• MickisR

Gravid med BF MAJ 2024!!

Grattis till er som plussat 😍 

Jag har BF 6 maj! 

Kan inte helt ta in än att jag plussat, beror väl mest på att jag hade kemisk graviditet vid midsommar och ett missfall i vecka 11 i januari i år..så man är lite nojig. MEN det känns väldigt ?bra? i kroppen (=illamående, ont i bröst och ländrygg, halsbränna, trött, svullen mage, huvudvärk) 🤞

Samt testen visar väldigt starkt positivt så det känns skönt. Tänkte ändå ringa och se om man kan få en tid för VUL i vecka 7-8 för att lugna mig..känns för långt tills vecka 12-13 när Kub är 🙈 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket

BF 6/5
    MickisR, 31 år, första barnet, ca. 2 års försök. 

• MickisR
    Noelani skrev 2023-08-29 20:16:18 följande:
    Åhh hoppades på att du skulle vara i närheten och kunna ge lite tips!! 🙏❤️

Jag kontaktade Mama Mia Väla idag men får vänta på att de ringer upp. Man behövde svara på frågor först online. Ska kolla in den på Söder också! 

Hur gör ni andra med att berätta/ inte berätta ? Vi har berättat för 2 vänner och jag kommer snart berätta för min familj eftersom vi annars måste ljuga och säga att ännu ett IVF försök misslyckats.. eftersom de vet om det. Men mannens familj vet inget och får vänta tills isf v12 iaf.. 
    Tror ni man kan åka till Mama Mia Väla och göra tidigt VUL? ska ringa runt lite och kolla, men tänkte om ni visste? 😊

Åh, jag tycker det är så svårt! Förstår er helt, man vill ju inte ljuga om det för dem. 

Vi har berättat för min tvillingsyrra men ingen annan än. Kommer berätta för resten av våra familjer och nära vänner ganska snart också tror jag. Sist fick de veta i vecka 7 typ. 
  • MickisR
    Noelani skrev 2023-08-29 21:00:27 följande:
    Är du också Helsingborgare ? 😍

Är de privata så lär du ju om inte annat kunna betala för ett tidigt VUL..

Hur gammal är du föresten?

Nej, bor ca. en timme därifrån. Men har typ en timme till både Halmstad, Växjö och Helsingborg så kollar efter tidigt VUL på de ställena. Ska skriva in mig hos BM i Ljungby, men de erbjuder inga tidiga UL. 
    Räknar med att betala för det! 

Jag är 31, första egna barnet (Min man har en grabb sen innan och sen är vi familjehem åt en liten på 4 år också). 

• MickisR
    Janbo skrev 2023-08-29 21:13:24 följande:

Grattis! 💕 Och jag förstår dig, svårt att ta in eller våga tro till 100%. Hade en kemisk i juli..

Har nästan samma symptom som dig! Lite illamående, stickningar, önma bröst, halsbränna, huuuuungig och trött i kroppen. Supersvullen mage 😅

Ja men precis, blir lite svårare att ta in känner jag. Men, känns ändå bra i kroppen så då vågar man vara glad ändå som tur är😍 
    Skönt att det tog sig så snart efter för dig med nu! 

haha jaså? Jaa, min mage är sjuukt svullen med 😱 
  • MickisR

Hej allihopa. 

Jag var med i gruppen från början men sen vart lite off då jag mått väldigt dåligt, fortfarande inte bra, men börjar bli bättre!! v. 16+1 idag, bf 1/5 😊

förutom idag då jag varit på akuten då jag förmodligen fick ett krampanfall (har epilepsidiagnos sen innan men inte haft medicin eller anfall på typ 3 år så fattade Inte riktigt vad som hände mer än att jag mådde skit). Men känns okej nu igen och allt verkar vara okej med bebis! Lyssnade på hjärtat ❤️

Vi va på KUB i slutet av oktober men vet inte kön än, hoppas vi får reda på det på Rul 6/12 😍 men allt såg bra ut och ser fram emot att få se hen igen!! 

jag kan också gärna gå med i Facebook gruppen också och såklart vara här med😄 

• MickisR
    Anonym (Bfmaj24) skrev 2023-11-15 18:19:34 följande:
    Vad roligt, grattis! Klart att du är välkommen till tråden!

Idag har jag varit och vaccinerat mig mot covid-19. Jag tar influensan sen i december och kikhostan någon gång efter årsskiftet :)
    Jag tänkte också ta tag i och vaccinera mig. Fick du tid snabbt när du bokade? 😊 Ska man vänta med kikhostan till senare? Är det bättre, eller är det bara för att du vill sprida ut det lite?
  • MickisR

Tack för era svar! 

Vore ju himla smidigt att kunna ta både covid och influensa samtidigt. Fick dock allergisk reaktion på covid sist och därmed en del biverkningar, men tänker att jag får fråga ssk om de ändå tror det går okej att ta båda samtidigt. 

vet inte om vi har drop-in här, men får väl ringa på måndag och kolla med dem. Är ju redan i vecka 17 så får ju ta kikhostan då med! Men får kanske vänta någon vecka emellan. Hoppas vi också har så man får tid snabbt iaf , känns som jag ligger efter 😅 Men har ju tid på mig 🙈 

• MickisR

Anonym (Bfmaj24) skrev 2023-11-29 20:12:20 följande:

Jag är snart i vecka 18 och nu tror jag att jag börjar känna lite fladder i magen av bebisen som rör sig :) Hur mår ni andra?

Kul att du börjar känna bebis lite 😍 

Jag går in i vecka 20 idag (bf 1/5) och var på RUL idag och fick veta att vi ska få en liten pojke och att allt såg fint ut, så kul! 

jag har moderkakan i framvägg, men har ändå känt lite fladder någon enstaka gång (förmodligen när han vänt på sig), men såå häftigt ju! Dröjer kanske lite längre tills jag känner riktiga sparkar nu då när den ligger lite i vägen, men det kommer väl det med 😄 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!