Ellinoro skrev 2023-08-27 07:47:10 följande:
@Noelani
@Moa!
Stort grattis till er! Ni lyckades! Jag kan relatera att känslan är overklig. Det känns helt sjukt att man är i det själv när man sätt alla andra så länge.
Håller helt med er att man bara vill v. 12 ska bara hamna i land. Går för långsamt.
Man går ju och känner efter varje symptom och letat fel. Men man försöka bara njuta av känslan som moa säger att det är vårt +.
Nya gravid symptomer är att nu på morgonen två dagar i rad känner man sig som man är bakis när man vaknar. Huvudvärk, Frusen och lite ont i magen 😂
Behövs inte en utekväll här inte får det serverat ändå dagen efter 😂
Fråga första besöket till barnmorskan. Har man med sin partner eller inte? lite oklart
Tack snälla du! Och detsamma ❤️
Jag tycker det känns helt absurt att vänta till v12. Svårt att slappna av tills en barnmorska iaf sagt att allt ser bra ut.. Hade jag inte haft ett bokat i v.7 så hade jag nog betalat privat för att lugna nerverna.
Läste nu dock att de flesta missfall sker innan v6 så det är ju ganska snart och därefter känns v.12 inte allt för långt bort då nästa säkrare tidpunkt sker..
Hur gör ni med att berätta för familj? Eftersom vi försökt så länge och familjen vet om IVF vill jag gärna berätta rätt snart. Mannen är dock mer skeptisk till det. Jag tänker också att om något går snett är det ändock skönt med stöd. Kommer dock vänta med alla andra förutom mina 2 bästa vänner som redan vet.