• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • studerade

Tack ❤️❤️❤️ så kul ☺️ med yngsta så lossnade moderkakan och sonen fick syrebrist i v 42 under igångsättning. Förlossningsläkaren sa redan då att om vi ska ha syskon ska jag tillhöra spec mödra och planerat snitt ❤️ vi blev naturlig väg men med lite vitaminer ❤️

Noelani skrev 2023-08-27 11:04:50 följande:

Studerande, 
    Stort grattis!! Då har vi samma BF och jag kommer vara närmare 41 själv när det är dags.. 😀

Har du redan fått snitt godkänt?  Jag har extrem förlossningsrädsla så behöver få det godkänt själv..

Får jag vara nyfiken om ni lyckats på naturlig väg eller IVF? 

• studerade

Så häftigt att se 🤩 jo kul med ålder, antal försök, ivf, syskon 😀

Noelani skrev 2023-08-27 11:47:34 följande:
    Ja de är väl den lilla fördelen med IVF 😅.. Vi kunde också se på skärmen när embryona ploppade in i livmodern.. Jag hann inte se dock denna omgång (gubben gjorde dock) för det gick så snabbt men ändå rätt coolt.

De är väl också rätt tidigt med flera symptom.. kissnödig är jag mer än vanligt dock men det är allt.

Hur gammal är du föresten? Vi kanske ska lägga till typ ålder i listan och något annat intressant.. när vi blir fler blir det svårt att hålla koll på alla.  Något mer som kan vara intressant? 
  • Noelani
    studerade skrev 2023-08-27 11:59:26 följande:

Tack ❤️❤️❤️ så kul ☺️ med yngsta så lossnade moderkakan och sonen fick syrebrist i v 42 under igångsättning. Förlossningsläkaren sa redan då att om vi ska ha syskon ska jag tillhöra spec mödra och planerat snitt ❤️ vi blev naturlig väg men med lite vitaminer ❤️

Gick allt bra med sonen? 🙏

Vilken lycka att lyckas igen på naturlig väg ❤️ Jag hoppas det inte blir allt för svårt att få ett snitt. Är det MVC eller läkare på sjukhuset som bestämmer det ? 
  • Moa00

Det som inte fick hända hände just.. började blöda😭 tog dessutom ett digitalt imorse och det visade negativt.. vet inte om detta nu vart en kemisk graviditet.. haft svaga streck alla dessa 3 dagar framtills idag, och har mått skit och märkt det varit något😓 kommer fortfarande hålla mig här i tråden o läsa er andra.. förhoppningsvis får vi ett nytt försök om 1-2 veckor, och då blir de ish bf slutet på maj ist för början av maj🥺

• studerade
    Noelani skrev 2023-08-27 12:01:44 följande:
    Gick allt bra med sonen? 🙏

Vilken lycka att lyckas igen på naturlig väg ❤️ Jag hoppas det inte blir allt för svårt att få ett snitt. Är det MVC eller läkare på sjukhuset som bestämmer det ? 
    De har varit många turer med honom och mycket sjukhus. Han har dyskinetisk cerebral pare, men han är en kämpe med sin mamma humör och tjurskallighet ❤️ han gör framsteg och vi har höga förväntningar ❤️

är de ditt första? Prata tidigt med mvc så för de säga hur de går till i din region ❤️ jag vill ha vaginalt men de är för stor risk när min livmoder ?spruckit?.
    Moa00 skrev 2023-08-27 14:54:44 följande:

Det som inte fick hända hände just.. började blöda😭 tog dessutom ett digitalt imorse och det visade negativt.. vet inte om detta nu vart en kemisk graviditet.. haft svaga streck alla dessa 3 dagar framtills idag, och har mått skit och märkt det varit något😓 kommer fortfarande hålla mig här i tråden o läsa er andra.. förhoppningsvis får vi ett nytt försök om 1-2 veckor, och då blir de ish bf slutet på maj ist för början av maj🥺

Också haft i tidigare graviditeter, blev gravid direkt efter för kroppen är redan inställd på gravid ❤️ så håller tummarna ❤️
  • Janbo
    Moa00 skrev 2023-08-27 14:54:44 följande:

Åh vad tråkigt 😩😓
    Jag hade en kemisk förra månaden, började blöda på BIM 💔 Jag blev gravid direkt efter, det sägs alltid gå lättare efter då kroppen *rensar ut*. Det kommer snart ett plus igen 💕
  • Moa00

Ja det känns så skit alltså.. men inget man kan göra något åt! Bara och ta nya tag🥹

• Noelani

Moa00,
    Åh nej 💔💔 Är det mkt eller bara lite? Man har ju hört att man kan blöda även fast det håller sig kvar... Massa kramar till dig oavsett och tummar för att det tar sig snabbt igen ❤️❤️

Studerande,

Bra att de har sån koll på dig nu då och fint att höra att det gått åt rätt håll för honom.

Ja det är vårt första. 10 års försök.. kan ff knappt förstå att det äntligen händer... 🙏🙏

Jag fyller på här då ska kan ni göra samma sak:

Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, BF 4/5 - 2023 

• studerade

Noelani skrev 2023-08-27 18:48:57 följande:

Moa00,
    Åh nej 💔💔 Är det mkt eller bara lite? Man har ju hört att man kan blöda även fast det håller sig kvar... Massa kramar till dig oavsett och tummar för att det tar sig snabbt igen ❤️❤️

Studerande,

Bra att de har sån koll på dig nu då och fint att höra att det gått åt rätt håll för honom.

Ja det är vårt första. 10 års försök.. kan ff knappt förstå att det äntligen händer... 🙏🙏

Jag fyller på här då ska kan ni göra samma sak:

Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, BF 4/5 - 2023 

Wow grattis, vilken overklig känsla 10 år. Så underbart 😍 

BF 4/5 
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.  

• Noelani
    studerade skrev 2023-08-27 20:50:42 följande:

Wow grattis, vilken overklig känsla 10 år. Så underbart 😍 

BF 4/5 
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.  

Ja det hela känns bara mer och mer sjukt haha samtidigt känns det som det är helt rätt tid nu jämfört med 10 år sedan..  Vi har uppnått så mkt annat som vi annars aldrig hade så, så länge detta går vägen känns den långa tiden värt det 🙏

1.5 år är inte så kort det heller.. Och jäkligt fint att se att man kan lyckas på naturlig väg när man är något äldre.. Ser allt fler 40 plussare som lyckas.. ❤️

Har dina tidigare graviditeter känts lika varje gång? 
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!