• Janbo

Gravid med BF MAJ 2024!!

Kul att du startade en tråd, jag tänkte göra det men har avvaktat 😅

Jag plussade svagt förra fredagen på äl+10 och är nu på äl+16 (bim+1).
    Jag blev gravid i juli och det blev dessvärre en kemisk graviditet så därför är jag mindre förhoppningsfull denna gång. Igår fick jag dessutom en liten färsk slemmig blödning som slutat nu (slempropp?) Har plussat väldigt starkt imorse så håller tummarna.

Jag har haft symptom sedan jag plussade: trött, lågt blodvärde, konstant hungrig, halsbränna.. och nu även illamående som kommer och går. Var illamående en timme på jobb igår 🤢😅 Har även stickningar och lite molande. Mår bra!

Jag är 34 och har inga barn sedan tidigare.

Ska vi göra en lista?

3/5 Janbo - första barnet

• Janbo
    Ellinoro skrev 2023-08-26 08:04:41 följande:

@Janbo 

Vi satt i lite liknande båt då. 
    3/5 har mitt app räknat ut med! 

Kan vara som du säger en slempropp men tydligen sa barnmorskan till mig att en nidblödning behöver inte vara alltid sådär rosa som man tänker sig. Plussade du igen på stickan är det nog ingen fara. 

Stort Grattis! 

Nid-blödning känns väl lite sent? Är i vecka 5 (4+1). Plussade ju för 8 dagar sen. Ska ringa mottagningen på måndag, behöver ändå boka en tid 😊

Tack och detsamma! 😃
  • Janbo
    Moa00 skrev 2023-08-26 16:57:48 följande:

Så himla roligt att ni alla plussat!! min mobil verkar inte vilja kunna svara på era meddelanden länkat så det får bli såhär!
     @jennjenn91 så roligt att vi är typ samtidigt! Jag känner exakt samma! har gått och känt i varje hörn o kant men inte vågat ta ut något i förskott! Plussade på dag 11 efter ägglossningen nu om jag räknat rätt, men har testat sen 8 dagar efter, o alla negativa tills igår! Började kännas hopplöst o började tro de var inbillning tillslut men igår kom dedär fina andra ljusa sträcket! Jag hade tänkt testa ett tag framöver, älskar och testa alldeles för mycket haha! Men ska bli kul och se hcg ökningen! Jag har både digitalt med veckor & digitalt tidigt hemma som jag ska ta nu imorgon på bim/mån! Är så rädd och bli besviken att de ska stå inte gravid bara för att mitt hormon kanske inte hunnit fördubblats än.. min förra graviditet som slutade i MA förra året plussade jag på bim+1 med digitalt veckotest och fick 1-2, sen fick jag missfall 1 vecka senare i vecka 5 :(

Vilket test plussade du med? Min erfarenhet är att digital tidigt är väldigt känslig! Jag plussade med den (och den manuella tidigt på äl+10 / bim-6) 😃

Jag hade bim igår och plussade då med 2-3 på veckoindikator 🥰
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-26 17:28:06 följande:

Äntligen en majtråd 🙏

Jag plussade i torsdags ❤️. Då vi gjort IVF vet jag inte exakt när BIM skulle vara men borde varit 4-6 dagar innan. 

Vi har försökt i 10 år och har svårt att fatta att det verkligen hänt! 

Och är såklart orolig att de inte skall hålla sig kvar 💔

Jag fyller på listan 😊

3/5 Janbo - första barnet
    4/5 Noelani - första barnet 
    Stor grattis, vilken lycka efter 10 år 💕
    Håller alla tummar!
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-26 20:02:00 följande:
    Tack snälla! 

Jag såg er konversation om svaga/ tidiga test. Samma här. Använde RFSU testa ofta och fick plus 12 dagar efter ÄL. Svaga streck 3 dagar i rad på morgonurin men med en mindre ökning dag för dag. Tog ett test på em igår som var lika starkt dock. Men också svagt.

Fick gravid i eftermiddags på CB digital så det känns ändå lovande. 

Har inga symptom förutom en förhöjd puls som fladdrat upp ett par gånger..

Har ni andra redan illamående? 
    Vilken dag innan bim plussade du då? Äl+12 med RFSU testa ofta är ju ett gott tecken! (starka hormoner).
    Jag tog mig förbi BIM igår 🥳 Fick MF förra månaden och det startade på BIM. När har/hade du BIM? 

