• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Lele88

Jag är också en testmissbrukare just nu och var väldigt nedstämd igår för jag inte ser en så stor stegring. Fick så stor stegring första dagarna men senaste tycker jag att inte att det ökar.😔 Fick starkt på Bim sen svagare igen..? Men verkar bero lite på när jag kissar också.. har märkt att jag får starkare om jag inte tar första morgonurinen.. så kanske svårt att jämföra stegring då det är lite blandat första och andra kissen. De två längst ner är liksom från idag första och andra toalettbesöket... tog ett digitalt för att få någon slags ro och det har ju slagit om till 2-3 nu iaf. Får verkligen försöka hålla mig några dagar nu från att testa tror jag.

• Abrakadbra
    Lele88 skrev 2023-09-04 08:04:58 följande:

Jag är också en testmissbrukare just nu och var väldigt nedstämd igår för jag inte ser en så stor stegring. Fick så stor stegring första dagarna men senaste tycker jag att inte att det ökar.😔 Fick starkt på Bim sen svagare igen..? Men verkar bero lite på när jag kissar också.. har märkt att jag får starkare om jag inte tar första morgonurinen.. så kanske svårt att jämföra stegring då det är lite blandat första och andra kissen. De två längst ner är liksom från idag första och andra toalettbesöket... tog ett digitalt för att få någon slags ro och det har ju slagit om till 2-3 nu iaf. Får verkligen försöka hålla mig några dagar nu från att testa tror jag.

Så fint att se. Som de skriver ovan ska man inte oroa sig pga strecken. Men jag kan lugna dig med att mina test är betydligt svagare. Ska åka och köpa annat märke idag (jättedumt egentligen).

Vilken dag slog ditt test om till 2-3? 😊hur långt gången dvs
  • Loidi
    Lele88 skrev 2023-09-04 08:04:58 följande:

Jag tror tyvärr att man stirrar sig blind på tester och strecken. Jag är likadan men försöker slappna av. Ett streck är ett streck, sen kan de säkert vara så att du druckit ett glas mer eller mindre någon kväll innan och att det är olika utspätt osv. Du förstår vart jag vill komma någonstans ☺️
    Ditt senaste ser starkt ut, helt övertygad att du inte behöver oroa dig 💕
  • Lele88

Tack fina ni för lugnande era ord💕

Abrakadabra: 
    Jo så är det ju.. alla får ju olika. Min graviditet som gick vägen hade jag inte alls såhär starka streck redan. Jag är på bim+2 idag när digitalt slog om till 2-3. Fick digitalt 1-2 redan på Bim-4. (Med dottern fick jag mitt första plus och digitalt 1-2 på Bim+2) Så varje graviditet är ju olika med. Sen har jag problem med sköldkörteln och äter medicin för det, så ska åka och ta blodprov idag. Kan vara därför jag får så starkt redan nu då kroppen överproducerar hormon om doseringen är fel😊

Loidi: Ja varför gör man såhär?🙈 Man blir ju bara mer orolig av det egentligen.. Ja du har nog rätt i det.. så länge det inte blir markant svagare så kanske man kan sitta lite lugnt i båten. 💕 Ska nog be min man gömma  testen för mig i några dagar nu, för annars är det för lockande 😅 

• Loidi
    Lele88 skrev 2023-09-04 08:45:15 följande:

Tack fina ni för lugnande era ord💕

Abrakadabra: 
    Jo så är det ju.. alla får ju olika. Min graviditet som gick vägen hade jag inte alls såhär starka streck redan. Jag är på bim+2 idag när digitalt slog om till 2-3. Fick digitalt 1-2 redan på Bim-4. (Med dottern fick jag mitt första plus och digitalt 1-2 på Bim+2) Så varje graviditet är ju olika med. Sen har jag problem med sköldkörteln och äter medicin för det, så ska åka och ta blodprov idag. Kan vara därför jag får så starkt redan nu då kroppen överproducerar hormon om doseringen är fel😊

Loidi: Ja varför gör man såhär?🙈 Man blir ju bara mer orolig av det egentligen.. Ja du har nog rätt i det.. så länge det inte blir markant svagare så kanske man kan sitta lite lugnt i båten. 💕 Ska nog be min man gömma  testen för mig i några dagar nu, för annars är det för lockande 😅 

Det ser jättepositivt ut, det växer nog på som bara den 💕 

Jag har ju 2 dagar kvar till ?officiell testdag? då klunken jag gjort ivf hos vill att jag tar test på morgonen och ringer dom med resultat. Jag tror att jag först då kommer sluta testa, det känns liksom inte på riktigt förens jag pratat med dom haha 😅🙈

• Loidi

Autocorrect på telefonen alltså. Ingen klunk här, klinike ska det stå haha.. 

• Noelani

Mitt slog om till 2-3 ganska precis på vad som skulle varit BIM... Då visade rfsus tester mkt svagt.. 

Jag tänker att om mina nivåer inte varit särskilt starka som stickorna antydde borde de ju ist visat 1-2...

• Lele88

Loidi:
    Men vad skönt ändå, då har du ju ett riktmärke att förhålla dig till. Bara två dagar till, sen hoppas jag att du kan få slappna av lite och strunta i testandet🤗💕

Noelani:
    Ja det är nog det digitala du ska förlita dig på😊 Alla stickor visar säkert lite olika styrka på sina streck. 

Jag själv hoppas nu på att hålla mig från att testa igen fram till helgen. Sen ta mitt sista digitala i mitten på nästa vecka och hoppas att jag då får se 3+🙏🏻 Funderar även på att kanske ringa och skriva in mig hos barnmorskan nu i veckan. Kanske är bra att prata med dem även om det skulle bli mf. För i så fall är det mitt andra i rad och då kanske man kan få lite stöttning.

• Abrakadbra

Enligt BM är jag i vecka 4+3 idag. Jag måste ha räknat lite fel. Nu köpte jag ett nytt test och gav mig även på mina digitala då jag köpte två pack sist.
    Testnarkoman må jag vara men kommer inte kunna sluta innan det visar starkare. Tycker inte strecket är starkt och de digitala visar som de gjorde för 4 dagar sedan.
    Några kommentarer? Är så sjukt orolig nu. Tycker inte symtomen är speciellt starka heller

• Loidi
    Abrakadbra skrev 2023-09-04 12:31:03 följande:

Enligt BM är jag i vecka 4+3 idag. Jag måste ha räknat lite fel. Nu köpte jag ett nytt test och gav mig även på mina digitala då jag köpte två pack sist.
    Testnarkoman må jag vara men kommer inte kunna sluta innan det visar starkare. Tycker inte strecket är starkt och de digitala visar som de gjorde för 4 dagar sedan.
    Några kommentarer? Är så sjukt orolig nu. Tycker inte symtomen är speciellt starka heller

Min kompis testade inte positivt på sticka förens v7(!) så jag tycker inte du behöver vara orolig ❤️
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!