• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

Bebis 2023,

Veckoindikatorna är kända för att slå om sent... De är inte alls pålitliga..  Jag fick inte 2-3 förrän ÄL26... trots att jag plussade väääldigt tidigt..  

Mina test blev aldrig starkare heller.. och aldrig så starka som teststrecket.. 

Men har 2 tidiga UL som visat tickade hjärta så det verkar inte varit något problem 💕

• Noelani

Trodde jag var skonad från graviditetsillamående då jag mått så bra fram till typ 8+0 (förutom någon enstaka dag) men nu har det dragit igång rejält. Är i v9+2 och sängliggandes nästan hela dagen. Någon som har samma? 

Blir sämre så fort jag reser mig upp och de enda som hjälper är att äta... 🤣 och då menar jag hela tiden..

Postanfen har inte hjälpt så har fått lergigan utskrivet och hoppas receptet kommer snart.. känns som tortyr att inte veta när det kommer gå över... 😭

• Noelani

Janbo, ja verkar vara så..hoppas hoppas! Idag mår jag dock mycket bättre så vet i fasiken om det är på väg att vända eller bara några tillfälliga timmar... inte fått receptet ännu så kan inte vara det.

Linnski, skönt att höra! Jag har exakt samma. Värst på em och kväll o kan typ vakna mitt i natten och må illa trots att jag sover haha... 

Idag är det lugnare dock.. inte fått ut medicinen ännu så kan inte vara det. Undrar om man bara kan ha tur att de vänder nu haha..
    Vilken vecka är du i nu? 

• Noelani

Janbo, ja verkar vara så..hoppas hoppas! Idag mår jag dock mycket bättre så vet i fasiken om det är på väg att vända eller bara några tillfälliga timmar... inte fått receptet ännu så kan inte vara det.

Linnski, skönt att höra! Jag har exakt samma. Värst på em och kväll o kan typ vakna mitt i natten och må illa trots att jag sover haha... 

Idag är det lugnare dock.. inte fått ut medicinen ännu så kan inte vara det. Undrar om man bara kan ha tur att de vänder nu haha..
    Vilken vecka är du i nu? 

• Noelani

Jag är inte så aktiv här just nu pga fruktansvärt illamående..men hur går det för alla er andra ? 

Imorgon går jag in i v.11 och 25% av graviditeten är förbi... hoppas verkligen illamåendet lägger sig snart.. det här är tortyr verkligen 😅

• Noelani

Hej alla fina! 
    Jag gick in i v12 idag och tänkte fira det med att logga in här 😅

Är så väldigt dålig flesta dagarna att jag knappt tar mig ur sängen men har en bättre dag idag så hoppas illamåendet håller på släppa taget lite.. 

Jag förstår fortfarande inte att jag är gravid. Kan helt enkelt inte ta in det. Någon annan som känner lika? 

Hejjar på er alla och hoppas ni mår bra ❤️

• Noelani
    cutepenguin skrev 2023-10-18 15:11:41 följande:

Är extremt nålrädd och har redan ångest inför när jag ska till BM nästa gång och ta blodprov i armen. Jag har aldrig gjort detta och är extremt nervös och orolig. Känns det något speciellt? Är det värre än att ta spruta eller är sticket ungefär lika? 😅 Det här är verkligen min fobi..

Det är mkt värre att ta blodprov. Sprutorna känns minimalt för nålen är så tunn och man sätter den inte i ett kärl. Kommer gå så bra ska du se ❤️
  • Noelani
    Noelani skrev 2023-10-18 15:27:16 följande:
    Det är mkt värre att ta blodprov. Sprutorna känns minimalt för nålen är så tunn och man sätter den inte i ett kärl. Kommer gå så bra ska du se ❤️
    Nä nu skrev jag helt tokigt.. Jag menar inte att det gör jätteont att ta blodprov..  Bara att det känns lite mer än sprutorna:) jag tog idag och det gick på 1 sek! 
  • Noelani

Äh dumt av mig igen.. gravidhjärna... Jag trodde detta var en IVF grupp och där tar vi ju massor med andra sprutor... Blodprov är enkelt och snabbt gjort ❤️

• Noelani
    cutepenguin skrev 2023-10-18 16:19:28 följande:

Har aldrig haft ett behov av att ta blodprov i armvecket hela mitt liv.. inte så att jag aktivt undvikit det. Men har bara aldrig inträffat? 😅 Sprutor har jag ju tagit, och när jag fick ett MA i juni var jag säker på att jag skulle behöva ta blodprov i armvecket. Men de tog bara i fingret, sen skötte min kropp missfallet själv. 

I vilka situationer har du behövt ta det förutom vid graviditet? 🥰 

Oj vilken tur du haft! 
    Jag tar typ blodprov i armvecket fler gånger per år och har gjort så länge jag minns... för att kolla olika värden och att man är frisk typ... 

Sen har man ju fått kanyl för smärtstillande på sjukhus och vid operation osv haha..

Jag tycker plåstret de sätter efter är värre än själva sticket vid blodprov.  🤣
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!