• EmKayBee

Gravid med BF MAJ 2024!!

Plussade idag. Känns så sjukt och helt overkligt, fått kolla testen flera gånger idag för att försäkra mig om att jag inte inbillar mig trots att ena är ett digitalt. Är på äl+9 eller 10, bim 4-5/8 så det är väldigt tidigt och jag oroar mig för att få en kemisk graviditet.

Vi har egentligen inte börjat försöka än men inte heller undvikit och jag har längtat efter barn i typ 10 år nu. 

Har haft ömma bröst i ett par dagar, ökad aptit (äter och fortsätter vara hungrig men sen är jag helt plötsligt så mätt att det känns som jag ska spy istället) och idag har det gjort ont i magen till och från. 

Clearblue ultratidigt digitalt
    Babyplan testa tidigt 
  • EmKayBee

Tack till er som skrivit grattis och grattis till alla er andra! Hjärta

Jag har testat varje dag och testen blir starkare men igår kväll på äl+11 eller 12 började jag få mer ont som mensvärk och det var rött blod på pappret när jag torkade mig. Var helt förstörd och gick och la mig ganska snabbt därefter, kom lite i bindan jag satte i då på kvällen men har inte kommit en massa under natten och idag är det än så länge bara liiite brunt blod när jag torkar mig. Är så orolig nu.
    Håller tummarna för att allt går bra för oss allihopa 

• EmKayBee
    Noelani skrev 2023-09-02 17:44:10 följande:
    Supervanligt med blödningar i början! Det kan vara allt från slemhinnor som är sköra och brister till annat ofarligt. Att du inte blöder så mkt är ju ett bättre tecken. Hur ser det ut idag?
    Abrakadbra skrev 2023-09-02 12:11:56 följande:

Jag har äntligen plussat efter att försökt i ca 5 års tid. Blev gravid och fick ett MA förra våren. Har inte blivit gravid sedan dess.
    Kommer inte kunna slappna av innan jag gjort ett tidigt ultraljud och sett att hjärtat tickar. För det gjorde det inte sist...

BF 9/5 !

Fick lite brunt blod i trosskyddet igår och liiiite på pappret varje gång jag torkade mig men det blev mindre och mindre under dagen. 

Abrakadbra skrev 2023-09-02 12:11:56 följande:

Jag har äntligen plussat efter att försökt i ca 5 års tid. Blev gravid och fick ett MA förra våren. Har inte blivit gravid sedan dess.
    Kommer inte kunna slappna av innan jag gjort ett tidigt ultraljud och sett att hjärtat tickar. För det gjorde det inte sist...

BF 9/5 !

Grattis! {#emotions_dlg.flower}  Håller tummarna för dig

Har ni andra ringt BM än? Jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag är gravid så känns så sjukt att ringa dit. 

• EmKayBee

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket

BF 8/5
    Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 

BF 9/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket

BF 13/5

EmKayBee, 26år, första barnet

• EmKayBee
    Loidi skrev 2023-09-03 08:08:45 följande:

EmKayBee,

Fick lite brun flytning 2 dagar, men blev mindre och har varit borta i en vecka nu ☺️ får starkare plus varje dag. Imorse testade jag dock inte. 

Har officiell testdag nu på onsdag, så väntar tills dess och ringer kliniken då ☺️

Jag hade en röd liten blödning i fredags kväll och igår var det som jag skrev ovan. Än så länge blir testen fortfarande starkare. Håller tummarna att det vill stanna för oss båda Hjärta

Janbo skrev 2023-09-03 08:14:51 följande:

Jag ringde i förra veckan, fick inskrivning den 19/9. Jag är då i 7+4. Jag ska fråga om tidigt ul då också, har möjlighet att boka privat i närheten också 😊 Vill gärna veta om allt ser bra ut, det ska även bli spännande och se om man hade rätt i vilken dag ägglossning skedde 😂

Jag har BIM på mån eller tis och funderar på att ringa typ då nån gång. Men vad säger man ens? 

Vad spännande! Ja man vill ju gärna se så allt ser bra ut, hoppas att du får ett via vården. Jag tänkte också försöka få ett tidigt ul och annars bokar jag nog privat.

• EmKayBee
    Janbo skrev 2023-09-03 08:53:05 följande:

*Hej jag skulle vilja boka ett inskrivningssamtal* 
    *Hej! Ja men vad spännande.. grattis!!*
    *Ja, ?. Ehhehe tack?.. (mycket märklig känsla)*

Så var mitt samtal 😂😂😂

Jag ringde en vecka efter bim, hade en kemisk i juli så ville avvakta liiiiite😊

Hahah, måste vara så overkligt samtal. Jag har ju typ inte ens fattat själv att det är på riktigt.

Jag förstår att du ville vänta lite då, jag tycker det känns tidigt för mig att ringa snart men är samtidigt så otålig och vill göra det på en gång.

Abrakadbra skrev 2023-09-03 12:32:30 följande:

Jag som är testnarkoman testade gravtest idag igen (BIM+3 tror jag!) och tycker det är väääldugt svagt... hur ser era ut?

En till testoman här! Såhär ser mina ut, dom, rosa är babyplans tidiga och dom gröna är graviditetskollens vanliga. Har bim imorgon eller tisdag. 

