• Moa00

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla!! 

Tänkte det kunde vara kul att skapa en tråd för alla som är gravida med bf i maj 2024!Skrattande

Jag själv är 23 snart 24 år! Plussade idag med en planerad liten bebis! Är så otroligt glad! Bim är beräknad på söndag 27/8!

Vad hade ni för gravid symptom?
    När plussade ni?
    Hur mår ni?

Alla är välkomna i tråden, och det är många som inte ens plussat för hela maj månad än, med tanke på att jag är beräknad kring 7 maj😆

• Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!
  • Moa00
    Jennjenn91 skrev 2023-08-25 22:26:52 följande:

Jag plussade idag! Bim 29/8. Jag har varit sömnig hela veckan.
    Bf 9/5 enl en app :)

Men åh stort grattis till dig!! samma här!! Men i min app står det att mensen bör börja på söndag, men i min andra står det 29onde också! Men nånstans mellan sön-tis! Så himla kul!

Åh! Jag har också varit sömnig! Testat mig varje dag och fått negativt, sen idag dök en svag linje upp direkt, kunde inte tro mina ögon! Trodde att denna månad inte blev lyckat! Skrattande
  • Moa00

Så himla roligt att ni alla plussat!! min mobil verkar inte vilja kunna svara på era meddelanden länkat så det får bli såhär!
     @jennjenn91 så roligt att vi är typ samtidigt! Jag känner exakt samma! har gått och känt i varje hörn o kant men inte vågat ta ut något i förskott! Plussade på dag 11 efter ägglossningen nu om jag räknat rätt, men har testat sen 8 dagar efter, o alla negativa tills igår! Började kännas hopplöst o började tro de var inbillning tillslut men igår kom dedär fina andra ljusa sträcket! Jag hade tänkt testa ett tag framöver, älskar och testa alldeles för mycket haha! Men ska bli kul och se hcg ökningen! Jag har både digitalt med veckor & digitalt tidigt hemma som jag ska ta nu imorgon på bim/mån! Är så rädd och bli besviken att de ska stå inte gravid bara för att mitt hormon kanske inte hunnit fördubblats än.. min förra graviditet som slutade i MA förra året plussade jag på bim+1 med digitalt veckotest och fick 1-2, sen fick jag missfall 1 vecka senare i vecka 5 :(

• Moa00

Grattis både @janbo och @ellinoro !! 

visst känns det overkligt? Man märker verkligen att det är många som börjat känna symptom i tid men att man tvekar!! Men tänk att vi nu faktiskt fått vårat +! 
    Har läst alldeles för många trådar här hos familjeliv under tiden som vi planerade att börja försöka! Detta var vårt riktiga första försök, dock har vi varit oskyddade i flera år men nu var det dags att pricka in på dagen! Vi myste cirka 2 dagar innan ägglossningen och inget mer.. varit så nervös att det inte skulle ta sig denna gång då det känns som att alla ligger så sjukt mycket kring ägglossning, men ja de ska ju räcka med 1 av alla dem miljoner små simmarna;) och ja det tog ju sig ändå :D

• Moa00
    Janbo skrev 2023-08-26 19:10:35 följande:
    Vilket test plussade du med? Min erfarenhet är att digital tidigt är väldigt känslig! Jag plussade med den (och den manuella tidigt på äl+10 / bim-6) 😃

Jag hade bim igår och plussade då med 2-3 på veckoindikator 🥰

Åh jag plussade med rfsu tidigt, fick samma sträck direkt idag också men ingen ökning, men måendet är SKIT haha, men är glad för dåligt mående=ofta positivt för en fortlöpande graviditet! Jag tänkte testa imorgon bitti med digitalt test, och på måndag morgon! Tog ett digitalt igår men det stog inte gravi? dock var det på eftermiddags urin och det var inte alls koncentrerat eller så, har bara fått positiva nu när ja kissat på morgonen!
  • Moa00
    Noelani skrev 2023-08-26 20:02:00 följande:
    Tack snälla! 

Jag såg er konversation om svaga/ tidiga test. Samma här. Använde RFSU testa ofta och fick plus 12 dagar efter ÄL. Svaga streck 3 dagar i rad på morgonurin men med en mindre ökning dag för dag. Tog ett test på em igår som var lika starkt dock. Men också svagt.

Fick gravid i eftermiddags på CB digital så det känns ändå lovande. 

Har inga symptom förutom en förhöjd puls som fladdrat upp ett par gånger..

