• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • pannkakssmet

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket

BF 8/5
    Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 

BF 9/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket

• EmKayBee
    Noelani skrev 2023-09-02 17:44:10 följande:
    Supervanligt med blödningar i början! Det kan vara allt från slemhinnor som är sköra och brister till annat ofarligt. Att du inte blöder så mkt är ju ett bättre tecken. Hur ser det ut idag?
    Abrakadbra skrev 2023-09-02 12:11:56 följande:

Jag har äntligen plussat efter att försökt i ca 5 års tid. Blev gravid och fick ett MA förra våren. Har inte blivit gravid sedan dess.
    Kommer inte kunna slappna av innan jag gjort ett tidigt ultraljud och sett att hjärtat tickar. För det gjorde det inte sist...

BF 9/5 !

Fick lite brunt blod i trosskyddet igår och liiiite på pappret varje gång jag torkade mig men det blev mindre och mindre under dagen. 

Abrakadbra skrev 2023-09-02 12:11:56 följande:

Jag har äntligen plussat efter att försökt i ca 5 års tid. Blev gravid och fick ett MA förra våren. Har inte blivit gravid sedan dess.
    Kommer inte kunna slappna av innan jag gjort ett tidigt ultraljud och sett att hjärtat tickar. För det gjorde det inte sist...

BF 9/5 !

Grattis! {#emotions_dlg.flower}  Håller tummarna för dig

Har ni andra ringt BM än? Jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag är gravid så känns så sjukt att ringa dit. 

• EmKayBee

BF 3/5

BF 4/5

BF 5/5

BF 8/5

BF 9/5

BF 13/5

EmKayBee, 26år, första barnet

• Loidi

EmKayBee,

Fick lite brun flytning 2 dagar, men blev mindre och har varit borta i en vecka nu ☺️ får starkare plus varje dag. Imorse testade jag dock inte. 

Har officiell testdag nu på onsdag, så väntar tills dess och ringer kliniken då ☺️

• Janbo
    EmKayBee skrev 2023-09-03 07:53:59 följande:

Har ni andra ringt BM än? Jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag är gravid så känns så sjukt att ringa dit. 

Jag ringde i förra veckan, fick inskrivning den 19/9. Jag är då i 7+4. Jag ska fråga om tidigt ul då också, har möjlighet att boka privat i närheten också 😊 Vill gärna veta om allt ser bra ut, det ska även bli spännande och se om man hade rätt i vilken dag ägglossning skedde 😂

• EmKayBee
    Loidi skrev 2023-09-03 08:08:45 följande:

EmKayBee,

Fick lite brun flytning 2 dagar, men blev mindre och har varit borta i en vecka nu ☺️ får starkare plus varje dag. Imorse testade jag dock inte. 

Har officiell testdag nu på onsdag, så väntar tills dess och ringer kliniken då ☺️

Jag hade en röd liten blödning i fredags kväll och igår var det som jag skrev ovan. Än så länge blir testen fortfarande starkare. Håller tummarna att det vill stanna för oss båda Hjärta

Janbo skrev 2023-09-03 08:14:51 följande:

Jag ringde i förra veckan, fick inskrivning den 19/9. Jag är då i 7+4. Jag ska fråga om tidigt ul då också, har möjlighet att boka privat i närheten också 😊 Vill gärna veta om allt ser bra ut, det ska även bli spännande och se om man hade rätt i vilken dag ägglossning skedde 😂

Jag har BIM på mån eller tis och funderar på att ringa typ då nån gång. Men vad säger man ens? 

Vad spännande! Ja man vill ju gärna se så allt ser bra ut, hoppas att du får ett via vården. Jag tänkte också försöka få ett tidigt ul och annars bokar jag nog privat.

• Janbo
    EmKayBee skrev 2023-09-03 08:41:33 följande:

Jag hade en röd liten blödning i fredags kväll och igår var det som jag skrev ovan. Än så länge blir testen fortfarande starkare. Håller tummarna att det vill stanna för oss båda Hjärta

Janbo skrev 2023-09-03 08:14:51 följande:

Jag har BIM på mån eller tis och funderar på att ringa typ då nån gång. Men vad säger man ens? 

Vad spännande! Ja man vill ju gärna se så allt ser bra ut, hoppas att du får ett via vården. Jag tänkte också försöka få ett tidigt ul och annars bokar jag nog privat.

*Hej jag skulle vilja boka ett inskrivningssamtal* 
    *Hej! Ja men vad spännande.. grattis!!*
    *Ja, ?. Ehhehe tack?.. (mycket märklig känsla)*

Så var mitt samtal 😂😂😂

Jag ringde en vecka efter bim, hade en kemisk i juli så ville avvakta liiiiite😊

• Abrakadbra

BF 3/5

BF 4/5

BF 5/5

BF 8/5

BF 9/5

BF 9/5
    Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)

BF 13/5

Jag som är testnarkoman testade gravtest idag igen (BIM+3 tror jag!) och tycker det är väääldugt svagt... hur ser era ut?

• Bruno97

BF 3/5

BF 4/5

BF 5/5

BF 8/5

BF 9/5

BF 9/5
    Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)

BF 13/5

BF 7/5
    Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.

• Bruno97
    Vecka 5 (4+4)

vecka 4; Nästäppa inträffades. Trodde jag var sjuk men jag kände mig pigg så kändes konstigt för ingeting mer blev det.

vecka 5 (innan plusset); nästäppa, dålig Sömn, ingen mens, hungrig.

vecka 5 (plussade); dålig sömn, spänning/mensvärk/svullen mage, kissnödig väldigt ofta, hungrig, ömma bröst.

vecka 5 (4+4) Idag; sov 8h, hungrig, känner mig uppblåst, pyttelite öm om brösten.

jag hoppas verkligen på de bästa ❤️

❤️uppdatera gärna själva hur era veckor har/ser ut❤️
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!