• Janbo

Gravid med BF MAJ 2024!!

Noelani skrev 2023-09-10 19:39:57 följande:
    Så bra att du åkte in! Jag tänker att om man vet att det ser normalt ut så kanske man lättare kan stå ut med smärtan liksom..  ? Och inte stressa upp sig själv mer..

Hoppas det lägger sig snart så du får sova bra i natt! ❤️
    Precis, så kände jag direkt. Frågade flera gånger om det verkligen inte var något fel.

Tack Noelani, det hoppas jag med. Jobbar tidiga långa dagar så behöver verkligen sömnen ❤️
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-09-10 20:20:11 följande:

Det låter inge vidare ????🏼 Men skönt att allt såg bra ut! Håller tummarna att smärtan ger med sig och att du får sova ordentligt i natt. ❤️

Tack! ❤️ Hur går det för dig?
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-09-10 21:02:19 följande:

Har precis haft ÄL så är på ÄL+1 idag! 🥰

Woho! 🥰 Håller tummarna ordentligt!
  • Janbo
    Bilen skrev 2023-09-11 14:31:02 följande:

Hej! 

plussade i lördags. Bf 17/5.
    har två barn sen innan på 15 och 8. 

Fyller själv 38 senare i år.

Jag mår än så länge bra, även om jag har ont och börjar bli trött. ☺️

Grattis och välkommen! 🥰
  • Janbo

Igårkväll/inatt mådde jag fruktansvärt. Låg inne på toaletten, ont i magen och så kräkfärdig! Men kunde inte kräkas.. försöker småäta på jobb, när jag hinner.. 😂
    Trodde att jag var i 6+2  blev bakåtflyttad två dagar igår, är idag i 6+1.

Någon som har inskrivning snart? Jag har 19/9 😊

• Janbo
    Noelani skrev 2023-09-11 19:01:20 följande:
    Jag har inskrivning på torsdag och sen VUL på måndag. Är 6+2 idag och så fruktansvärt illamående. Orkar knappt kliva upp. Lyckades få i mig en bra lunch och illamåendet släppte 2 timmar men kom sen tillbaka med råge 🤢

Så hemskt det låter för dig ❤️ Sa dem hur länge det kan fortgå ? 

Fick du se något tickande hjärta när du gjorde VUL? 
    Nej det är nog väldigt individuellt. Smärtorna har fortsatt idag, riktigt jobbigt.
    Usch, att man ska behöva få med allt sånt *på köpet*. Låter inte alls kul :(

Ja ett litet starkt pickande ❤️ Det var en sån konstig känsla.. 🥰 Förstår att du längtar ❤️
  • Janbo
    soanho skrev 2023-09-11 19:22:22 följande:

Hej!

Jag plussade igår 😊 är 33 år och har en son som är född i november förra året, så om allt går vägen denna gången också så kommer det skilja nästan exakt 1,5 år mellan dem 😊 jag är dock lite osäker på hur långt jag är gången. Jag fick tillbaka min mens i maj i år efter min senaste graviditet, och har haft menscykler som varierat stort i längd (30 respektive 41 dagar). Därför ska jag göra ett tidigt ul om 2 veckor för att bekräfta vecka åså 😊 

Grattis till alla er andra 🥰

Grattis och välkommen! 😍
  • Janbo

Orkar inte att kroppen är så knäpp!

Jag hade ju extrema smärtor förra helgen vilket ledde till att jag åkte in till gynakuten på söndagen och fick ett vul. Snabbt vul men allt såg normalt ut och hjärtslag fanns. Smärtorna har forsatt men minskat. Igårkväll hadej ag dock som ondast. Satt upp och vaggade mig själv fram och tillbaka..

Idag känner jag inget, känner inget alls i mina bröst (som varit väldigt ömma om än mindre ömma senaste 1,5 veckorna). Knappt trött eller illamående. Uppsvullen mage bara under jobbdagar.

Jag känner mig inte alls gravid! Jag är i 7+0 idag. Kan jag ta ett gravtest och lita på att det stämmer eller kan det oroa mig mer om det visar svagare?

Ja, jag är kontrollmänniska och kan inte njuta av detta, alls. Önskar att det vore annorlunda men som förstagångsgravid och nästan obefintliga kunskaper om
    detta känner jag mig SÅ vilsen. Någon mer som känner med mig? 😩

• Janbo
    cutepenguin skrev 2023-09-17 14:39:32 följande:

Så länge du inte blöder någonting så tycker jag du ska se det positivt! 🥰 

Mina symtom (hade knappt några innan heller men) försvann mer och mer när jag fick MA. Embryot slutade växa i vecka 6 men jag började inte blöda (eller fick ont) förens i vecka 9+0. Men då hade jag som sagt börjat blöda INNAN jag fick kramper. Därför tycker jag inte du ska oroa dig ❤️ Vissa får ju knappt några symtom och i andra fall kommer det senare! 

Smärtor och avtagande symptom gör ju en orolig i alla fall. Men försöker att tänka positivt, har inskrivning på tisdag och kommer att berätta för barnmorskan hur jag upplever allt. Hoppas hon är förstående. Ska även boka ett tidigt vul tänkte jag.. Tog ett test nu och det var starkt (fast faktiskt svagare än direkt efter bim, dock var det lika starkt som kontrollstrecket). Men tack för att du försöker lugna ❤️

Hur går det nu? Nu måste du väl vara ganska många dagar efter äl? ❤️
  • Janbo
    Anonym (Angels) skrev 2023-09-17 14:48:23 följande:

Jag är gravid i v4 så vet knappt om det räknas än... Har 5 missfall på raken bakom mig. BF i maj om lillen vill❤️

Välkommen! Håller alla tummar jag har ❤️
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!