• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:13:30 följande:
    Nej jag har själv sagt att det varit svårt. Jag har sagt att jag hade hoppats på mer efter denna tid. Sade att jag hade som mål att vara ihop till Mars men det nåddes ej. Jag vill göra mer. Inte heller kallat mig själv expert så sluta skapa saker ur tomma intet. 

Att måla upp allt som mitt fel är jättekonstigt, inte direkt så jag valde att det skulle vara sådant avstånd. 

Nej inte kallat mig själv expert.
    Och jo, fortsätt i samma takt. Du vet ju att det är det enda som fungerar.

Jag har tidigare föreslagit att antingen gör du det, eller så ger du upp och tackar henne för dig.

Det finns ju inga andra alternativ och du säger ju själv att det bara är det första som gäller. Du tänker ju inte göra något annat. Ej heller ge upp.
    Så fortsätt då.
    Rapportera efter eventet.
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2024-05-29 14:15:54 följande:
    Du har suttit på hästar som övergått i giraffer hela tråden igenom och envisats med att veta mycket bättre än alla andra, även vad gäller nämnda andras fall / sitationer.

Svara nu på varför detta är det enda sammanhang där 4 timmar är ett stort avstånd.
    Nej det skulle jag inte säga. 

Fyra timmar resa brukar alltid betraktas som ett lång avstånd. De flesta jobb brukar ex anställa folk närmare än 4 h ifrån osv. 
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2024-05-29 14:17:36 följande:
    Och jo, fortsätt i samma takt. Du vet ju att det är det enda som fungerar.

Jag har tidigare föreslagit att antingen gör du det, eller så ger du upp och tackar henne för dig.

Det finns ju inga andra alternativ och du säger ju själv att det bara är det första som gäller. Du tänker ju inte göra något annat. Ej heller ge upp.
    Så fortsätt då.
    Rapportera efter eventet.
    Nej inte sagt det. 

Jag vill inte göra det andra heller. 

Jo finns andra alternativ. Jag vill göra det som icke krångligt och tryggt leder till en relation. Jag skulle vara en bra pojkvän. Jag har redan sagt att jag är villig att göra mkt. 

Vill verkligen bli hennes. Bryr mig genuint om henne. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:18:17 följande:

Fyra timmar resa brukar alltid betraktas som ett lång avstånd. De flesta jobb brukar ex anställa folk närmare än 4 h ifrån osv. 
    Det skulle samtliga andra som läst tråden säga. Men du vet ju bäst.

Jasså, jaha ja. Ja, du vet ju bäst om allt i världen, faktiskt. Shame on us.

Det räcker ju egentligen att se vilken takt du håller och jämföra den med antal levnadsår för att inse att du borde veta bättre än oss andra.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-29 14:16:01 följande:
    Men om avståndet är ett problem, varför fortsätter du hoppas på henne? Du visste om detta från början. 
    För bryr mig om henne. Läs ursprungsinlägget också. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:18:17 följande:

Och? Varför försöker du bli ihop med henne om avståndet är för långt? 

Innan har du skrivit att ni ska ha ett långdistansförhållande. 

Vad gäller?

• anonym05swe
    Anonym skrev 2024-05-29 14:21:25 följande:
    Det skulle samtliga andra som läst tråden säga. Men du vet ju bäst.

Jasså, jaha ja. Ja, du vet ju bäst om allt i världen, faktiskt. Shame on us.

Det räcker ju egentligen att se vilken takt du håller och jämföra den med antal levnadsår för att inse att du borde veta bättre än oss andra.
    Varför? Ge konkreta exempel. Nej jag har inte sagt att jag vet bäst bara för jag har mål för en relation. 

Nej inte sagt det. 

Va?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:21:34 följande:
    För bryr mig om henne. Läs ursprungsinlägget också. 

Men ändå vill du inte göra något mer för att träffa henne, eftersom det är så krångligt. 

Så hur ska du ha det? 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-29 14:22:05 följande:

Och? Varför försöker du bli ihop med henne om avståndet är för långt? 

Innan har du skrivit att ni ska ha ett långdistansförhållande. 

Vad gäller?

För jag gillar och bryr mig om henne. 

Jag är öppen för både och med den jag blir ihop med om avståndet är långt. Vi är inte ihop dock men jag är öppen för distans och långdistansförhållande i en relation. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:24:25 följande:
    För jag gillar och bryr mig om henne. 

Jag är öppen för både och med den jag blir ihop med om avståndet är långt. Vi är inte ihop dock men jag är öppen för distans och långdistansförhållande i en relation. 

Vad hjälper det, att du är öppen för det? Du vågar ju ändå inte träffa henne. 

Så hur ska du göra? 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?