• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Janbo
    EmKayBee skrev 2023-08-30 21:31:12 följande:

Plussade idag. Känns så sjukt och helt overkligt, fått kolla testen flera gånger idag för att försäkra mig om att jag inte inbillar mig trots att ena är ett digitalt. Är på äl+9 eller 10, bim 4-5/8 så det är väldigt tidigt och jag oroar mig för att få en kemisk graviditet.

Vi har egentligen inte börjat försöka än men inte heller undvikit och jag har längtat efter barn i typ 10 år nu. 

Har haft ömma bröst i ett par dagar, ökad aptit (äter och fortsätter vara hungrig men sen är jag helt plötsligt så mätt att det känns som jag ska spy istället) och idag har det gjort ont i magen till och från. 

Clearblue ultratidigt digitalt
    Babyplan testa tidigt 
    Grattis och välkommen 🥰
  • Lele88
    Janbo skrev 2023-08-31 07:33:35 följande:
    Nu har slagit om! Ännu en milstolpe ❤️

Åh så härligt 🥰 Skönt när man passerar sina små milstolpar🙏🏻

Och grattis EmKayBee🤗 Den där oron är du verkligen inte ensam om💕

• Noelani

Janbo, wow så starka streck!! 

Idag plussade en till i min IVF-grupp.. ännu en maj bebis 🥰 Vi känner ju inte varandra mer än via FL men blev så lycklig för henne! 🙏

• Janbo
    Noelani skrev 2023-08-31 08:37:41 följande:

Janbo, wow så starka streck!! 

Idag plussade en till i min IVF-grupp.. ännu en maj bebis 🥰 Vi känner ju inte varandra mer än via FL men blev så lycklig för henne! 🙏

Strecken har varit starka i en vecka så det känns ju som ett gott tecken 🥰

Ja det förstår jag! Häftigt med den hjälp som finns att få 🥰
  • Moa00

Hej alla underbara!! Så kul att tråden flyter på!
    Har velat ta veckan till att vila och fokusera på jobb och mående! Stort grattis till er alla nya som kommit in i tråden!

Dessvärre var de kemiskt missfall denna gång, plussade ju den 25 på fre morgon, ett svagt streck, sen lör 26 var det samma, samt söndag blev de svagare :( och ja började blöda kring då bim var! Är dock väldigt glad att jag fick ett positivt test iallafall och att befruktning o allt gick vägen på vårt första riktiga försök nu! Har blödit som en galning denna vecka, väldigt klumpigt osv, vilket jag hade den gången jag fick missfall i vecka 5! Brukar ha kraftig mens men tkr denna mens stack ut rejält i jämförelse med senaste månaderna! Men hur som haver så mår jag bra nu idag tors 31 augusti!
    Ägglossning beräknad 2sept! Så 1 vecka kvar nu ungefär och förhoppningsvis kommer det bli en maj bebis ändå!!😊

är det någon annan som haft kemiskt missfall? När plussade ni innan bim och hur såg testerna ut? Hur mådde ni efter?

jag försöker bara tänka på att jag inte kan påverka det, har gjort allt jag kan, äta mina vitaminer, vilat och må bra men får man missfall så får man.. håller huvudet högt än så länge ❤️

kram!! 

• Janbo
    Moa00 skrev 2023-08-31 23:07:17 följande:

Hej alla underbara!! Så kul att tråden flyter på!
    Har velat ta veckan till att vila och fokusera på jobb och mående! Stort grattis till er alla nya som kommit in i tråden!

