Emmadagar skrev 2023-09-06 10:39:47 följande:
Hej!
Jag hoppar gärna in här. Plussade här om dagen och BF är 12/5.
Jag är 37 år (3 barn sedan innan). Min sambo har inga barn.
Vi har aktivt försökt sedan december. Fick göra en fertilitets utredning som visade att jag var tipp-topp men min man hade obefintligt antal spermier. Vi gjorde ytterligare ett spermaprov som var ännu sämre, varpå läkaren sa att vi hade 1/400 chans att bli gravida själva.
Sista spermaprovet gjordes 15/8 och var något bättre men fortfarande under det lägre gränsvärdet. Remiss för IVF/ICSI skrevs. Vi ville inte vänta på den region finansierade vården så vi hade varit i kontakt med Livio och skulle påbörja hormonbehandling vid mensstart (förväntad mens 4-7/9.)Vi hade sex varje-varannan dag och här om dagen gjorde jag ett ÄL test som var starkt positivt. Ringer till min sambo och berättar. Varpå vi gör ett grav-test via Facetime som är positivt. Går och köper ett digitalt CB på lunchen och ringer sambon på Facetime igen och det visar också positivt.
Detta är ett mirakel, vi är så tacksamma och glada :) Precis innan vi skulle påbörja privat behandling hos Livio.
RobertalaLo skrev 2023-09-06 10:49:32 följande:
Plussade i måndags 🙏 äntligen! har haft ett otroligt långdraget MA tidigare i år så känns nästan overkligt att vara gravid igen. Beräknad 7/5-2024❤️ hoppas innerligt att lillen stannars hos oss denna gång! Mina första symtom var lotionaktiga flytningar från ÄL till BIM. Lycka till alla⭐️
Stort grattis till er båda! ![{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-flower.gif)
Jämtlandsdonna skrev 2023-09-06 18:43:12 följande:
Hej Alla,
Har följt er och tänkt skriva.
Hade beräknat datum 4/5. Men idag har jag börjar blöda rikligt.. samma dag som jag fick missfall förra gången.
Mitt 3e IVF försök.
Håll tummarna för mig!
Håller tummarna ![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)