• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

Äntligen en majtråd 🙏

Jag plussade i torsdags ❤️. Då vi gjort IVF vet jag inte exakt när BIM skulle vara men borde varit 4-6 dagar innan. 

Vi har försökt i 10 år och har svårt att fatta att det verkligen hänt! 

Och är såklart orolig att de inte skall hålla sig kvar 💔

Jag fyller på listan 😊

3/5 Janbo - första barnet
    4/5 Noelani - första barnet 
  • Noelani
    Janbo skrev 2023-08-26 19:38:35 följande:
    Stor grattis, vilken lycka efter 10 år 💕
    Håller alla tummar!
    Tack snälla! 

Jag såg er konversation om svaga/ tidiga test. Samma här. Använde RFSU testa ofta och fick plus 12 dagar efter ÄL. Svaga streck 3 dagar i rad på morgonurin men med en mindre ökning dag för dag. Tog ett test på em igår som var lika starkt dock. Men också svagt.

Fick gravid i eftermiddags på CB digital så det känns ändå lovande. 

Har inga symptom förutom en förhöjd puls som fladdrat upp ett par gånger..

Har ni andra redan illamående? 
  • Noelani
    Moa00 skrev 2023-08-26 20:10:45 följande:
    Åhh!! så himla härligt!!
    jag mår fruktansvärt.. tvingade mig till jobbet idag, har knappt sovit på hela natten, kissar jätteofta, illamående och hunger, känns precis som min förra graviditet innan jag visste jag var gravid! Svårt och sätta ord men känner mig äckligt mätt, men ändå hungrig? Illamående tryck i magen typ som magkatarr och så uppblåst och gasig i magen, mina bröst ömmar också och har ilat lite mellan bena också! Samt huvudvärk i 2 dagar nu :/ men det är ju så värt det! 
    Men åh vad jobbigt det låter!!

Huvudvärk har jag också haft i 3 dygn men den släppte samma dag som jag plussade tack och lov  Jag tror förvisso det beror på progesteronet jag tar (alla tar vid IVF).. för hade samma förra månaden medan jag tog dem..

Jag har jättesvårt att förstå att detta händer.. känner du samma eller är det mer verkligt när man har barn sen innan? 😅
  • Noelani

Janbo, 

Det var en bra fråga gällande BIM. Svårt att säga då man gör IVF och hela cykeln är stimulerad med hormoner. Egentligen kanske de inte heller är rätt att kalla äggplocket för ÄL men det är så jag räknar. Kliniken sa att jag skulle testa först 28/8 så de är väl ungefär då man kanske menar BIM. 
    Så då är det iaf 4 dagar innan :) 

Jag tycker dock också att de känns tidigt med rfsus testa ofta.. har läst massa att de brukar ge svaga streck även på bim. 

Är ju såklart riktigt orolig för missfall eftersom det både är enda plusset på 10 år och vi fått betala IVF privat... 

Vad tråkigt att höra om ditt MF men vilken lycka att lyckas bli gravid så snabbt efter 🎉 

• Noelani

Moa00,

Had tråkigt att höra om ditt missfall ❤️ Men fint att se att ni lyckats igen 🙏 Tog det lång tid? 

Jag känner knappast av någonting förutom då lite förhöjd puls.. men det kommer väl, är ju ff väldigt tidigt! 

Vi återförde 2 embryon också så det blir en lång väntan till ultraljudet i v.7 för att veta om det är en eller två därinne 😅

• Noelani

Moa00,

Ja man blir fan helt chockad... så svårt att ta in ❤️ Skönt att det klaffade med så ni planerade. Jag känner att gravid nu är rätt behändigt (slippa de varmaste månaderna) och sen bebis i början på maj innan det blir för varmt...

