• Lele88

Gravid med BF MAJ 2024!!

Stort grattis till alla plus här 😍

Jag vill även skicka omtanke till er som redan verkar ha fått MF eller börjat blöda och hoppas allt kommer gå vägen för er.❤️ Själv plussade jag igår med veckoindikator på runt Äl+11 (fick positivt äl-test 17/8) efter missfall 5/8. Var då i vecka 6+4. Så verkar som att jag nu är gravid igen direkt efteråt, ett litet hopp för er där det kanske inte gått vägen denna gång. 

Men nu är man ju så sjukt orolig för att detta kommer sluta med MF eller MA.. Saknar känslan i min första graviditet när man bara tog test två dagar och sen trodde stenhårt på att man var gravid och att allt skulle gå bra. Fick en liten chock då på tidigt ultraljud i v.9 där det visade att fostret stannat av i v.6+3. Vet inte hur jag ska göra för att få mig att slappna av.. man vill ju inte bli sådär besviken igen😔 Med dottern kunde jag väl börja andas ut lite efter v.13.. men det känns ju långt borta nu🙈
    Så pågrund av min oro så väntar jag lite med att skriva in mig på listan här, men Preglife säger BF runt 10/5. Men kommer följa tråden och se hur det går för alla🤗

• Lele88
    Linnski skrev 2023-08-30 10:32:14 följande:

Exakt samma för mig. Fick MA i vecka 10 den 17 juli och hade då gjort ett VUL några dagar tidigare då allt såg perfekt ut. Är nu livrädd.. Minsta lilla tecken gör att jag blir orolig och jag är inte alls lika glad som förra gången. Men är väl en överlevnadsinstinkt. När jag var gravid senast så berättade jag typ direkt för familj och min bästa vän. Men nu kommer jag vänta så lång jag kan (om det inte syns) till vecka 13. Känns skönt på ett sätt att inte få så mycket frågor. 

Åh fy vad tungt 😔 Är verkligen inget kul att behöva gå igenom och det sätter verkligen sina spår.. är lite smått avundsjuk på de som lyckas kunna vara glada från sitt första plus. För mig är ju detta bara första delmålet av många.. nu har jag fått se en liten ökning på test från igår. Nästa mål är att jag klara helgen där Bim är.. sen ska jag klara längre än förra missfallet.. sen v.8 när jag planerar tidigt ultraljud om det går så långt. Sen v.12.. sen någon gång där kanske man vågar tro på att det vill stanna kvar där inne🙏🏻 Man vill ju bara få dagarna att gå nu.. Och det där med att berätta så ska jag verkligen försöka hålla mig från att dela detta på ett tag.. Men är dålig på att ha några hemligheter och vet vilka jag vill ha stöd ifrån ifall detta inte går vägen. Så en liten nära skara kommer nog få veta. Är skönt att ha några nära och kära som skyddsnät ifall det värsta inträffar❤️
  • Lele88
    Janbo skrev 2023-08-31 07:33:35 följande:
    Nu har slagit om! Ännu en milstolpe ❤️

Åh så härligt 🥰 Skönt när man passerar sina små milstolpar🙏🏻

Och grattis EmKayBee🤗 Den där oron är du verkligen inte ensam om💕

• Lele88
    Janbo skrev 2023-09-01 06:37:12 följande:

Hur går det för er andra? Testar ni fortfarande? Vilka test och hur ofta? 😊

Jag har testat varje dag fram tills igår. Nu har jag testförbud några dagar av min man som tycker att jag blir för stressad 🙈 Men jag fick på runt Äl+8 något som jag trodde kanske var nidblödning i form av rosa/beige flytning. Men har haft lite brunt varje dag sedan dess och fortfarande. Så är ju såklart väldigt orolig. Är ju gravid nu direkt efter ett MF. Men testen har ju stegrat lite varje dag och är typ redan starkare än de blev vid missfallet för då stannade det av. Jag testar med testlagret och digitalt med veckoindikator ska jag försöka mig på i början av nästa vecka när det gått en vecka från att jag fick 1-2.

• Lele88
    Noelani skrev 2023-09-01 08:19:27 följande:
    Ser ju ut som en bra utveckling! Och småblödningar skall ju vara jättevanligt ❤️ 

Jag slutade testa efter 4 stickor och två digitala. Ska nu vänta tills nästa vecka och ta en veckoindikator till sen får man hålla ut till vul 18 sept... man kan ju ändå inget göra så tänker det nog är bra att börja jobba på att inte tänka på det hela tiden.. 

