Inlägg från: Abrakadbra |Visa alla inlägg
  • Abrakadbra

Gravid med BF MAJ 2024!!

Jag har äntligen plussat efter att försökt i ca 5 års tid. Blev gravid och fick ett MA förra våren. Har inte blivit gravid sedan dess.
    Kommer inte kunna slappna av innan jag gjort ett tidigt ultraljud och sett att hjärtat tickar. För det gjorde det inte sist...

BF 9/5 !

• Abrakadbra

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket

BF 8/5
    Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 

BF 9/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket

BF 9/5
    Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)

BF 13/5
    EmKayBee, 26år, första barnet

Jag som är testnarkoman testade gravtest idag igen (BIM+3 tror jag!) och tycker det är väääldugt svagt... hur ser era ut?

• Abrakadbra

Så roligt att höra om era symtom tjejer!

V.5 (4+3)
    Lätt öm i brösten, lite molvärk som kommer och går. Nästäppa och dålig sömn (var dock rejält trött efter ÄL men nu går det knappt att sova) känner mig även helt slut i benen när jag t.ex. går i en trappa.

Jag vågar inte ringa och skriva in mig då jag varit med om en del missfall... tänker att jag ringer om någon vecka eller två. Är det dumt? Är så trött på att ringa tillbaka och avboka gång på gång och vågar inte känna att det är på riktigt än...

• Abrakadbra
    Noelani skrev 2023-09-03 15:52:20 följande:
    Har du fått progesteron utskrivet med tanke på flera tidigare missfall? 
    Nej jag är precis under missfallsutredning (har inte blivit gravid sedan mitt senaste MA för 1.5 år sedan) och de pratade om att jag möjligen skulle börja ta trombyl (blodförtunnande). Aldrig tal om progesteron men det låter ju klokt. Måste nog ringa barnmorskan trots allt
  • Abrakadbra

Nu testade jag igen.
    Med cb digital står det fortfarande gravid men är inställd på missfall igen. Har symtom men strecken blir inte starkare än såhär :(
    Första testet i fredags och sista idag söndag.
    Blir så ledsen

• Abrakadbra
    Noelani skrev 2023-09-03 19:44:50 följande:
    Den sista du har där (röda) ser ut att vara från rfsu? De är kända för att ge svaga streck tom långt efter bim...
    Jag skulle lita mest på cb digital.

Håller tummarna för att det håller i sig ❤️
    Vad skönt att höra. Tack för svar Noelani. Är dock ändå så orolig nu så undrar vad för test ni andra har använt? Jag försöker lita på mitt digitala test Solig
  • Abrakadbra
    Lele88 skrev 2023-09-04 08:04:58 följande:

Jag är också en testmissbrukare just nu och var väldigt nedstämd igår för jag inte ser en så stor stegring. Fick så stor stegring första dagarna men senaste tycker jag att inte att det ökar.😔 Fick starkt på Bim sen svagare igen..? Men verkar bero lite på när jag kissar också.. har märkt att jag får starkare om jag inte tar första morgonurinen.. så kanske svårt att jämföra stegring då det är lite blandat första och andra kissen. De två längst ner är liksom från idag första och andra toalettbesöket... tog ett digitalt för att få någon slags ro och det har ju slagit om till 2-3 nu iaf. Får verkligen försöka hålla mig några dagar nu från att testa tror jag.

Så fint att se. Som de skriver ovan ska man inte oroa sig pga strecken. Men jag kan lugna dig med att mina test är betydligt svagare. Ska åka och köpa annat märke idag (jättedumt egentligen).

Vilken dag slog ditt test om till 2-3? 😊hur långt gången dvs
  • Abrakadbra

Enligt BM är jag i vecka 4+3 idag. Jag måste ha räknat lite fel. Nu köpte jag ett nytt test och gav mig även på mina digitala då jag köpte två pack sist.
    Testnarkoman må jag vara men kommer inte kunna sluta innan det visar starkare. Tycker inte strecket är starkt och de digitala visar som de gjorde för 4 dagar sedan.
    Några kommentarer? Är så sjukt orolig nu. Tycker inte symtomen är speciellt starka heller

• Abrakadbra
    Loidi skrev 2023-09-04 13:08:25 följande:
    Min kompis testade inte positivt på sticka förens v7(!) så jag tycker inte du behöver vara orolig ❤️
    Vad skönt att höra! Är nog mest orolig för att jag faktiskt testat positivt ett par dagar nu så det borde ju bli starkare.
    Nu ska jag vänta några dagar och se om blödning kommer eller om det blir starkare test. Återkommer. Hoppas du mår bra!
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!