• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:21:34 följande:
    Läs ursprungsinlägget också. 
    Det är det vi har gjort. Du ville ha tips och råd om hur du ska närma dig en tjej. Du har fått det i mängder, förmodligen mer än någon annan tråd någonsin på familjeliv.

Men du har valt att helt ignorera det som skrivits. Allt är ett problem från din sida. Du har erkänt att du bara vill göra saker som du vill göra, t ex promenera inte äta lunch för det är tråkigt. Avståndet är jobbigt. Vad övriga medlemmar i den allsmäktiga organisationen tycker och tänker är jobbigt.

Du har noll pondus, noll framåtanda, noll initiativförmåga. Jag kan nästan garantera dig att om du gör en undersökning av vad heterosexulla kvinnor söker hos en man så kommer de tre ovanstående i alla fall inte hamna i botten på kravlistan.

Men det fattar inte du. Du vägrar/vill inte inse det, det är därför andra här skyller dig för att sitta på höga hästar. Du framstår inte bara som det, utan dessutom jävligt arrogant. Det däremot är en egenskap som jag tror skulle komma rätt långt ner på kvinnors önskelista om den perfekte mannen.
  • anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-05-29 14:48:19 följande:
    Det är det vi har gjort. Du ville ha tips och råd om hur du ska närma dig en tjej. Du har fått det i mängder, förmodligen mer än någon annan tråd någonsin på familjeliv.

Men du har valt att helt ignorera det som skrivits. Allt är ett problem från din sida. Du har erkänt att du bara vill göra saker som du vill göra, t ex promenera inte äta lunch för det är tråkigt. Avståndet är jobbigt. Vad övriga medlemmar i den allsmäktiga organisationen tycker och tänker är jobbigt.

Du har noll pondus, noll framåtanda, noll initiativförmåga. Jag kan nästan garantera dig att om du gör en undersökning av vad heterosexulla kvinnor söker hos en man så kommer de tre ovanstående i alla fall inte hamna i botten på kravlistan.

Men det fattar inte du. Du vägrar/vill inte inse det, det är därför andra här skyller dig för att sitta på höga hästar. Du framstår inte bara som det, utan dessutom jävligt arrogant. Det däremot är en egenskap som jag tror skulle komma rätt långt ner på kvinnors önskelista om den perfekte mannen.

Ja och jag har följt flera råd som t.ex skriva med henne, vara med henne på eventen ex. 

Du målar upp hindrena som icke-existerande? Menar du att de inte finns? Nej, jag har sagt att jag vill kompromissa ex. 

I en relation skulle det som du tycker inte vara något problem för då behöver man inte oroa sig direkt. 

Nej, jag sitter absolut inte på höga hästar och säger att jag är bättre än andra. 

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:58:36 följande:

Nej, jag sitter absolut inte på höga hästar och säger att jag är bättre än andra. 

Inte "är" bättre, ner. Men vet bättre och har bättre koll. Tråden igenom. Det är nog samtliga andra läsare / skribenter överens om men det spelar ju mindre roll om det nu är så att omvärlden alltid har fel.

Du säger ideligen att du inte ska ändra på din approach ju? Då kvarstår de två alternativen: Fortsätta oförändrat eller skita i det. Skita i det har du också strukit ifrån listan.

Så fortsätt då.
    Rapportera efter eventet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-05-29 15:10:04 följande:
    Inte "är" bättre, ner. Men vet bättre och har bättre koll. Tråden igenom. Det är nog samtliga andra läsare / skribenter överens om men det spelar ju mindre roll om det nu är så att omvärlden alltid har fel.

Du säger ideligen att du inte ska ändra på din approach ju? Då kvarstår de två alternativen: Fortsätta oförändrat eller skita i det. Skita i det har du också strukit ifrån listan.

Så fortsätt då.
    "nej", ska det stå
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2024-05-29 15:10:04 följande:

Så fortsätt då.
    Jag sade nyss att jag är öppen att göra flera saker för att nå målet. Så stämmer inte. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-29 15:14:21 följande:
    Jag sade nyss att jag är öppen att göra flera saker för att nå målet. Så stämmer inte. 
    Öppen? 

Vad ska du göra då?
  • Anonym (Do)

Du säger inte att du är bättre eller inte bryr dig om de råd du får nej, men du FRAMSTÅR som det! Du visar med dina svar att du inte tar till dig det som skrivs. 

I en relation skulle det som du tycker inte vara något problem för då behöver man inte oroa sig direkt. 

Förklara det bättre tack, så det inte blir några missförstånd. Jag förstår inte.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 15:14:21 följande:
    Vilka då? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-29 15:41:00 följande:
    Vilka då? 
    Skicka ett DM på måndag om något vardagligt
    Drömma om en relation
    Vänta på att hon muckar
    Söka 40+ på Tinder
  • Anonym (Do)
    Anonym (H) skrev 2024-05-29 15:43:18 följande:
    Skicka ett DM på måndag om något vardagligt
    Drömma om en relation
    Vänta på att hon muckar
    Söka 40+ på Tinder
    HAHAHAHA
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?