• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Noelani

Nu tog jag min sista  veckoindilator och den visar 3+ så alltså en stegring från förra veckans 2-3.

Nu kommer jag inte testa något mer och invänta vul 😍

• SaMoE

Jag är så nervös 🙏 får fler och fler tydliga symptom, men testade med clearblues tidiga test igår som visade negativt och blev såå besviken.. så nu tänker jag försöka vänta tills iallafall fredag innan jag tar nästa. 
    Men kan man verkligen få så skarpa symptom om det inte är något? När jag läser era symptom känner jag ju igen mig i de flesta ????
    Blir isånafall mitt första, hade ett missfall vid 15 och ett utomkvedshavandeskap vid 20 (tio år sen) så kommer inte alls ihåg hur jag märkte/kände då 😩

• Noelani
    SaMoE skrev 2023-09-06 07:58:02 följande:

Jag är så nervös 🙏 får fler och fler tydliga symptom, men testade med clearblues tidiga test igår som visade negativt och blev såå besviken.. så nu tänker jag försöka vänta tills iallafall fredag innan jag tar nästa. 
    Men kan man verkligen få så skarpa symptom om det inte är något? När jag läser era symptom känner jag ju igen mig i de flesta ????
    Blir isånafall mitt första, hade ett missfall vid 15 och ett utomkvedshavandeskap vid 20 (tio år sen) så kommer inte alls ihåg hur jag märkte/kände då 😩

Det går inte riktigt att svara på.. jag är i v.6 och har väääldigt få symptom. 

När har du BIM? 
  • SaMoE
    Noelani skrev 2023-09-06 08:22:36 följande:
    Det går inte riktigt att svara på.. jag är i v.6 och har väääldigt få symptom. 

När har du BIM? 
    Jag förstår det, vill nog mer bara ha stöd än svar egentligen 😅 min sambo har ju ännu mindre erfarenhet och vi har inte berättat för någon att vi ens försöker, så kan inte prata med någon i min närhet 🙈 
    Lördag eller söndag borde bim va, cykeln varierar lite mellan 27-29 dagar ☺️
  • Noelani
    SaMoE skrev 2023-09-06 08:27:11 följande:
    Jag förstår det, vill nog mer bara ha stöd än svar egentligen 😅 min sambo har ju ännu mindre erfarenhet och vi har inte berättat för någon att vi ens försöker, så kan inte prata med någon i min närhet 🙈 
    Lördag eller söndag borde bim va, cykeln varierar lite mellan 27-29 dagar ☺️
    Då är det ff tidigt och alla testar inte positivt innan BIM. Många inte förrän ett par dagar efter heller. Så länge du inte har någon mens så är det ett gott tecken! 
  • Loidi

SaMoE, 

Jag testade inte positivt förens 1 dag innan bim. Och då var många helt bombsäkra på att man skulle plussa tidigt med en 5 dagars blastocyst. Det var alltså ruvardag 12(!) som jag plussade på, inte en tillstymmelse till streck tidigare.. Och väl dag 12 var det otroligt svagt, knappt så man såg det. 

Håll ut ☺️

• Lele88
    SaMoE: 
    Det är väldigt olika när man plussar i olika graviditeter. Med min dotter fick jag negativt Bim-3 och trodde det var kört, men jag fick tillslut mitt plus Bim+2. 💕 Denna graviditeten fick jag mitt plus redan Bim-4, så som sagt väldigt varierat. För att vara helt säker borde man ju vänta lite närmare Bim innan man testar. Håller tummarna.🤗
  • Lele88

Okej tjejer, nu är det dags för mig att släppa mina hjärnspöken och skriva in mig på listan. Ringde barnmorskan idag och får komma på ett första besök på onsdag 13/9. 😊
    Hoppas att jag hittat senaste versionen av listan, och ni som är nya här kan ju fylla på också 🤗

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket

BF 7/5

Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.

BF 8/5
    Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 

BF 9/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket

BF 9/5

Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)

BF 10/5

Lele88, 35 år, andra barnet, andra försöket (MF på första)

BF 13/5
    EmKayBee, 26år, första barnet

• Lele88

Oj vad konstig den blev?😅 Någon mer teknisk kanske vill snygga till den lite?😂☝🏼

• Noelani
    Lele88 skrev 2023-09-06 08:57:54 följande:

Oj vad konstig den blev?😅 Någon mer teknisk kanske vill snygga till den lite?😂☝🏼

På vilket sätt konstig? 
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!