• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • MickisR
    Noelani skrev 2023-08-29 20:16:18 följande:
    Åhh hoppades på att du skulle vara i närheten och kunna ge lite tips!! 🙏❤️

Jag kontaktade Mama Mia Väla idag men får vänta på att de ringer upp. Man behövde svara på frågor först online. Ska kolla in den på Söder också! 

Hur gör ni andra med att berätta/ inte berätta ? Vi har berättat för 2 vänner och jag kommer snart berätta för min familj eftersom vi annars måste ljuga och säga att ännu ett IVF försök misslyckats.. eftersom de vet om det. Men mannens familj vet inget och får vänta tills isf v12 iaf.. 
    Tror ni man kan åka till Mama Mia Väla och göra tidigt VUL? ska ringa runt lite och kolla, men tänkte om ni visste? 😊

Åh, jag tycker det är så svårt! Förstår er helt, man vill ju inte ljuga om det för dem. 

Vi har berättat för min tvillingsyrra men ingen annan än. Kommer berätta för resten av våra familjer och nära vänner ganska snart också tror jag. Sist fick de veta i vecka 7 typ. 
  • Noelani
    MickisR skrev 2023-08-29 20:58:01 följande:
    Tror ni man kan åka till Mama Mia Väla och göra tidigt VUL? ska ringa runt lite och kolla, men tänkte om ni visste? 😊

Åh, jag tycker det är så svårt! Förstår er helt, man vill ju inte ljuga om det för dem. 

Vi har berättat för min tvillingsyrra men ingen annan än. Kommer berätta för resten av våra familjer och nära vänner ganska snart också tror jag. Sist fick de veta i vecka 7 typ. 
    Är du också Helsingborgare ? 😍

Är de privata så lär du ju om inte annat kunna betala för ett tidigt VUL..

Hur gammal är du föresten?
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-29 20:16:18 följande:
    Åhh hoppades på att du skulle vara i närheten och kunna ge lite tips!! 🙏❤️

Jag kontaktade Mama Mia Väla idag men får vänta på att de ringer upp. Man behövde svara på frågor först online. Ska kolla in den på Söder också! 

Hur gör ni andra med att berätta/ inte berätta ? Vi har berättat för 2 vänner och jag kommer snart berätta för min familj eftersom vi annars måste ljuga och säga att ännu ett IVF försök misslyckats.. eftersom de vet om det. Men mannens familj vet inget och får vänta tills isf v12 iaf.. 
    Så kul med flera skåningar runt hbg 😍

Vi väntar så länge som möjligt. Jag är en orolig själv som vill vara säker innan jag berättar. En nära vän vet dock ❤️ Förstår att ni berättar då de vet om IVFen! Men ja minst v. 12 känner jag.
  • Noelani
    Janbo skrev 2023-08-29 21:09:08 följande:
    Så kul med flera skåningar runt hbg 😍

Vi väntar så länge som möjligt. Jag är en orolig själv som vill vara säker innan jag berättar. En nära vän vet dock ❤️ Förstår att ni berättar då de vet om IVFen! Men ja minst v. 12 känner jag.
    Ja, mannen har inte ens berättar om IVFen för sin familj. Jag har varit öppen med det med min familj och 4 vänner..varav 2 kommer få veta när vi ses nästa gång men får se när det blir, kan nog dröja  :) 

Kommer hålla det hemligt för jobb och alla andra..  Jag tror de flesta tror vi inte vill ha barn så det kan få bli en total överaskning den 4 maj haha
  • Janbo
    MickisR skrev 2023-08-29 15:53:55 följande:

Grattis till er som plussat 😍 

Jag har BF 6 maj! 

Kan inte helt ta in än att jag plussat, beror väl mest på att jag hade kemisk graviditet vid midsommar och ett missfall i vecka 11 i januari i år..så man är lite nojig. MEN det känns väldigt ?bra? i kroppen (=illamående, ont i bröst och ländrygg, halsbränna, trött, svullen mage, huvudvärk) 🤞

Samt testen visar väldigt starkt positivt så det känns skönt. Tänkte ändå ringa och se om man kan få en tid för VUL i vecka 7-8 för att lugna mig..känns för långt tills vecka 12-13 när Kub är 🙈 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket

BF 6/5
    MickisR, 31 år, första barnet, ca. 2 års försök. 

