• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (H) skrev 2024-05-29 15:43:18 följande:
    Skicka ett DM på måndag om något vardagligt
    Drömma om en relation
    Vänta på att hon muckar
    Söka 40+ på Tinder
    +1
  • Anonym (Hej)

Märker du att du skriver samma meningar om och om igen? Samma svar repeteras med jämna mellanrum vilket säger oss andra att du inte är intresserad av tips eller idéer överhuvudtaget, annars hade du inte hållt fast vid din ursprungliga tanke. Du känns väldigt ego.

1. Du säger att du genuint bryr dig om henne men du har inte varit intresserad nog att lära känna henne väl, din rädsla att få nej har varit större än ditt intresse för henne = ditt ego gick före

2. Du har inte  föreslagit att träffas pga din rädsla igen = ditt ego gick före

3. Du vill inte föreslå en dejt, kaffe, glass, promenad för att hon inte ska tolka dig fel = ditt ego gick före

Allt handlar om dig och dina känslor, hur du mår och hur det kan bli fel för dig, ingenting handlar om hennes välbefinnande eller vad hon tycker är kul. Du vet väl inte ens om hon har fler intressen än er klubb? Det du har visat hittills är att du skulle bli en ganska dålig pojkvän eftersom ens personlighet inte förändras bara för att man blir ihop med någon.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 12:47:34 följande:
    För att lära känna henne bättre.
    Men då kan du ju inte skriva så sällan och så tråkigt som du gör!!!
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 13:13:48 följande:
    Du målar upp det som omöjligt vilket inte är sant.

Klart det är omöjligt -enda gången du frågat henne om att ses ghostade hon dig i 3 veckor. 

Vad säger det dig?

• Anonym

Well, om du nu ska ändra på något i ditt sätt med henne då:
    Vad ska du göra? Inget som vi föreslår, har ju framgått.

Får man höra något uppslag? Är det bara eventet som gäller?

• Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:58:36 följande:

I en relation skulle det som du tycker inte vara något problem för då behöver man inte oroa sig direkt. 

En relation är mkt svårare än att bli tillsammans med någon, den första biten är riktigt enkel. När man väl är där är när dom riktiga utmaningarna börjar och med starkare känslor så är insatsen mkt högre, då kan man börja oroa sig om man har den läggningen :)
  • anonym05swe
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-05-30 08:01:45 följande:
    En relation är mkt svårare än att bli tillsammans med någon, den första biten är riktigt enkel. När man väl är där är när dom riktiga utmaningarna börjar och med starkare känslor så är insatsen mkt högre, då kan man börja oroa sig om man har den läggningen :)
    Nä jag hade klarat  en relation helt utan problem, även med väldigt starka känslor. Är inte riktigt enkelt att bli ihop med någon. 

Jag skulle verkligen vilja skaffa tjej och om det inte går vägen med hon jag gillar nu så vet jag inte vem jag ska försöka med. Vill som sagt hamna i en lång och kärleksfull relation.
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2024-05-30 07:49:04 följande:

Well, om du nu ska ändra på något i ditt sätt med henne då:
    Vad ska du göra? Inget som vi föreslår, har ju framgått.

Får man höra något uppslag? Är det bara eventet som gäller?

Jo jag är öppen för att göra mkt. Hon ghostade dock mig i igår på en helt vanlig fråga av oklara skäl. När vi ses ska jag iaf försöka prata enskilt. 

Jo jag kan göra något mer av det ni föreslår men vill hitta ett säkert, tryggt och lugnt sätt att skaffa tjej. Har varit så otroligt krångligt och stressigt rörande detta..
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 08:21:09 följande:
    Jo jag är öppen för att göra mkt. Hon ghostade dock mig i igår på en helt vanlig fråga av oklara skäl. När vi ses ska jag iaf försöka prata enskilt. 

Jo jag kan göra något mer av det ni föreslår men vill hitta ett säkert, tryggt och lugnt sätt att skaffa tjej. Har varit så otroligt krångligt och stressigt rörande detta..
    Ge förslag på allt det du vill göra. 

Vad säger det dig att hon ghostar dig? Positivt eller negativt?
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 08:21:09 följande:

Ja, hon har väl tröttnat på att svara på helt vanliga frågor från dig. När hon inte får intressanta samtal, komplimanger, vibbar om att du gillar henne och vill ta det vidare, så är du inget annat än ett väldigt trist inslag i hennes liv. Någon hon dansade med en gång för ett halvår sedan.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?