:

Hela tiden sagt att jag inte kan sätta ett sånt mål när man inte är ihop. Utan har det som generellt mål. Modern dejtning är problemet. 

Nej så är det inte. Jag vill träffa henne och växa in i ett förhållande. Inte omöjligt att det blir oss. 
    Men är du inte riktigt "med" eller något?!
    Det blir inget växande och DET är helt omöjligt! 

Ska det vara möjligt att bli ihop med henne så får du bli ihop med henne! Glöm växandet!
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 12:50:48 följande:

Så du tror att ni kommer att växa in i ett förhållande genom att träffas med andra på träffarna några gånger om året? 

När jag läser det du skriver så ör det bara jag, jag, jag hela tiden. Jag vill, jag önskar, jag tycker osv. Har du någon aning om vad hon vill? 

• anonym05swe
    Anonym skrev 2024-05-29 13:00:33 följande:
    Men är du inte riktigt "med" eller något?!
    Det blir inget växande och DET är helt omöjligt! 

Ska det vara möjligt att bli ihop med henne så får du bli ihop med henne! Glöm växandet!
    Varför skulle vara omöjligt? Inget säger att man behöver gå på dejter för att bli ihop per se. 

Jag vill bli ihop med henne men modern dejtning är det största problemet. Jag vill inte göra något tråkigt som att gå på ngn lunch ex för att kunna bli ihop. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?