Janbo skrev 2023-09-03 08:53:05 följande:
*Hej jag skulle vilja boka ett inskrivningssamtal*
*Hej! Ja men vad spännande.. grattis!!*
*Ja, ?. Ehhehe tack?.. (mycket märklig känsla)*
Så var mitt samtal 😂😂😂
Jag ringde en vecka efter bim, hade en kemisk i juli så ville avvakta liiiiite😊
Hahah, måste vara så overkligt samtal. Jag har ju typ inte ens fattat själv att det är på riktigt.
Jag förstår att du ville vänta lite då, jag tycker det känns tidigt för mig att ringa snart men är samtidigt så otålig och vill göra det på en gång.
Abrakadbra skrev 2023-09-03 12:32:30 följande:
Jag som är testnarkoman testade gravtest idag igen (BIM+3 tror jag!) och tycker det är väääldugt svagt... hur ser era ut?
![](https://www.familjeliv.se/gallery/image/5401356/full_600/phpNb9QG595320.jpg)
En till testoman här! Såhär ser mina ut, dom, rosa är babyplans tidiga och dom gröna är graviditetskollens vanliga. Har bim imorgon eller tisdag.
Bruno97 skrev 2023-09-03 14:41:11 följande:
Vecka 5 (4+4)
vecka 4; Nästäppa inträffades. Trodde jag var sjuk men jag kände mig pigg så kändes konstigt för ingeting mer blev det.
vecka 5 (innan plusset); nästäppa, dålig Sömn, ingen mens, hungrig.
vecka 5 (plussade); dålig sömn, spänning/mensvärk/svullen mage, kissnödig väldigt ofta, hungrig, ömma bröst.
vecka 5 (4+4) Idag; sov 8h, hungrig, känner mig uppblåst, pyttelite öm om brösten.
jag hoppas verkligen på de bästa ❤️
❤️uppdatera gärna själva hur era veckor har/ser ut❤️
Är i vecka 4 (3+5)
Innan jag plussade hade jag ömma bröst i 3 dagar, sen 2 dagar innan plus har jag haft ökad aptit och svårt att somna + vaknar runt 4/5 varje dag.
Efter plus har jag känt mig småsjuk till och från med huvudvärk, halsont och täppt långt upp i näsan, molvärk, en liten bödning, halsbränna, trötthet, irriterad och känner att jag behöver kissa ofta. Men får typ för mig att jag inbillar mig en massa symptom, hahah.
pannkakssmet skrev 2023-09-03 15:14:24 följande:
Jag ringde i torsdags, kändes lustigt att säga "jag är gravid" när man inte riktigt har fattat det själv 😅
Men hon var jättetrevlig, ställde lite frågor och sedan fick jag en tid för ett digitalt hälsosamtal den 20/9. (Är i v.8 7+3 då om jag räknat rätt!) Gissar att inskrivning sker några veckor efter det 😊
Kollade även med en privatklinik, de erbjöd ultraljud från v.6-7 då man oftast kan se hjärtslag, men ville man se lite mer så skulle man komma v.8-9. Skulle få en tid efter helgen 🥰
Är så nervös!!!
Ja alltså kan tänka mig att det måste vara ett så overkligt samtal. Funderar på att ringa på mån/tis när jag har bim men jag vet inte om det är för tidigt.
Jag tror man kan boka från vecka 6 här.
Vad spännande med en tid så snabbt, lycka til!