• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Noelani

Äntligen en majtråd 🙏

Jag plussade i torsdags ❤️. Då vi gjort IVF vet jag inte exakt när BIM skulle vara men borde varit 4-6 dagar innan. 

Vi har försökt i 10 år och har svårt att fatta att det verkligen hänt! 

Och är såklart orolig att de inte skall hålla sig kvar 💔

Jag fyller på listan 😊

3/5 Janbo - första barnet
    4/5 Noelani - första barnet 
  • Janbo
    Moa00 skrev 2023-08-26 16:57:48 följande:

Så himla roligt att ni alla plussat!! min mobil verkar inte vilja kunna svara på era meddelanden länkat så det får bli såhär!
     @jennjenn91 så roligt att vi är typ samtidigt! Jag känner exakt samma! har gått och känt i varje hörn o kant men inte vågat ta ut något i förskott! Plussade på dag 11 efter ägglossningen nu om jag räknat rätt, men har testat sen 8 dagar efter, o alla negativa tills igår! Började kännas hopplöst o började tro de var inbillning tillslut men igår kom dedär fina andra ljusa sträcket! Jag hade tänkt testa ett tag framöver, älskar och testa alldeles för mycket haha! Men ska bli kul och se hcg ökningen! Jag har både digitalt med veckor & digitalt tidigt hemma som jag ska ta nu imorgon på bim/mån! Är så rädd och bli besviken att de ska stå inte gravid bara för att mitt hormon kanske inte hunnit fördubblats än.. min förra graviditet som slutade i MA förra året plussade jag på bim+1 med digitalt veckotest och fick 1-2, sen fick jag missfall 1 vecka senare i vecka 5 :(

Vilket test plussade du med? Min erfarenhet är att digital tidigt är väldigt känslig! Jag plussade med den (och den manuella tidigt på äl+10 / bim-6) 😃

Jag hade bim igår och plussade då med 2-3 på veckoindikator 🥰
  • Moa00
    Janbo skrev 2023-08-26 19:10:35 följande:
    Vilket test plussade du med? Min erfarenhet är att digital tidigt är väldigt känslig! Jag plussade med den (och den manuella tidigt på äl+10 / bim-6) 😃

Jag hade bim igår och plussade då med 2-3 på veckoindikator 🥰

Åh jag plussade med rfsu tidigt, fick samma sträck direkt idag också men ingen ökning, men måendet är SKIT haha, men är glad för dåligt mående=ofta positivt för en fortlöpande graviditet! Jag tänkte testa imorgon bitti med digitalt test, och på måndag morgon! Tog ett digitalt igår men det stog inte gravi? dock var det på eftermiddags urin och det var inte alls koncentrerat eller så, har bara fått positiva nu när ja kissat på morgonen!
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-26 17:28:06 följande:

Äntligen en majtråd 🙏

Jag plussade i torsdags ❤️. Då vi gjort IVF vet jag inte exakt när BIM skulle vara men borde varit 4-6 dagar innan. 

Vi har försökt i 10 år och har svårt att fatta att det verkligen hänt! 

Och är såklart orolig att de inte skall hålla sig kvar 💔

Jag fyller på listan 😊

3/5 Janbo - första barnet
    4/5 Noelani - första barnet 
    Stor grattis, vilken lycka efter 10 år 💕
    Håller alla tummar!
  • Noelani
    Janbo skrev 2023-08-26 19:38:35 följande:
    Stor grattis, vilken lycka efter 10 år 💕
    Håller alla tummar!
    Tack snälla! 

Jag såg er konversation om svaga/ tidiga test. Samma här. Använde RFSU testa ofta och fick plus 12 dagar efter ÄL. Svaga streck 3 dagar i rad på morgonurin men med en mindre ökning dag för dag. Tog ett test på em igår som var lika starkt dock. Men också svagt.

Fick gravid i eftermiddags på CB digital så det känns ändå lovande. 

Har inga symptom förutom en förhöjd puls som fladdrat upp ett par gånger..

Har ni andra redan illamående? 
  • Moa00
    Noelani skrev 2023-08-26 20:02:00 följande:
    Tack snälla! 

