Moa00 skrev 2023-08-31 23:07:17 följande:
Hej alla underbara!! Så kul att tråden flyter på!
Har velat ta veckan till att vila och fokusera på jobb och mående! Stort grattis till er alla nya som kommit in i tråden!
Dessvärre var de kemiskt missfall denna gång, plussade ju den 25 på fre morgon, ett svagt streck, sen lör 26 var det samma, samt söndag blev de svagare :( och ja började blöda kring då bim var! Är dock väldigt glad att jag fick ett positivt test iallafall och att befruktning o allt gick vägen på vårt första riktiga försök nu! Har blödit som en galning denna vecka, väldigt klumpigt osv, vilket jag hade den gången jag fick missfall i vecka 5! Brukar ha kraftig mens men tkr denna mens stack ut rejält i jämförelse med senaste månaderna! Men hur som haver så mår jag bra nu idag tors 31 augusti!
Ägglossning beräknad 2sept! Så 1 vecka kvar nu ungefär och förhoppningsvis kommer det bli en maj bebis ändå!!😊
är det någon annan som haft kemiskt missfall? När plussade ni innan bim och hur såg testerna ut? Hur mådde ni efter?
jag försöker bara tänka på att jag inte kan påverka det, har gjort allt jag kan, äta mina vitaminer, vilat och må bra men får man missfall så får man.. håller huvudet högt än så länge ❤️
kram!!
Skönt att du mår bra trots omständigheterna. När jag hade en kemisk förra månaden så var det trots allt skönt att veta att jag kunde bli gravid. Det är också tryggt att kroppen *tar bort* ett dåligt ägg/befruktning tycker jag.
Jag blev gravid direkt efter på första ägglossningen. Använde äl-tester för att inte missa äl, cykeln kan ju ruckas pga missfall.
När jag plussade vid kemisk, fick jag pos på äl+13 svagt, sedan var det svagt i 2 dagar och 3e dagen var strecket nästan borta. Dagen efter var bim och jag började blöda.
Denna gången plussade jag svagt på äl+10 och testen har blivit starkare hela tiden. På bim var testet jättestarkt och veckoindikatorn visade redan då 2-3. Nu är jag på äl+22 och veckoindikatorn 3+.
Som sagt, snart kommer plusset igen, det sägs vara lite lättare att bli gravid efter missfall, kram 💕