• Bruno97

Gravid med BF MAJ 2024!!

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket

BF 8/5
    Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 

BF 9/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket

BF 9/5
    Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)

BF 13/5
    EmKayBee, 26år, första barnet

BF 7/5
    Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.

• Bruno97
    Vecka 5 (4+4)

vecka 4; Nästäppa inträffades. Trodde jag var sjuk men jag kände mig pigg så kändes konstigt för ingeting mer blev det.

vecka 5 (innan plusset); nästäppa, dålig Sömn, ingen mens, hungrig.

vecka 5 (plussade); dålig sömn, spänning/mensvärk/svullen mage, kissnödig väldigt ofta, hungrig, ömma bröst.

vecka 5 (4+4) Idag; sov 8h, hungrig, känner mig uppblåst, pyttelite öm om brösten.

jag hoppas verkligen på de bästa ❤️

❤️uppdatera gärna själva hur era veckor har/ser ut❤️
  • Bruno97
    Noelani skrev 2023-09-03 15:04:45 följande:
    Vilket fint initiativ! Vad fint att se någon fler som inte har tex grovt illamående. Jag har känt mig lite nojig över det...som att något är fel... Även fast det står överallt att det inte betyder något sånt.

Jag plussade i 3+4 och dagarna innan hade jag en ihållande huvudvärk i 3 dygn. Möjligen biverkning från progesteronet jag tar iom IVF.

Sen dess har jag inte haft några ömma bröst eller känt mig uppsvullen eller något större på något sätt. Pyttelitet illamående som blivit hjälpt av att äta något litet. 

I torsdags tappade jag matlusten dock och de håller i sig. Kan dock äta men inget smackar särskilt gott. Inte äckligt heller, mer trist.. Föredrar saker utan mat. Lite dålig i magen som lika gärna skulle kunna vara att jag ätit lite dåligt som tex vitt bröd och kex..

Jag är i vecka 6 (5+0) nu.

Någon annan som är lika långt gången eller längre och inte heller har så mycket känningar?
    Ja se om de är fler som går och har samma symtom Och kanske kan hjälpa varandra med tips och råd.

när jag fick mf för ett år sen då var jag väldigt yr och lite illamående så skönt nu att slippa de även om de oroar en också. man oroar sig till allt innan v12 Så vill bara att tiden ska gå lite snabbare nu 😃 

vi håller både tummar och tår för en lyckad graviditet ❤️
  • Bruno97
    Abrakadbra skrev 2023-09-03 15:44:46 följande:

Så roligt att höra om era symtom tjejer!

V.5 (4+3)
    Lätt öm i brösten, lite molvärk som kommer och går. Nästäppa och dålig sömn (var dock rejält trött efter ÄL men nu går det knappt att sova) känner mig även helt slut i benen när jag t.ex. går i en trappa.

Jag vågar inte ringa och skriva in mig då jag varit med om en del missfall... tänker att jag ringer om någon vecka eller två. Är det dumt? Är så trött på att ringa tillbaka och avboka gång på gång och vågar inte känna att det är på riktigt än...

Ja eller hur :)

skönt att de inte är mer än så. Men förstår även oron. Jag som heller inte har mycket är orolig.

jag skulle alltid ringa för mycket än för lite. De är ju de dom finns till för tänker jag. Håller tummarna för dig
  • Bruno97
    EmKayBee skrev 2023-09-03 17:48:30 följande:

Hahah, måste vara så overkligt samtal. Jag har ju typ inte ens fattat själv att det är på riktigt.

Jag förstår att du ville vänta lite då, jag tycker det känns tidigt för mig att ringa snart men är samtidigt så otålig och vill göra det på en gång.

Abrakadbra skrev 2023-09-03 12:32:30 följande:

Jag som är testnarkoman testade gravtest idag igen (BIM+3 tror jag!) och tycker det är väääldugt svagt... hur ser era ut?

En till testoman här! Såhär ser mina ut, dom, rosa är babyplans tidiga och dom gröna är graviditetskollens vanliga. Har bim imorgon eller tisdag. 