Men det är svårt 😅 Jag har knappt fattat att jag är gravid ännu. 
    Ja själva stegringen tycker jag ändå ser fin ut. Men har inte positiva erfarenheter av brunt tyvärr.. får hoppas att det börjar avta snart. Har ju bim imorgon så kanske är kroppen som ställer om. Är ju bara att vänta och se, precis som du säger 😊
    Man kan ju inte påverka någonting.. men jag önskar att jag kunde glömma att jag är gravid fram till v.8 då jag tänkte boka privat ultraljud. 🙈 Kommer du på något bra sätt för att inte tänka på det hela tiden så ge mig gärna tips 😅
  • Lele88
    pannkakssmet skrev 2023-09-02 00:44:39 följande:

Hej allihopa! Glad
    Plussade den 27/8 och fick då "gravid 1-2", testade idag igen och då slog det om till "gravid 2-3" så det känns bra 😍
    Första graviditeten för mig så är rätt så spänd o nervös..
    Funderar på att göra tidigt ultraljud, när gör man det isåfall?

Hej och stort Grattis🤗😍
    Tror att det är lite olika beroende på vart man bor. Där jag bor kan man boka tidigt ultraljud privat från v. 8+0. 😊
  • Lele88

Jag är också en testmissbrukare just nu och var väldigt nedstämd igår för jag inte ser en så stor stegring. Fick så stor stegring första dagarna men senaste tycker jag att inte att det ökar.😔 Fick starkt på Bim sen svagare igen..? Men verkar bero lite på när jag kissar också.. har märkt att jag får starkare om jag inte tar första morgonurinen.. så kanske svårt att jämföra stegring då det är lite blandat första och andra kissen. De två längst ner är liksom från idag första och andra toalettbesöket... tog ett digitalt för att få någon slags ro och det har ju slagit om till 2-3 nu iaf. Får verkligen försöka hålla mig några dagar nu från att testa tror jag.

• Lele88

Tack fina ni för lugnande era ord💕

Abrakadabra: 
    Jo så är det ju.. alla får ju olika. Min graviditet som gick vägen hade jag inte alls såhär starka streck redan. Jag är på bim+2 idag när digitalt slog om till 2-3. Fick digitalt 1-2 redan på Bim-4. (Med dottern fick jag mitt första plus och digitalt 1-2 på Bim+2) Så varje graviditet är ju olika med. Sen har jag problem med sköldkörteln och äter medicin för det, så ska åka och ta blodprov idag. Kan vara därför jag får så starkt redan nu då kroppen överproducerar hormon om doseringen är fel😊

Loidi: Ja varför gör man såhär?🙈 Man blir ju bara mer orolig av det egentligen.. Ja du har nog rätt i det.. så länge det inte blir markant svagare så kanske man kan sitta lite lugnt i båten. 💕 Ska nog be min man gömma  testen för mig i några dagar nu, för annars är det för lockande 😅 

• Lele88

Loidi:
    Men vad skönt ändå, då har du ju ett riktmärke att förhålla dig till. Bara två dagar till, sen hoppas jag att du kan få slappna av lite och strunta i testandet🤗💕

Noelani:
    Ja det är nog det digitala du ska förlita dig på😊 Alla stickor visar säkert lite olika styrka på sina streck. 

Jag själv hoppas nu på att hålla mig från att testa igen fram till helgen. Sen ta mitt sista digitala i mitten på nästa vecka och hoppas att jag då får se 3+🙏🏻 Funderar även på att kanske ringa och skriva in mig hos barnmorskan nu i veckan. Kanske är bra att prata med dem även om det skulle bli mf. För i så fall är det mitt andra i rad och då kanske man kan få lite stöttning.

• Lele88
    Janbo: Jag hade det så i min graviditet med dottern. Vid orgasm fick jag riktigt mycket molvärk som mensvärk, och ibland kunde det även bli små små blödningar efteråt. Det ska ju absolut inte vara farligt, men jag tyckte det var så obehagligt att jag valde bort orgasmen tillslut.. lite tråkigt men det gjorde mig för orolig varje gång. 🙈
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!