• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Abrakadbra
    Loidi skrev 2023-09-04 13:08:25 följande:
    Min kompis testade inte positivt på sticka förens v7(!) så jag tycker inte du behöver vara orolig ❤️
    Vad skönt att höra! Är nog mest orolig för att jag faktiskt testat positivt ett par dagar nu så det borde ju bli starkare.
    Nu ska jag vänta några dagar och se om blödning kommer eller om det blir starkare test. Återkommer. Hoppas du mår bra!
  • cutepenguin
    Abrakadbra skrev 2023-09-04 12:31:03 följande:

Enligt BM är jag i vecka 4+3 idag. Jag måste ha räknat lite fel. Nu köpte jag ett nytt test och gav mig även på mina digitala då jag köpte två pack sist.
    Testnarkoman må jag vara men kommer inte kunna sluta innan det visar starkare. Tycker inte strecket är starkt och de digitala visar som de gjorde för 4 dagar sedan.
    Några kommentarer? Är så sjukt orolig nu. Tycker inte symtomen är speciellt starka heller

Hur långt efter ÄL är du? Tänker att det spelar in också hur starka strecken är. Har du tex 9 dagar mellan ÄL och BIM kommer strecken vara betydligt svagare än om du har 16 dagar. 

Jag tycker inte du ska oroa dig ❤️ Veckoindikatorn kommer förmodligen slå om snart till 2-3. Det jag försöker säga är att sluta testa och vänta några dagar innan du testar igen. Så länge du inte blöder och/eller har ont finns det ingenting som visar på något annat just nu än att graviditeten går bra. Oavsett hur mycket du testar kan du inte styra över vad som händer. Jag VET att man är orolig för jag har varit där också, men du kan som sagt inte styra över något. Försök slappna av! ❤️

• SaMoE

Hej! Ny i tråden här, har inte plussat, men hoppas på att göra det inom några dagar 😱 hur tidigt kan man egentligen testa? Och hur tidigt har ni känt av att ni varit gravida? Läste i en gammal tråd om folk som märkt direkt.. jag hade ÄL för 8 dagar sen och vet inte om jag känner av något eller om jag är skengravid för att jag hoppas såå 🥺 
    Törs inte riktigt hoppas, men är svullen, illamående, ömma bröst och molvärk i magen (nästan som mensvärk, men mensen är regelbunden och borde inte ha mensvärk så tidigt.) 🥰

• Loidi
    SaMoE skrev 2023-09-04 13:42:36 följande:

Hej! Ny i tråden här, har inte plussat, men hoppas på att göra det inom några dagar 😱 hur tidigt kan man egentligen testa? Och hur tidigt har ni känt av att ni varit gravida? Läste i en gammal tråd om folk som märkt direkt.. jag hade ÄL för 8 dagar sen och vet inte om jag känner av något eller om jag är skengravid för att jag hoppas såå 🥺 
    Törs inte riktigt hoppas, men är svullen, illamående, ömma bröst och molvärk i magen (nästan som mensvärk, men mensen är regelbunden och borde inte ha mensvärk så tidigt.) 🥰

Välkommen! ☺️
    Finnes egentligen inget direkt svar när man kan testa. Individuellt beroende på vilken hcg-produktion en sitter på ☺️
    jag plussade inte tidigare än 2-3 dagar innan bim ☺️

Symptomerna låter ju lovande, men jag skulle nog säga att du testar runt bim för att få ett sån säkert svar som möjligt ☺️🙏🏼
  • SaMoE
    Loidi skrev 2023-09-04 14:07:41 följande:
    Välkommen! ☺️
    Finnes egentligen inget direkt svar när man kan testa. Individuellt beroende på vilken hcg-produktion en sitter på ☺️
    jag plussade inte tidigare än 2-3 dagar innan bim ☺️

Symptomerna låter ju lovande, men jag skulle nog säga att du testar runt bim för att få ett sån säkert svar som möjligt ☺️🙏🏼
    Tack! ☺️ nej det är klart, har ca 5 dagar kvar till beräknad mens. Misstänker att bim står för det? 🙈 
    Ja, jag hoppas verkligen att det är symptom och inte skensymptom 🙏 
    Får testa under helgen då ☺️ och köpa hem lite olika, har rfsu testa ofta, men läste att de kan ge väldigt svaga svar (och de har dessutom gått ut i datum..)
  • Noelani

Abrakadbra, 

Men om du är 4+3 så är det ju helt korrekt att veckoindikatorm visar 1-2.. dessutom är veckoindikatorn inte helt tillförlitlig enligt cb själva.. de är kända för att slå om segt.. 

Jag är i vecka 6 nu, 5+1 och har först nu fått pyttesmå känningar.. knappt något märkbart så tror inte du behöver oroa dig. Kram! 

• Janbo

Någon med erfarenhet?

Har sedan efter en orgasm igår haft sammandragningar och molande. Är spänd över livmodern? är bara i 5+3. Farligt? Dåligt tecken? Eller vad händer?

• Noelani
    Janbo skrev 2023-09-04 16:59:27 följande:

Någon med erfarenhet?

Har sedan efter en orgasm igår haft sammandragningar och molande. Är spänd över livmodern? är bara i 5+3. Farligt? Dåligt tecken? Eller vad händer?

Ingen aning men läst att de inte ska vara något farligt att få orgasm.. Kanske bara en slump och du bara börjat känna mer ? Jag har som kramp/ sammandragningar ett par gånger per dag sen minst 1.5 vecka.. och har inte haft något rajtantajtan alls under tiden 😅
  • Loidi
    Noelani skrev 2023-09-04 17:02:10 följande:
    Ingen aning men läst att de inte ska vara något farligt att få orgasm.. Kanske bara en slump och du bara börjat känna mer ? Jag har som kramp/ sammandragningar ett par gånger per dag sen minst 1.5 vecka.. och har inte haft något rajtantajtan alls under tiden 😅
    Kramp/molandevärk/sammandragningar några ggr/dag här med, utan rajtantajtan. Suget tror jag att ja kissa ut på en av stickorna, karln får hålla sig långt bort 😂😂
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-09-04 17:02:10 följande:
    Det borde ju inte vara det. Men det är molande och ilande konstant sedan det hände igårkväll. Haft liknande periodvis senaste veckorna men inte såhär, att det inte släpper 😮 Inga blödningar och starkt test så tänker väl att det inte är något farligt. Men obehagligt..
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!