Har ni andra redan illamående? 
    Åhh!! så himla härligt!!
    jag mår fruktansvärt.. tvingade mig till jobbet idag, har knappt sovit på hela natten, kissar jätteofta, illamående och hunger, känns precis som min förra graviditet innan jag visste jag var gravid! Svårt och sätta ord men känner mig äckligt mätt, men ändå hungrig? Illamående tryck i magen typ som magkatarr och så uppblåst och gasig i magen, mina bröst ömmar också och har ilat lite mellan bena också! Samt huvudvärk i 2 dagar nu :/ men det är ju så värt det! 
  • Moa00

@noelani 

Detta är mitt första barn! Min förra graviditet slutade i tidigt MA! Graviditeten då var inte planerad men inte förhindrad, särskilt när vi insåg att ägglossningen var dagen efter myset haha!! Men hade ingen tanke alls då att jag var gravid, gick runt en hel vecka på jobbet ungefär och var svullen om magen, hade som magkatarr o illamående o fick extremt hunger, behövde spy nästan runt lunchen men trodde de berodde på att ja jobbade morgonpass på jobbet och kroppen var ovan att äta frukost/lunch tidigt! Haha men ja på lördagen kom riktigt grovt illamående, sen på söndagen plussade jag med digitalt! Helgen efter kom missfallet..🙁

men jag känner igen mig i allt annat, känner mig hel konstig, kan inte släppa det, vi skulle precis äta sen middag (Thaimat) och jag bara kände hur ja ville spy men fortsatte äta.. det är sjukt hur kroppen beter sig! Mina bröst och vårtgårdar är otroligt svullna och färgen känns lite lite mörkare! ????🥹

• Moa00
    Noelani skrev 2023-08-26 21:43:13 följande:

Moa00,

Had tråkigt att höra om ditt missfall ❤️ Men fint att se att ni lyckats igen 🙏 Tog det lång tid? 

Jag känner knappast av någonting förutom då lite förhöjd puls.. men det kommer väl, är ju ff väldigt tidigt! 

Vi återförde 2 embryon också så det blir en lång väntan till ultraljudet i v.7 för att veta om det är en eller två därinne 😅

Åh Tack så mycket!! 😊
    Nej.. missfallet skedde i maj förra året så det var ett bra tag sen, men detta var vårt första försök då vi ville försöka börja barnaskapandet mot våren/sommaren 2024, och ja nu är vi ju beräknade i maj, var inte beredd på att det skulle gå så fort! Men är så sjukt glad och tacksam!! sen hoppas jag bara att det fortlöper!!

så fantastiskt med din resa, och så spännande!! Hur känner du ang om det skulle vara två? min sambo är fortfarande i chock trots han visste vad vi skulle försöka oss på🤣 fortfarande overkligt för oss båda😍
  • Moa00
    Är det nån av er som har bra koll på dehär med tidigt ultraljud? Kan självklart betala för det, men är det någon av er som har nå tips/metod för att kanske lyckas få göra ett tidigt ultraljud och (kanske) undgå betalning?🤣 känns som jag hört så många säga att dom fick göra det gratis osv, men hur?😆 då menar jag alltså i vecka 7, annars brukar det väl vara runt vecka 12 Har jag för mig!😊
  • Moa00
    Noelani skrev 2023-08-26 22:28:25 följande:

Moa00,

Ja man blir fan helt chockad... så svårt att ta in ❤️ Skönt att det klaffade med så ni planerade. Jag känner att gravid nu är rätt behändigt (slippa de varmaste månaderna) och sen bebis i början på maj innan det blir för varmt...

Det skulle såklart vara lite läskigt med tvillingar men samtidigt är det också det vi verkligen vill. Jag kommer, om allt går som det ska vara bara några månader från 41 år vid födseln och man rekommenderar inte IVF förrän 12-18 månader efter. Chansen att vi skulle lyckas igen vid 42.5 år känns liten. Vet inte heller om jag skulle orka gå igenom det igen om vi fått ett barn. Det är en fruktansvärd berg- och dalbana 🥲💔 För att inte tala om priset.. hittills har vi lagt 150.000 kr typ.

Jag vet inte ang tidigt UL.. Vi har ett i v7 som ingår vid IVF men jag har förstått att det är i det tidigaste laget och att man inte kan se så mycket tidigare än så. Men jag tänker att det borde väl räcka med att ringa barnmorskan och säga att man har väldigt ont eller något ? Eller bara tjata ? 😅

Förstår verkligen det! Är det erat första ivf försök? Helt fantastiskt att det gått vägen oavsett vad! Så glad för din skull!🙏🏼 det är ofantliga pengar men i slutet så kommer det inte vara mer än värt det såklart!!

jaa jag tänker lite så jag också🤣🥲 får väl tjata lite isåfall! oavsett vad så kan man ju testa med stickor o se så hcg finns kvar! Men skulle va så kul o få se något innan vecka 12😍
  • Moa00
    Noelani skrev 2023-08-26 22:37:43 följande:
    Nej vårt tredje försök. Vi skulle eg fått det betalt via staten men blev nekade pga platsbrist.  Så oerhört orättvist! Plus att de gjorde att vi väntade i kön i över ett år i onödan..  

