• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-28 23:07:22 följande:

Herregud, det är därför jag skriver med henne. Omöjligt att veta i vardagen innan man bor ihop så? 

För jag sätter en högre standard innan. Vill känna henne mer innan en dejt. Jag vill inte gå på dejt innan det känns helt rätt. Föredrar dessutom att växa in i en relation utan krångel utan dejter. 

Så det känns inte helt rätt med henne? Efter 8 månader vet du fortfarande inte vad du känner? 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-29 07:01:46 följande:

Så det känns inte helt rätt med henne? Efter 8 månader vet du fortfarande inte vad du känner? 

Jag prata om dejt med inte helt rätt, inte om henne. Vill verkligen träffa henne och vet att jag har känslor för henne. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-28 23:07:22 följande:

Herregud, det är därför jag skriver med henne. Omöjligt att veta i vardagen innan man bor ihop så? 

Varför skriver du med henne menar du?

Eh, så nu ska ni bo ihop innan du kan fråga om dejt?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 08:02:13 följande:
    Jag prata om dejt med inte helt rätt, inte om henne. Vill verkligen träffa henne och vet att jag har känslor för henne. 

Du vill leva resten av ditt liv med henne, men det känns inte helt rätt att dejta henne?

Precis, du är inte mogen ännu. Du fixar inte detta med att uppvakta, dejta, ta kontakt, prata osv. Du håller det på en ytlig kompisnivå, för du är livrädd för att öppna dig, visa känslor osv. 

Du kommer inte närmre henne än så här om du fortsätter som du gjort hittills. .Förstår du det? 

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (X) skrev 2024-05-29 08:09:52 följande:

Han är ju expert på relationer 😁
  • Anonym (Tiden går)

TS, du ska kanske söka till Gift vid första ögonkastet? Då slipper du allt detta du inte klarar av utan får en relation direkt. Och du vet ju att du är duktig på relationer. 

• Anonym
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-29 08:11:15 följande:
    Han är ju expert på relationer 😁
    "Nej, jag är inte expert på relationer.
    För att jag verkligen vill träffa henne och bryr mig om henne på riktigt. Jo, jag är mogen. Vi känner varandra men det är så otroligt komplext."
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-29 08:09:52 följande:

Du misstolkade. Det är omöjligt att veta hur någon är i vardagen enbart baserat på dejter utan man måste bo ihop för att veta det. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 08:35:09 följande:
    Du misstolkade. Det är omöjligt att veta hur någon är i vardagen enbart baserat på dejter utan man måste bo ihop för att veta det. 

Just därför är det så viktigt att prata mycket, träffas ofta osv innan man flyttar ihop. Så man lär känna varandra. Att inte lära känna varandra innan man flyttar ihop kan bli väldigt fel. 

Men du vågar inte göra det, därför kommer ni aldrig att flytta ihop. 

• Anonym

Hur ser planen ut nu? Strategi? Hur ska du vinna ditt hjärtas mö?

Är det bara hopp om "hamnande" under event som gäller?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?