Bruno97 skrev 2023-09-03 14:41:11 följande:
    Vecka 5 (4+4)

vecka 4; Nästäppa inträffades. Trodde jag var sjuk men jag kände mig pigg så kändes konstigt för ingeting mer blev det.

vecka 5 (innan plusset); nästäppa, dålig Sömn, ingen mens, hungrig.

vecka 5 (plussade); dålig sömn, spänning/mensvärk/svullen mage, kissnödig väldigt ofta, hungrig, ömma bröst.

vecka 5 (4+4) Idag; sov 8h, hungrig, känner mig uppblåst, pyttelite öm om brösten.

jag hoppas verkligen på de bästa ❤️

❤️uppdatera gärna själva hur era veckor har/ser ut❤️

Är i vecka 4 (3+5)

Innan jag plussade hade jag ömma bröst i 3 dagar, sen 2 dagar innan plus har jag haft ökad aptit och svårt att somna + vaknar runt 4/5 varje dag.

Efter plus har jag känt mig småsjuk till och från med huvudvärk, halsont och täppt långt upp i näsan, molvärk, en liten bödning, halsbränna, trötthet, irriterad och känner att jag behöver kissa ofta. Men får typ för mig att jag inbillar mig en massa symptom, hahah. 

pannkakssmet skrev 2023-09-03 15:14:24 följande:
    Jag ringde i torsdags, kändes lustigt att säga "jag är gravid" när man inte riktigt har fattat det själv 😅
    Men hon var jättetrevlig, ställde lite frågor och sedan fick jag en tid för ett digitalt hälsosamtal den 20/9. (Är i v.8 7+3 då om jag räknat rätt!) Gissar att inskrivning sker några veckor efter det 😊

Kollade även med en privatklinik, de erbjöd ultraljud från v.6-7 då man oftast kan se hjärtslag, men ville man se lite mer så skulle man komma v.8-9. Skulle få en tid efter helgen 🥰
    Är så nervös!!!

Ja alltså kan tänka mig att det måste vara ett så overkligt samtal. Funderar på att ringa på mån/tis när jag har bim men jag vet inte om det är för tidigt. 

Jag tror man kan boka från vecka 6 här.
    Vad spännande med en tid så snabbt, lycka til! 

• EmKayBee
    Emmadagar skrev 2023-09-06 10:39:47 följande:

Hej!
    Jag hoppar gärna in här. Plussade här om dagen och BF är 12/5.
    Jag är 37 år (3 barn sedan innan). Min sambo har inga barn.
    Vi har aktivt försökt sedan december. Fick göra en fertilitets utredning som visade att jag var tipp-topp men min man hade obefintligt antal spermier. Vi gjorde ytterligare ett spermaprov som var ännu sämre, varpå läkaren sa att vi hade 1/400 chans att bli gravida själva.
    Sista spermaprovet gjordes 15/8 och var något bättre men fortfarande under det lägre gränsvärdet. Remiss för IVF/ICSI skrevs. Vi ville inte vänta på den region finansierade vården så vi hade varit i kontakt med Livio och skulle påbörja hormonbehandling vid mensstart (förväntad mens 4-7/9.)Vi hade sex varje-varannan dag och här om dagen gjorde jag ett ÄL test som var starkt positivt. Ringer till min sambo och berättar. Varpå vi gör ett grav-test via Facetime som är positivt. Går och köper ett digitalt CB på lunchen och ringer sambon på Facetime igen och det visar också positivt. 
    Detta är ett mirakel, vi är så tacksamma och glada :) Precis innan vi skulle påbörja privat behandling hos Livio.

RobertalaLo skrev 2023-09-06 10:49:32 följande:

Plussade i måndags 🙏 äntligen! har haft ett otroligt långdraget MA tidigare i år så känns nästan overkligt att vara gravid igen. Beräknad 7/5-2024❤️ hoppas innerligt att lillen stannars hos oss denna gång! Mina första symtom var lotionaktiga flytningar från ÄL till BIM. Lycka till alla⭐️

Stort grattis till er båda! {#emotions_dlg.flower}

Jämtlandsdonna skrev 2023-09-06 18:43:12 följande:

Hej Alla,

Har följt er och tänkt skriva. 
    Hade beräknat datum 4/5. Men idag har jag börjar blöda rikligt.. samma dag som jag fick missfall förra gången. 

Mitt 3e IVF försök. 

Håll tummarna för mig!

Håller tummarna Hjärta

• EmKayBee
    Anonym (Efterlängtat syskon) skrev 2023-09-06 20:36:04 följande:
    Jag gjorde en men insåg att det inte är så bra kanske o dela länken offentligt så den länken jag la ut tog jag inaktiverade jag.

Om någon vill ha länken till Majblomman 2024
    Så skicka ett pm eller skriv så skickar jag ett pm 🌟

Skicka gärna länken till mig Glad

Lollo94 skrev 2023-09-07 06:25:17 följande:

Hejsan alla blivande mammor!
    Jag plussade för några dagar sen.😍 bf 10maj❤️ blir min 3dje bebis❤️ 

Grattis och välkommen!

• EmKayBee

Hej igen!

Var med och skrev lite här i början av graviditeten men sen blev det inte att jag var in här, är det någon som skulle kunna skicka länken till fb gruppen? Glad

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!