Ja v 12 känns långt bort.. v.7 känns också långt bort..  förstår dig helt! Men jag tror om du ringer och visar stor oro så lär de ju hjälpa dig.. 

Undrat vad det kostar privat annars   ? 

Åh jag förstår!! Så tråkigt! Håller alla tummar för er och nu är det eran tur😍

jag med?? Har försökt googla fram men lyckas inte riktigt😆 någon som läser tråden som kanske vet?? 

• Moa00

Det som inte fick hända hände just.. började blöda😭 tog dessutom ett digitalt imorse och det visade negativt.. vet inte om detta nu vart en kemisk graviditet.. haft svaga streck alla dessa 3 dagar framtills idag, och har mått skit och märkt det varit något😓 kommer fortfarande hålla mig här i tråden o läsa er andra.. förhoppningsvis får vi ett nytt försök om 1-2 veckor, och då blir de ish bf slutet på maj ist för början av maj🥺

• Moa00

Ja det känns så skit alltså.. men inget man kan göra något åt! Bara och ta nya tag🥹

• Moa00

Tack alla ni för omtanken! Agh de känns så pissigt haha svårt och beskriva, mådde så dåligt igår efter jobbet, gick och la mig i tid för jag var så taggad på att vakna och ta dedär digitala testet och fler test stickor, och så var de helt total blankt! har haft mensvärk i flera dagar, stog först min mens skulle kommit i torsdags, men mina cyklar brukar vara runt 24-30 dagar långa, och förra månaden var den bara 23 dagar så då trodde min app ja skulle ha de i torsdags antar jag! Brukar oftast få mensvärk efter första droppen kommer, men nu har ja hafr de konstant, och idag kände jag bara att de va blött mellan bena.. och ja de va mycket direkt, inga klumpar eller så, under dagen har de även varit lite slemmiga, vilket jag aldrig brukar ha! Äl är beräknad 8 sept nu, sen får jag testa så får vi se om det blir exakt den dagen eller inte!! Men förhoppningsvis så får vi en maj bebis också! En juni, juli augusti och alla andra är också så välkomna! 🤞🏻😍 jag är ju bara 23 år.. men har drömt om detta sen jag varit liten, och äntligen så är jag och min sambo tillfreds med vardagen, hund & lägenhet och livet känns komplett och min sambo är äntligen redo för att tillsammans med mig göra detta! 🙏🏼 kram på er alla!

• Moa00

Hej alla underbara!! Så kul att tråden flyter på!
    Har velat ta veckan till att vila och fokusera på jobb och mående! Stort grattis till er alla nya som kommit in i tråden!

Dessvärre var de kemiskt missfall denna gång, plussade ju den 25 på fre morgon, ett svagt streck, sen lör 26 var det samma, samt söndag blev de svagare :( och ja började blöda kring då bim var! Är dock väldigt glad att jag fick ett positivt test iallafall och att befruktning o allt gick vägen på vårt första riktiga försök nu! Har blödit som en galning denna vecka, väldigt klumpigt osv, vilket jag hade den gången jag fick missfall i vecka 5! Brukar ha kraftig mens men tkr denna mens stack ut rejält i jämförelse med senaste månaderna! Men hur som haver så mår jag bra nu idag tors 31 augusti!
    Ägglossning beräknad 2sept! Så 1 vecka kvar nu ungefär och förhoppningsvis kommer det bli en maj bebis ändå!!😊

är det någon annan som haft kemiskt missfall? När plussade ni innan bim och hur såg testerna ut? Hur mådde ni efter?

jag försöker bara tänka på att jag inte kan påverka det, har gjort allt jag kan, äta mina vitaminer, vilat och må bra men får man missfall så får man.. håller huvudet högt än så länge ❤️

kram!! 

• Moa00

Hej alla!! Var tvungen att kika in här i tråden som jag skapade i augusti, jag tog avstånd från gruppen då det verkade som jag hade en kemisk graviditet! Men!! JAG ÄR GRAVID!! Har bf i juli!! Är så otroligt lycklig!! Plussade nu 2 månader senare, på äl+8.  bim idag, och har redan slagit om till 2-3 på testen! 
    Blir så glad av att se att det går bra för er alla! <3 stora lyckoönskningar och kämpa på!! Kramar till er alla!!

(liten bild på mitt test från idag!

• Moa00

Tack alla för fina grattis!! Är så glad och lycklig!! Ultraljud om 1 vecka! 🙏🏼😍❤️ illamåendet har slagit till riktigt ordentligt nu också! Är så glad och tacksam! Hoppas ni alla mår bra? Har ni gjort någon grupp på facebook? Kram kram
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!