Det skulle såklart vara lite läskigt med tvillingar men samtidigt är det också det vi verkligen vill. Jag kommer, om allt går som det ska vara bara några månader från 41 år vid födseln och man rekommenderar inte IVF förrän 12-18 månader efter. Chansen att vi skulle lyckas igen vid 42.5 år känns liten. Vet inte heller om jag skulle orka gå igenom det igen om vi fått ett barn. Det är en fruktansvärd berg- och dalbana 🥲💔 För att inte tala om priset.. hittills har vi lagt 150.000 kr typ.

Jag vet inte ang tidigt UL.. Vi har ett i v7 som ingår vid IVF men jag har förstått att det är i det tidigaste laget och att man inte kan se så mycket tidigare än så. Men jag tänker att det borde väl räcka med att ringa barnmorskan och säga att man har väldigt ont eller något ? Eller bara tjata ? 😅

• Noelani
    Moa00 skrev 2023-08-26 22:32:44 följande:
    Förstår verkligen det! Är det erat första ivf försök? Helt fantastiskt att det gått vägen oavsett vad! Så glad för din skull!🙏🏼 det är ofantliga pengar men i slutet så kommer det inte vara mer än värt det såklart!!

jaa jag tänker lite så jag också🤣🥲 får väl tjata lite isåfall! oavsett vad så kan man ju testa med stickor o se så hcg finns kvar! Men skulle va så kul o få se något innan vecka 12😍
    Nej vårt tredje försök. Vi skulle eg fått det betalt via staten men blev nekade pga platsbrist.  Så oerhört orättvist! Plus att de gjorde att vi väntade i kön i över ett år i onödan..  

Ja v 12 känns långt bort.. v.7 känns också långt bort..  förstår dig helt! Men jag tror om du ringer och visar stor oro så lär de ju hjälpa dig.. 

Undrat vad det kostar privat annars   ? 
  • Noelani
    Ellinoro skrev 2023-08-27 07:47:10 följande:

@Noelani
    @Moa! 

Stort grattis till er! Ni lyckades! Jag kan relatera att känslan är overklig. Det känns helt sjukt att man är i det själv när man sätt alla andra så länge. 

Håller helt med er att man bara vill v. 12 ska bara hamna i land. Går för långsamt. 

Man går ju och känner efter varje symptom och letat fel. Men man försöka bara njuta av känslan som moa säger att det är vårt +.

Nya gravid symptomer är att nu på morgonen två dagar i rad känner man sig som man är bakis när man vaknar. Huvudvärk, Frusen och lite ont i magen 😂
    Behövs inte en utekväll här inte får det serverat ändå dagen efter 😂

Fråga första besöket till barnmorskan. Har man med sin partner eller inte? lite oklart 

Tack snälla du! Och detsamma ❤️

Jag tycker det känns helt absurt att vänta till v12. Svårt att slappna av tills en barnmorska iaf sagt att allt ser bra ut..  Hade jag inte haft ett bokat i v.7 så hade jag nog betalat privat för att lugna nerverna.

Läste nu dock att de flesta missfall sker innan v6 så det är ju ganska snart och därefter känns v.12 inte allt för långt bort då nästa säkrare tidpunkt sker.. 

Hur gör ni med att berätta för familj? Eftersom vi försökt så länge och familjen vet om IVF vill jag gärna berätta rätt snart. Mannen är dock mer skeptisk till det. Jag tänker också att om något går snett är det ändock skönt med stöd. Kommer dock vänta med alla andra förutom mina 2 bästa vänner som redan vet. 
  • Noelani

Nu är jag förvirrad.
    I min Libero app står det plötsligt atr jag gått in i v.5? 
    Och jag får olika veckor beroende på sida på nätet..
    Hur fasiken skall man beräkna?

• Noelani

Studerande, 
    Stort grattis!! Då har vi samma BF och jag kommer vara närmare 41 själv när det är dags.. 😀

Har du redan fått snitt godkänt?  Jag har extrem förlossningsrädsla så behöver få det godkänt själv..

Får jag vara nyfiken om ni lyckats på naturlig väg eller IVF? 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!