Dessvärre var de kemiskt missfall denna gång, plussade ju den 25 på fre morgon, ett svagt streck, sen lör 26 var det samma, samt söndag blev de svagare :( och ja började blöda kring då bim var! Är dock väldigt glad att jag fick ett positivt test iallafall och att befruktning o allt gick vägen på vårt första riktiga försök nu! Har blödit som en galning denna vecka, väldigt klumpigt osv, vilket jag hade den gången jag fick missfall i vecka 5! Brukar ha kraftig mens men tkr denna mens stack ut rejält i jämförelse med senaste månaderna! Men hur som haver så mår jag bra nu idag tors 31 augusti!
    Ägglossning beräknad 2sept! Så 1 vecka kvar nu ungefär och förhoppningsvis kommer det bli en maj bebis ändå!!😊

är det någon annan som haft kemiskt missfall? När plussade ni innan bim och hur såg testerna ut? Hur mådde ni efter?

jag försöker bara tänka på att jag inte kan påverka det, har gjort allt jag kan, äta mina vitaminer, vilat och må bra men får man missfall så får man.. håller huvudet högt än så länge ❤️

kram!! 

Skönt att du mår bra trots omständigheterna. När jag hade en kemisk förra månaden så var det trots allt skönt att veta att jag kunde bli gravid. Det är också tryggt att kroppen *tar bort* ett dåligt ägg/befruktning tycker jag.
    Jag blev gravid direkt efter på första ägglossningen. Använde äl-tester för att inte missa äl, cykeln kan ju ruckas pga missfall. 

När jag plussade vid kemisk, fick jag pos på äl+13 svagt, sedan var det svagt i 2 dagar och 3e dagen var strecket nästan borta. Dagen efter var bim och jag började blöda.
    Denna gången plussade jag svagt på äl+10 och testen har blivit starkare hela tiden. På bim var testet jättestarkt och veckoindikatorn visade redan då 2-3. Nu är jag på äl+22 och veckoindikatorn 3+.

Som sagt, snart kommer plusset igen, det sägs vara lite lättare att bli gravid efter missfall, kram 💕

• Janbo

Hur går det för er andra? Testar ni fortfarande? Vilka test och hur ofta? 😊

• Lele88
    Janbo skrev 2023-09-01 06:37:12 följande:

Hur går det för er andra? Testar ni fortfarande? Vilka test och hur ofta? 😊

Jag har testat varje dag fram tills igår. Nu har jag testförbud några dagar av min man som tycker att jag blir för stressad 🙈 Men jag fick på runt Äl+8 något som jag trodde kanske var nidblödning i form av rosa/beige flytning. Men har haft lite brunt varje dag sedan dess och fortfarande. Så är ju såklart väldigt orolig. Är ju gravid nu direkt efter ett MF. Men testen har ju stegrat lite varje dag och är typ redan starkare än de blev vid missfallet för då stannade det av. Jag testar med testlagret och digitalt med veckoindikator ska jag försöka mig på i början av nästa vecka när det gått en vecka från att jag fick 1-2.

• Noelani
    Lele88 skrev 2023-09-01 06:54:00 följande:

Jag har testat varje dag fram tills igår. Nu har jag testförbud några dagar av min man som tycker att jag blir för stressad 🙈 Men jag fick på runt Äl+8 något som jag trodde kanske var nidblödning i form av rosa/beige flytning. Men har haft lite brunt varje dag sedan dess och fortfarande. Så är ju såklart väldigt orolig. Är ju gravid nu direkt efter ett MF. Men testen har ju stegrat lite varje dag och är typ redan starkare än de blev vid missfallet för då stannade det av. Jag testar med testlagret och digitalt med veckoindikator ska jag försöka mig på i början av nästa vecka när det gått en vecka från att jag fick 1-2.

Ser ju ut som en bra utveckling! Och småblödningar skall ju vara jättevanligt ❤️ 

Jag slutade testa efter 4 stickor och två digitala. Ska nu vänta tills nästa vecka och ta en veckoindikator till sen får man hålla ut till vul 18 sept... man kan ju ändå inget göra så tänker det nog är bra att börja jobba på att inte tänka på det hela tiden.. 

Men det är svårt 😅 Jag har knappt fattat att jag är gravid ännu. 
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!