• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Noelani
    Lele88 skrev 2023-09-06 09:53:24 följande:

Haha men vaaaa??? Jag ger upp. 

Hahaha fick mig ett gott skratt här iaf 🤣🤣 den där versionen du fick till har jag inte sett förr..
  • Noelani

Bruno97, 
    Tror det är så vi bör tänka.. Vi kan ju ändå inget göra för att påverka (förutom de uppenbara då att inte dricka och röka etc..)...

Det blir vad det blir.. men chansen att det håller i sig är iaf högre än att de inte gör det.. 

• Loidi

Noelani, Lele88,

Ni ska ha cred för att ni försökte iallafall 😂😂❤️

• Emmadagar

Hej!
    Jag hoppar gärna in här. Plussade här om dagen och BF är 12/5.
    Jag är 37 år (3 barn sedan innan). Min sambo har inga barn.
    Vi har aktivt försökt sedan december. Fick göra en fertilitets utredning som visade att jag var tipp-topp men min man hade obefintligt antal spermier. Vi gjorde ytterligare ett spermaprov som var ännu sämre, varpå läkaren sa att vi hade 1/400 chans att bli gravida själva.
    Sista spermaprovet gjordes 15/8 och var något bättre men fortfarande under det lägre gränsvärdet. Remiss för IVF/ICSI skrevs. Vi ville inte vänta på den region finansierade vården så vi hade varit i kontakt med Livio och skulle påbörja hormonbehandling vid mensstart (förväntad mens 4-7/9.)Vi hade sex varje-varannan dag och här om dagen gjorde jag ett ÄL test som var starkt positivt. Ringer till min sambo och berättar. Varpå vi gör ett grav-test via Facetime som är positivt. Går och köper ett digitalt CB på lunchen och ringer sambon på Facetime igen och det visar också positivt. 
    Detta är ett mirakel, vi är så tacksamma och glada :) Precis innan vi skulle påbörja privat behandling hos Livio.

• RobertalaLo

Plussade i måndags 🙏 äntligen! har haft ett otroligt långdraget MA tidigare i år så känns nästan overkligt att vara gravid igen. Beräknad 7/5-2024❤️ hoppas innerligt att lillen stannars hos oss denna gång! Mina första symtom var lotionaktiga flytningar från ÄL till BIM. Lycka till alla⭐️

• Loidi
    RobertalaLo skrev 2023-09-06 10:49:32 följande:

Plussade i måndags 🙏 äntligen! har haft ett otroligt långdraget MA tidigare i år så känns nästan overkligt att vara gravid igen. Beräknad 7/5-2024❤️ hoppas innerligt att lillen stannars hos oss denna gång! Mina första symtom var lotionaktiga flytningar från ÄL till BIM. Lycka till alla⭐️

Kul med plus! Håller tummarna för dig! ☺️
  • Jämtlandsdonna

Hej Alla,

Har följt er och tänkt skriva. 
    Hade beräknat datum 4/5. Men idag har jag börjar blöda rikligt.. samma dag som jag fick missfall förra gången. 

Mitt 3e IVF försök. 

Håll tummarna för mig!

• Loidi
    Jämtlandsdonna skrev 2023-09-06 18:43:12 följande:

Hej Alla,

Hade beräknat datum 4/5. Men idag har jag börjar blöda rikligt.. samma dag som jag fick missfall förra gången. 

Mitt 3e IVF försök. 

Håll tummarna för mig!

Åh, håller tummarna för dig att det avtar och att graviditeten går hela vägen ❤️
  • EmKayBee
    Emmadagar skrev 2023-09-06 10:39:47 följande:

Hej!
    Jag hoppar gärna in här. Plussade här om dagen och BF är 12/5.
    Jag är 37 år (3 barn sedan innan). Min sambo har inga barn.
    Vi har aktivt försökt sedan december. Fick göra en fertilitets utredning som visade att jag var tipp-topp men min man hade obefintligt antal spermier. Vi gjorde ytterligare ett spermaprov som var ännu sämre, varpå läkaren sa att vi hade 1/400 chans att bli gravida själva.
    Sista spermaprovet gjordes 15/8 och var något bättre men fortfarande under det lägre gränsvärdet. Remiss för IVF/ICSI skrevs. Vi ville inte vänta på den region finansierade vården så vi hade varit i kontakt med Livio och skulle påbörja hormonbehandling vid mensstart (förväntad mens 4-7/9.)Vi hade sex varje-varannan dag och här om dagen gjorde jag ett ÄL test som var starkt positivt. Ringer till min sambo och berättar. Varpå vi gör ett grav-test via Facetime som är positivt. Går och köper ett digitalt CB på lunchen och ringer sambon på Facetime igen och det visar också positivt. 
    Detta är ett mirakel, vi är så tacksamma och glada :) Precis innan vi skulle påbörja privat behandling hos Livio.

RobertalaLo skrev 2023-09-06 10:49:32 följande:

Stort grattis till er båda! {#emotions_dlg.flower}

Jämtlandsdonna skrev 2023-09-06 18:43:12 följande:

Hej Alla,

Mitt 3e IVF försök. 

Håll tummarna för mig!

Håller tummarna Hjärta

• Jämtlandsdonna
    Loidi skrev 2023-09-06 18:56:37 följande:
    Åh, håller tummarna för dig att det avtar och att graviditeten går hela vägen ❤️
    Tack. Förstår inte hur dem jätteonda brösten imorse och illamående kan försvonna på 15 min.. och sen bli till mensvärk och blödning :( Hade så starka förhoppningar på denna gång. Hade jättestarka streck på stickan i flera dagar. 
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!