Förhöjd puls/andfåddhet är ju definitivt ett vanligt symptom. Mitt illamående är inte ihållande men i fredags höll det i en hel timme 🤢 Idag har det liksom bara ?flaxat förbi snabbt? 😂
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-26 21:38:52 följande:

Janbo, 

Det var en bra fråga gällande BIM. Svårt att säga då man gör IVF och hela cykeln är stimulerad med hormoner. Egentligen kanske de inte heller är rätt att kalla äggplocket för ÄL men det är så jag räknar. Kliniken sa att jag skulle testa först 28/8 så de är väl ungefär då man kanske menar BIM. 
    Så då är det iaf 4 dagar innan :) 

Jag tycker dock också att de känns tidigt med rfsus testa ofta.. har läst massa att de brukar ge svaga streck även på bim. 

Är ju såklart riktigt orolig för missfall eftersom det både är enda plusset på 10 år och vi fått betala IVF privat... 

Vad tråkigt att höra om ditt MF men vilken lycka att lyckas bli gravid så snabbt efter 🎉 

Då är det nog som du säger, lite tidigt med testa ofta 😊
    Ja, vi hoppas verkligen såå att det går vägen..
  • Janbo
    Moa00 skrev 2023-08-26 22:57:23 följande:

Åh jag förstår!! Så tråkigt! Håller alla tummar för er och nu är det eran tur😍

jag med?? Har försökt googla fram men lyckas inte riktigt😆 någon som läser tråden som kanske vet?? 

Jag har kikat lite på Mama Mias priser (vi har en mvc/bvc via vårdcentralen och en Mama Mia i den här lilla orten).
    Det verkar ligga på 700-1000 kr och görs som tidigast v. 8 😊 När ska ni ringa och boka inskrivning? Jag tänkte ringa på måndag 😁
  • Janbo
    studerade skrev 2023-08-27 10:50:30 följande:

Hej äntligen får jag också vara med, så fantastiskt underbart och inte självklart ❤️❤️❤️❤️ jag går på moln just nu de är så fantastiskt ❤️❤️❤️❤️ har idag bf 4/5-24 men kommer nig ändras efter ultraljud. Kommer smittas någon vecka innan bf ❤️ hinner fylla 42 innan lilla ❤️ anländer ❤️ så kul att få följa er alla ❤️

Grattis! 😍
  • Janbo
    Noelani skrev 2023-08-27 10:31:03 följande:

Nu är jag förvirrad.
    I min Libero app står det plötsligt atr jag gått in i v.5? 
    Och jag får olika veckor beroende på sida på nätet..
    Hur fasiken skall man beräkna?

Det är lite rörigt 😂
    Kan ta mig som exempel:

Vecka 1 är första dagen på mensen och fram
    Vecka två sker ägglossning (i ditt fall äggplock skulle jag tro?)
    Vecka 2-3 sker befruktning och nu är jag i vecka 4+2. Eftersom jag gått in i den 5e veckan heter det *vecka 5* trots att jag bara är i vecka 4 + 2 dagar. Det är 29 dagar sedan min senaste mens första dag.

Använder man sedan Clearblue veckoindikator så visar den veckan/veckorna från befruktning och kan då alltså visa 1-2, 2-3 eller 3+ veckor sedan.

Så har jag fattat det 😂❤️
  • Janbo
    Janbo skrev 2023-08-27 11:06:43 följande:
    Det är lite rörigt 😂
    Kan ta mig som exempel:

Vecka 1 är första dagen på mensen och fram
    Vecka två sker ägglossning (i ditt fall äggplock skulle jag tro?)
    Vecka 2-3 sker befruktning och nu är jag i vecka 4+2. Eftersom jag gått in i den 5e veckan heter det *vecka 5* trots att jag bara är i vecka 4 + 2 dagar. Det är 29 dagar sedan min senaste mens första dag.

Använder man sedan Clearblue veckoindikator så visar den veckan/veckorna från befruktning och kan då alltså visa 1-2, 2-3 eller 3+ veckor sedan.

Så har jag fattat det 😂❤️
    Apparna vet inte heller när befruktning skett utan *gissar*. Vid VUL/UL fastställs sedan befruktning 😊
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!