Linnski skrev 2023-10-07 23:26:29 följande:
Hej!
jag har besökt gynakuten två gånger och varje gång kollade dom med vaginalt med ultraljud dels för att se hur det ser ut (kan ju vara cysta eller annat som spökar) men också för att se fostret! Tycker det känns sjukt att du inte har fått det? Är också jobbigt att man ska behöva stå på sig.. Har verkligen upplevt världens sämsta människor och världens bästa på gynakuten. jag tycker du ska åka in imorgon! Dels för att minska din oro samt att det är skönt att få veta vad som händer! Hoppas verkligen att allt går bra! ❤️
De har ju tyvärr ingen gynakut här så fick åka in via den vanliga akuten. Så troligtvis människor som absolut inte jobbar med detta och visste inte alls vad de behövde göra troligtvis. Därav tyckte jag att gyn ändå kunde ta in mig när jag sen ringde dom men nopp. De hänvisade mig bara till att gå till privata kliniker om jag ville se ultraljud om allt var okej, sååå jävla sjukt.
INFO
ringde 1177 där de säger att de är nog ingen fara då jag inte har smärta smärta utan bara blödning som kan vara att fostret förflyttat sig och då kan de bli en blödning. Fick heller inte stressa nu så vet inte riktigt vad de innebär men ska bara sitta framför tvn imorgon och äta god mat och försöka tänka på annat (försöka iafall).
Men skulle de bli värre och jag skulle få klumpar samt smärta så skulle jag ringa igen annars avvakta till måndag och ringa min barnmorska och se vad hon säger ifall hon kanske kan göra hjärtslag iafall om hon inte kan få in mig på gyn. För jag sa att 3,5 vecka att vänta tills jag ska få veta är alldeles för lång väntan och en stor onödan av oro om de nu skulle visa sig vara bra. Skulle de visa sig vara mf så får jag ändå beskedet nu och kan slippa tänka på de också. Så känner att oavsett svar så vill jag veta de nu Inte om 3,5 vecka. Så hoppas min barnmorska kan förstå och hjälpa mig. Uppdaterar mer imorgon om allt och även hur samtalet med bm går på måndag. Tack för ert stöd ❤️