Är i vecka 4 (3+5)

Innan jag plussade hade jag ömma bröst i 3 dagar, sen 2 dagar innan plus har jag haft ökad aptit och svårt att somna + vaknar runt 4/5 varje dag.

Efter plus har jag känt mig småsjuk till och från med huvudvärk, halsont och täppt långt upp i näsan, molvärk, en liten bödning, halsbränna, trötthet, irriterad och känner att jag behöver kissa ofta. Men får typ för mig att jag inbillar mig en massa symptom, hahah. 

pannkakssmet skrev 2023-09-03 15:14:24 följande:
    Jag ringde i torsdags, kändes lustigt att säga "jag är gravid" när man inte riktigt har fattat det själv 😅
    Men hon var jättetrevlig, ställde lite frågor och sedan fick jag en tid för ett digitalt hälsosamtal den 20/9. (Är i v.8 7+3 då om jag räknat rätt!) Gissar att inskrivning sker några veckor efter det 😊

Kollade även med en privatklinik, de erbjöd ultraljud från v.6-7 då man oftast kan se hjärtslag, men ville man se lite mer så skulle man komma v.8-9. Skulle få en tid efter helgen 🥰
    Är så nervös!!!

Ja alltså kan tänka mig att det måste vara ett så overkligt samtal. Funderar på att ringa på mån/tis när jag har bim men jag vet inte om det är för tidigt. 

Jag tror man kan boka från vecka 6 här.
    Vad spännande med en tid så snabbt, lycka til! 

Ja man letar gärna efter symtomen för att verkligen fatta och förstå för man blir typ rädd om de inte finns några som att de avtar och de då kan bli mf. förstår dig helt. Så jobbigt att alla fungerar olika att man aldrig kan veta hur de kan gå.
  • Bruno97

Min RFSU test var väldigt starkt. Enda testet jag gjort.
    men de sägs ju att, kommer de ett streck oavsett så är man gravid?
  • Bruno97

Om man får jätte starkt på sin sticka men sen en vecka senare tar test igen och de visar svagt är de då tecken på missfall eller är de bara så de kan vara beroende på dag? Känns om jag inte har några symtom alls längre från att ha en hel del så blir lite orolig om en sticka kan ge mig svar eller om jag måste invänta blödning?

• Bruno97
    Janbo skrev 2023-09-06 00:26:14 följande:
    Det kan vara missfall på gång MEN det kan också vara den så kallade hook-effekten. Hur långt efter bim och äl är du? Håller såklart alla tummar jag har ❤️
    Är i vecka 6 (5+1) men pratade med barnmorskan idag och hon sa de att vissa kommer ha en jätte bra graviditet där man inte känner något. Så får hålla tummarna. Har inte tagit ett mer test. Tänker att blir de mf så är de meningen med det. Även om de skulle bli väldigt tråkigt besked.
  • Bruno97
    pannkakssmet skrev 2023-09-07 19:30:47 följande:
    Det står att endast medlemmar kan se vilka som är med i gruppen, och att gruppen är dold så att endast de som blir inbjudna kan hitta den. Testade att gå in på sambons telefon och se om han kunde se om jag var med i någon grupp men det syntes inget, han kunde inte hitta gruppen heller så är nog lugnt 😅
    Risken med fb-grupp är ju om någon från samma område/krets också är med och då blir avslöjad innan man ens gått ut med det.

jag joinar gärna gruppen vid vecka 12 😃
  • Bruno97

Någon mer än jag som typ mår jättebra och känner inte av några symtom alls? kan man må så här bra? i vecka 5 kände jag alla möjliga symtom såsom kissnödig, täppt näsa, hunger, molande värk osv. Men nu ingenting Knappt. Svårt att veta om jag är trött för trött är jag i vanliga fall. Ingen blödning har kommit heller, tur är. MEN kan de vara annat? Har nu varit såhär i typ 4-5 dagar.

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!