Grattis! 💕 Och jag förstår dig, svårt att ta in eller våga tro till 100%. Hade en kemisk i juli..

Har nästan samma symptom som dig! Lite illamående, stickningar, önma bröst, halsbränna, huuuuungig och trött i kroppen. Supersvullen mage 😅

• Janbo
    Noelani skrev 2023-08-29 21:13:17 följande:
    Ja, mannen har inte ens berättar om IVFen för sin familj. Jag har varit öppen med det med min familj och 4 vänner..varav 2 kommer få veta när vi ses nästa gång men får se när det blir, kan nog dröja  :) 

Kommer hålla det hemligt för jobb och alla andra..  Jag tror de flesta tror vi inte vill ha barn så det kan få bli en total överaskning den 4 maj haha
    Haha känner igen mig så i det, att de tror att vi inte vill ha barn. Jag har sagt i många att jag inte vill ha faktiskt. Men på senare år så har jag ändrat mig. Min sambo har drömt om barn lääääänge 😅
  • MickisR
    Noelani skrev 2023-08-29 21:00:27 följande:
    Är du också Helsingborgare ? 😍

Är de privata så lär du ju om inte annat kunna betala för ett tidigt VUL..

Hur gammal är du föresten?

Nej, bor ca. en timme därifrån. Men har typ en timme till både Halmstad, Växjö och Helsingborg så kollar efter tidigt VUL på de ställena. Ska skriva in mig hos BM i Ljungby, men de erbjuder inga tidiga UL. 
    Räknar med att betala för det! 

Jag är 31, första egna barnet (Min man har en grabb sen innan och sen är vi familjehem åt en liten på 4 år också). 

• MickisR
    Janbo skrev 2023-08-29 21:13:24 följande:

Grattis! 💕 Och jag förstår dig, svårt att ta in eller våga tro till 100%. Hade en kemisk i juli..

Har nästan samma symptom som dig! Lite illamående, stickningar, önma bröst, halsbränna, huuuuungig och trött i kroppen. Supersvullen mage 😅

Ja men precis, blir lite svårare att ta in känner jag. Men, känns ändå bra i kroppen så då vågar man vara glad ändå som tur är😍 
    Skönt att det tog sig så snart efter för dig med nu! 

haha jaså? Jaa, min mage är sjuukt svullen med 😱 
  • Lele88

Stort grattis till alla plus här 😍

Jag vill även skicka omtanke till er som redan verkar ha fått MF eller börjat blöda och hoppas allt kommer gå vägen för er.❤️ Själv plussade jag igår med veckoindikator på runt Äl+11 (fick positivt äl-test 17/8) efter missfall 5/8. Var då i vecka 6+4. Så verkar som att jag nu är gravid igen direkt efteråt, ett litet hopp för er där det kanske inte gått vägen denna gång. 

Men nu är man ju så sjukt orolig för att detta kommer sluta med MF eller MA.. Saknar känslan i min första graviditet när man bara tog test två dagar och sen trodde stenhårt på att man var gravid och att allt skulle gå bra. Fick en liten chock då på tidigt ultraljud i v.9 där det visade att fostret stannat av i v.6+3. Vet inte hur jag ska göra för att få mig att slappna av.. man vill ju inte bli sådär besviken igen😔 Med dottern kunde jag väl börja andas ut lite efter v.13.. men det känns ju långt borta nu🙈
    Så pågrund av min oro så väntar jag lite med att skriva in mig på listan här, men Preglife säger BF runt 10/5. Men kommer följa tråden och se hur det går för alla🤗

• Anonym (Kissen)

Började fundera när man blev arg/irriterad på partnern lättare än vanligt😉 tänkte först det var pms men så var nog inte fallet😅
    Plussade svagt i måndags, gjorde ett nytt test idag som var något starkare☺️
    Jag har ju oturen att upptäcka det här när man redan är hemma sjuk🤒 men överlag har jag bara haft lite molvärk, något känsligare näsa men inget mer, så inväntar digitalt test för att vara helt på säkra sidan ☺️

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!