• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 17:03:22 följande:
    Jo, jag vågar göra saker. 

Som vaddå? Skicka DM?

Tror du på allvar att dina DM ska göra att ni växer in i en relation? 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 17:09:21 följande:

Nej, jag skriver inte samma veckodag utan skriver i snitt ca 1 gång i veckan. Ja, jag söker en relation. Nej, väntar inte på att hon ska ta lumpen för vill att det ska gå vägen innan. 

Nej, jag har inte ens tinder. 

Fast det hinner du inte. 

Du ska hinna lära känna henne ordentligt innan du träffar henne. Du ska hinna lära känna henne utan att prata personligt, du ska hinna känna dig säker innan du pratar med henne, du ska hinna fixa avståndet till henne. Allt detta måste hinnas med. Har du ens börjat med något av det?

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-30 17:15:17 följande:

Fast det hinner du inte. 

Du ska hinna lära känna henne ordentligt innan du träffar henne. Du ska hinna lära känna henne utan att prata personligt, du ska hinna känna dig säker innan du pratar med henne, du ska hinna fixa avståndet till henne. Allt detta måste hinnas med. Har du ens börjat med något av det?

Jo, jag lär hinna. 

Ja, har skrivit med henne utan att säga att jag har känslor. Hon är dock såklart fri att tolka det som att jag gillar henne. 

• Fiona M

Hur har du tänkt att nu ska kunna växa in i en relation? Du träffar henne inte ensam, och pratar eller skriver inte mer med henne än vad en ytlig bekant gör. 

Tror du alla runt henne växer in i relationer med henne? Vad gör dig speciell?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 17:27:24 följande:

Jo, jag lär hinna. 

Ja, har skrivit med henne utan att säga att jag har känslor. Hon är dock såklart fri att tolka det som att jag gillar henne. 

Hur ska du fixa avståndet då? Du drar ju alltid upp det som ett hinder för att träffa henne. 
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-05-30 17:29:40 följande:

Hur har du tänkt att nu ska kunna växa in i en relation? Du träffar henne inte ensam, och pratar eller skriver inte mer med henne än vad en ytlig bekant gör. 

Tror du alla runt henne växer in i relationer med henne? Vad gör dig speciell?

1. Jag vet inte exakt, jag har aldrig varit i en relation tidigare. Vill dessutom träffa henne själv i rätt tid. 

2. För jag tar aktiv kontakt med henne, gillar hennes stories osv. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 17:32:49 följande:

1. Jag vet inte exakt, jag har aldrig varit i en relation tidigare. Vill dessutom träffa henne själv i rätt tid. 

2. För jag tar aktiv kontakt med henne, gillar hennes stories osv. 

2. Tror du inte att andra gör det också? 

1. Du vet inte hur du ska växa in i ett förhållande med henne. Tänker du ta reda på det, eller ska du bara vänta på att något händer medan du dm:ar henne en gång i veckan?

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-30 17:32:30 följande:
    Hur ska du fixa avståndet då? Du drar ju alltid upp det som ett hinder för att träffa henne. 
    Kompromissa skulle jag säga, vet vart jag ska plugga till hösten också.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-30 17:36:52 följande:

2. Tror du inte att andra gör det också? 

1. Du vet inte hur du ska växa in i ett förhållande med henne. Tänker du ta reda på det, eller ska du bara vänta på att något händer medan du dm:ar henne en gång i veckan?

2. Jo men jag tar aktiv kontakt med henne på varje event, vill ev börja antyda att jag gillar henne snart. 

1. Vad tycker du jag ska göra då för att växa in i ett?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 17:27:24 följande:

Jo, jag lär hinna. 

Hinner inom vilken tidsram?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?