Jag såg er konversation om svaga/ tidiga test. Samma här. Använde RFSU testa ofta och fick plus 12 dagar efter ÄL. Svaga streck 3 dagar i rad på morgonurin men med en mindre ökning dag för dag. Tog ett test på em igår som var lika starkt dock. Men också svagt.

Åhh!! så himla härligt!!
    jag mår fruktansvärt.. tvingade mig till jobbet idag, har knappt sovit på hela natten, kissar jätteofta, illamående och hunger, känns precis som min förra graviditet innan jag visste jag var gravid! Svårt och sätta ord men känner mig äckligt mätt, men ändå hungrig? Illamående tryck i magen typ som magkatarr och så uppblåst och gasig i magen, mina bröst ömmar också och har ilat lite mellan bena också! Samt huvudvärk i 2 dagar nu :/ men det är ju så värt det! 
  • Noelani
    Moa00 skrev 2023-08-26 20:10:45 följande:
    Åhh!! så himla härligt!!
    jag mår fruktansvärt.. tvingade mig till jobbet idag, har knappt sovit på hela natten, kissar jätteofta, illamående och hunger, känns precis som min förra graviditet innan jag visste jag var gravid! Svårt och sätta ord men känner mig äckligt mätt, men ändå hungrig? Illamående tryck i magen typ som magkatarr och så uppblåst och gasig i magen, mina bröst ömmar också och har ilat lite mellan bena också! Samt huvudvärk i 2 dagar nu :/ men det är ju så värt det! 
    Men åh vad jobbigt det låter!!

Huvudvärk har jag också haft i 3 dygn men den släppte samma dag som jag plussade tack och lov  Jag tror förvisso det beror på progesteronet jag tar (alla tar vid IVF).. för hade samma förra månaden medan jag tog dem..

Jag har jättesvårt att förstå att detta händer.. känner du samma eller är det mer verkligt när man har barn sen innan? 😅
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-26 20:02:00 följande:
    Tack snälla! 

Vilken dag innan bim plussade du då? Äl+12 med RFSU testa ofta är ju ett gott tecken! (starka hormoner).
    Jag tog mig förbi BIM igår 🥳 Fick MF förra månaden och det startade på BIM. När har/hade du BIM? 

Förhöjd puls/andfåddhet är ju definitivt ett vanligt symptom. Mitt illamående är inte ihållande men i fredags höll det i en hel timme 🤢 Idag har det liksom bara ?flaxat förbi snabbt? 😂
  • Moa00

@noelani 

Detta är mitt första barn! Min förra graviditet slutade i tidigt MA! Graviditeten då var inte planerad men inte förhindrad, särskilt när vi insåg att ägglossningen var dagen efter myset haha!! Men hade ingen tanke alls då att jag var gravid, gick runt en hel vecka på jobbet ungefär och var svullen om magen, hade som magkatarr o illamående o fick extremt hunger, behövde spy nästan runt lunchen men trodde de berodde på att ja jobbade morgonpass på jobbet och kroppen var ovan att äta frukost/lunch tidigt! Haha men ja på lördagen kom riktigt grovt illamående, sen på söndagen plussade jag med digitalt! Helgen efter kom missfallet..🙁

men jag känner igen mig i allt annat, känner mig hel konstig, kan inte släppa det, vi skulle precis äta sen middag (Thaimat) och jag bara kände hur ja ville spy men fortsatte äta.. det är sjukt hur kroppen beter sig! Mina bröst och vårtgårdar är otroligt svullna och färgen känns lite lite mörkare! ????🥹

• Noelani

Janbo, 

Det var en bra fråga gällande BIM. Svårt att säga då man gör IVF och hela cykeln är stimulerad med hormoner. Egentligen kanske de inte heller är rätt att kalla äggplocket för ÄL men det är så jag räknar. Kliniken sa att jag skulle testa först 28/8 så de är väl ungefär då man kanske menar BIM. 
    Så då är det iaf 4 dagar innan :) 

Jag tycker dock också att de känns tidigt med rfsus testa ofta.. har läst massa att de brukar ge svaga streck även på bim. 

Är ju såklart riktigt orolig för missfall eftersom det både är enda plusset på 10 år och vi fått betala IVF privat... 

Vad tråkigt att höra om ditt MF men vilken lycka att lyckas bli gravid så snabbt efter 🎉 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!