• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

Abrakadabra, 

Se vad jag skrev ovan detta inlägg! 
    Jag tror det är klokt att ta det när du plussat..  jag är ingen expert men läst mkt om det och ger man det vid IVF till alla så ligger det nog något där...

• Noelani
    Abrakadbra skrev 2023-09-03 18:52:23 följande:

Och som skrivet tidigare. BIM+3

Den sista du har där (röda) ser ut att vara från rfsu? De är kända för att ge svaga streck tom långt efter bim...
    Jag skulle lita mest på cb digital.

Håller tummarna för att det håller i sig ❤️
  • Noelani

Abrakadbra, när jag tog mitt fjärde RFSU test såg det ut såhär (svagare i verkligheten faktiskt) medan clearblue veckoindikator en dag efter visade 2-3... alltså ett högre hcg värde än första steget som visar 1-2...  om värdet skulle representeras av hur stark strecket är bordet clearblues veckoindikator visat 1-2.

Jag tror det är viktigt att komma ihåg att vi alla har olika nivåer av hcg och det behöver inte betyda att graviditeten är starkare eller inte... 

• Noelani
    Bruno97 skrev 2023-09-03 21:47:29 följande:
    Min RFSU test var väldigt starkt. Enda testet jag gjort.
    men de sägs ju att, kommer de ett streck oavsett så är man gravid?
    Ja precis så är det ju. Samtidigt kan man ju bara ha olika nivåer av hcg utan att en persons starka streck betyder bättre chans kontra någon med svagt... Tror vi måste påminna varandra om det så man inte är orolig i onödan ❤️
  • Noelani

Mitt slog om till 2-3 ganska precis på vad som skulle varit BIM... Då visade rfsus tester mkt svagt.. 

Jag tänker att om mina nivåer inte varit särskilt starka som stickorna antydde borde de ju ist visat 1-2...

• Noelani

Abrakadbra, 

Men om du är 4+3 så är det ju helt korrekt att veckoindikatorm visar 1-2.. dessutom är veckoindikatorn inte helt tillförlitlig enligt cb själva.. de är kända för att slå om segt.. 

Jag är i vecka 6 nu, 5+1 och har först nu fått pyttesmå känningar.. knappt något märkbart så tror inte du behöver oroa dig. Kram! 

• Noelani
    Janbo skrev 2023-09-04 16:59:27 följande:

Någon med erfarenhet?

Har sedan efter en orgasm igår haft sammandragningar och molande. Är spänd över livmodern? är bara i 5+3. Farligt? Dåligt tecken? Eller vad händer?

Ingen aning men läst att de inte ska vara något farligt att få orgasm.. Kanske bara en slump och du bara börjat känna mer ? Jag har som kramp/ sammandragningar ett par gånger per dag sen minst 1.5 vecka.. och har inte haft något rajtantajtan alls under tiden 😅
  • Noelani

Janbo, mina har stundvis varit riktigt jävla skarpa. Så jag fått liksom andas mig igenom dem..  så tror inte de är någon fara utan bara kroppen som gör sig redo för allt :) 

Nu fick jag precis det skarpaste illamåendet hittills. Men det höll bara  sig 30 sekunder 😅

• Noelani

God morgon allesammans, 
    Har ni andra också mycket kramper ? Mina kommer och går och har gjort så sen strax efter äggplocket (IVF) men tycker de blivit skarpare sista 2 dagarna. Håller i sig bara några sekunder för att sen helt försvinna...

• Noelani

Kanske jag som benämner det fel.. känns som en mensvärkskramp.. rejält liksom men försvinner på msx 5-10 sekunder.. och haft det minst 10-12 dagar så är inte orolig för missfall eller så. Bara inte förberedd på detta :) 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!