• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (H)
    Anonym (K) skrev 2024-05-30 15:44:52 följande:
    Vad gör du tex om hon är tyst och på dåligt humör?
    Skicka ett DM på måndag om något vardagligt
    Drömma om en relation
    Vänta på att hon muckar
    Söka 40+ på Tinder
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 15:22:54 följande:
    För jag läser osv om bra saker att göra m.m. Att bli ihop är bra mycket svårare. Jag vet vad jag skulle göra i en relation för att få det att fungera bra. 

Jo, jag vill ha en relation med hon jag gillar. 
    Jag ger inte ett dugg för vad du läser när du ändå inte förstår det. Som ovan, du har helt missat poängen.
  • Anonym (X)
    Anonym (H) skrev 2024-05-30 15:49:32 följande:
    Drömma om en relation
    Vänta på att hon muckar
    Söka 40+ på Tinder
    Ha ha!
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 15:22:54 följande:
    För jag läser osv om bra saker att göra m.m. Att bli ihop är bra mycket svårare. Jag vet vad jag skulle göra i en relation för att få det att fungera bra. 

Jo, jag vill ha en relation med hon jag gillar. 
    Så nu vill du ha en relation med henne. Nyss så skrev du att du inte vill gå på dejt med henne innan du känner henne bättre och det känns helt rätt.
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-05-30 16:32:40 följande:
    Så nu vill du ha en relation med henne. Nyss så skrev du att du inte vill gå på dejt med henne innan du känner henne bättre och det känns helt rätt.
    Nej, enbart sagt att jag inte föredrar dejter. Växer hellre in i en relation. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 16:43:50 följande:
    Nej, enbart sagt att jag inte föredrar dejter. Växer hellre in i en relation. 
    Det var inte vad du skrev i inlägget jag syftade på. Du skrev att du vill känna henne bättre och det måste kännas rätt innan dejt.
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-05-30 16:50:45 följande:
    Det var inte vad du skrev i inlägget jag syftade på. Du skrev att du vill känna henne bättre och det måste kännas rätt innan dejt.
    Ja? Det är ju för att jag inte föredrar dejter. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-30 15:27:18 följande:

Men du vågar ju inte göra något. Så du kommer ju inte att få något förhållande. 

Så du har läst på om sex? Så nu vet du allt för att kunna tillfredsställa henne sexuellt? 

Jo, jag vågar göra saker. 
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 17:03:22 följande:
    Jo, jag vågar göra saker. 
    Ja, du vågar
    Drömma om en relation
    Vänta på att hon muckar
    Söka 40+ på Tinder
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2024-05-30 17:07:20 följande:
    Ja, du vågar
    Drömma om en relation
    Vänta på att hon muckar
    Söka 40+ på Tinder

Nej, jag skriver inte samma veckodag utan skriver i snitt ca 1 gång i veckan. Ja, jag söker en relation. Nej, väntar inte på att hon ska ta lumpen för vill att det ska gå vägen innan. 

Nej, jag har inte ens tinder. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?